  • 1. Data: 2010-01-27 17:57:03
    Temat: [ciekawostka] laczna dlugosc drog: PL vs DE
    Od: "topek " <t...@g...pl>

    Witam,
    w niemieckim auto swiecie (auto bild) przeczytalem wczoraj, ze laczna dlugosc
    drog wynosi w Niemczech: 230.000km
    Hiszpania: 680.000km
    Japonia: 1.190.000km
    Indie: 3.380.000km
    USA: 6.430.000km

    Pogooglalem troche i znalzlem, ze w PL wynosi: 370.000km

    http://powiat.swiecki.lo.pl/admin/userfiles/File/Inf
    ormacja%20drogi%202007.pdf
    "Łączna długość dróg w Polsce wynosi 370.000 km w tym: 18.000 km dróg
    krajowych (w tym 569 km autostrad) tj. 5%, 30.000 km dróg wojewódzkich
    tj. 8% 313.000 km dróg powiatowych i gminnych tj. 85% (pozostałe drogi to
    drogi wewnętrzne, niepubliczne)."

    Nie jest to jakis dlugi artykul a 5cio zdaniowa notka z wykresem.
    W ostatnim zdaniu napisali:
    "Dichte Autobahnnetz macht viele anderen Strassen überflüssig"
    Czyli:
    "Gesta siec Autostrad czyni duzo innych drog zbednymi"

    Wiec wynika z tego ze mamy prawie 2x wiecej drog od NIemcow! :)
    Uwierzylby ktos?

    W sumie to Niemcy sa cwani. Przeciez wiadomo ze utrzymanie drog kosztuje.
    Budujac wiec raz a porzadnie (autostrady) mozna niezle kasy zaoszczedzic.

    Co na to drodzy grupowicze?

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 2. Data: 2010-01-27 18:08:28
    Temat: Re: [ciekawostka] laczna dlugosc drog: PL vs DE
    Od: "Skolmi" <s...@p...pl>

    Pytanie ile z tych 370 kkm to drogi gminne nieutwardzone
    i czy niemiecka statystyka też takie uwzględnia.

  • 3. Data: 2010-01-27 18:09:59
    Temat: Re: laczna dlugosc drog: PL vs DE
    Od: BearBag <c...@g...com>

    a gdzie w tym artykule masz klasyfikacje drog, Niemcy sobie inaczej
    posumowali te drogi, Hiszpianie inaczej a Polacy jeszcze inaczej.
    Zaloże sie ze w PL za droge uznaje się też wjazd do stodoły sołtysa
    Brzdękowic Wielkich.

    -------------------
    Forum ubezpieczeń komunikacyjnych
    http://www.tutotu.pl

  • 4. Data: 2010-01-27 18:21:09
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    >Zaloże sie ze w PL za droge uznaje się też wjazd do stodoły sołtysa
    >Brzdękowic Wielkich.

    ale bez podwórze czy bez miedze sąsiada??
    :))
    pzdr
    GL

  • 5. Data: 2010-01-27 18:32:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    topek pisze:

    > Wiec wynika z tego ze mamy prawie 2x wiecej drog od NIemcow! :)
    > Uwierzylby ktos?

    Pytanie jeszcze czy droga w Niemczech to dokładnie to samo co droga u
    nas i to samo co droga w Japonii?

  • 6. Data: 2010-01-27 18:59:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "topek " <t...@g...pl> napisał
> [...]

    > Pogooglalem troche i znalzlem, ze w PL wynosi: 370.000km

    > Wiec wynika z tego ze mamy prawie 2x wiecej drog od NIemcow! :)

    Wierzymy, bo juz to kiedys widzielismy :-)

> [...]
    > kosztuje.
    > Budujac wiec raz a porzadnie (autostrady) mozna niezle kasy

    Jak zwykle diabel tkwi w szczegolach, a najwazniejsze kto zamowil
    statystyki :-)
    Przy zbyt duzych rozbieznosciach nalezy sie przyjrzec czy aby to
    samo policzono :-)

    109 tys km naszych drog gminnych to drogi nieutwardzone, czyli w
    praktyce jakies bardzo zapomniane gruntowki o znikomym znaczeniu.
    No, moze nie dla tych ktorzy na ich koncu mieszkaja :-)

    W szczegolnosci nalezalo by sie przyjrzec Hiszpanii - kraj podobny
    do Polski, czemu oni maja tyle drog.

    Autostrada absolutnie drog nie skraca, bo wjazdy ma rzadko, i
    trzeba zbudowac kolejne drogi zeby dojechac do w/zjazdu.

    Wiec jesli u Niemcow naprawde tak malo .. moze by trzeba sprawdzic
    czy u nich ludnosc dawno temu nie wyemigrowala do miast, a wielkie
    latyfundia rolne nie wymagaja gestej sieci drog ?

    A rzut oka na niemiecka mape pokazuje spore obszary bez autostrad.
    Taki np Berlin-Hanover-Hamburg.
    Spojrz dla porownania na Holandie .. tylko zakryj czyms zaglebie
    Rury :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-01-27 22:25:12
    Od: " " <z...@g...pl>

    topek <t...@g...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > w niemieckim auto swiecie (auto bild)
    no wlasnie. w niemieckim autoswiecie. O ile wiem nie ma wiarygodnych,
    porownywalnych statystyk dotyczacych drog (co innego autostrad). Co
    statystyska to inny wynik, np. wikipedia podaje ze w DE jest 650'000 km
    drog (za ITSD). Rowniez wikipedia (za GUSem) podaje ze w PL jest 380'000 z
    czego 1/3 nie-asfaltowych...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Transport_in_Germany#ci
    te_note-transtatsde-1

  • 8. Data: 2010-01-28 12:01:12
    Od: huri_khan <q...@W...pl>

    W dniu 2010-01-27 17:57, topek pisze:

    > Wiec wynika z tego ze mamy prawie 2x wiecej drog od NIemcow! :)
    > Uwierzylby ktos?

    Gdzie jest podana definicja drogi, która została użyta w zestawieniu ?
    A może w Polce każdy kierunek ruchu lub pas liczą jak osobną :P

    --
    [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

  • 9. Data: 2010-01-28 12:15:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "huri_khan" <q...@W...pl> napisał w

    > Gdzie jest podana definicja drogi, która została użyta w
    > zestawieniu ?
    > A może w Polce każdy kierunek ruchu lub pas liczą jak osobną :P

    Raczej sie spytaj jak licza ulice w miastach - troche tego jest.

    Trzeba by zadac pytanie na innej grupie - spece od plikow garmina
    sa, mozna by chyba z nich wydobyc ile licza rozne drogi ..

    J.

  • 10. Data: 2010-01-28 16:17:02
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-01-27 17:57:03 +0100, "topek " <t...@g...pl> said:

> [...]
    > Indie: 3.380.000km
    > USA: 6.430.000km
    >
    > Pogooglalem troche i znalzlem, ze w PL wynosi: 370.000km

    Co na to?
    Ano, iż stawiam kokosy przeciw orzechom, że to, co w Polsce nazywa się
    drogą, w Niemczech nią nie jest.

    --
    Bydlę