  • Data: 2011-01-28 10:36:00
    Temat: Re: ładowanie akumulatora
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Jan 2011 09:04:50 +0100, Jakub Witkowski wrote:
> [...]
    yli-uwaga-nie-zrob-wybuchu

    >Ale to przy ładowaniu +- stałym prądem = Q/10 i ciągłej obserwacji.
    >Mimo to nie polecam tej metody. Intensywne gazowanie w ostatnim stadium
    >nie jest zdrowe dla żadnego akumulatora.

    Gdzies tam czytalem ze jest zdrowe - powoduje mieszenie alektrolitu,
    ktory bez tego ma tendencje do uwarstwiania. Ale to chyba nie dotyczyc
    akumulatorow samochodowych na polskich drogach :-)

    No i oczywiscie wsystko zalezy od czasu tego gazowania - wszystkie te
    automaty potrzebne sa wtedy jak nie chce sie nam po paru godzinach
    pojsc i wylaczyc. A "zwykly prostownik" z napieciem szczytowym rzedu
    19V pod koniec ladowania daje prad rzedu 1A, wiec juz nie jest tak
    intensywnie.

    J.