eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowalaczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji › Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    Date: Sun, 31 Mar 2013 20:24:12 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 79
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <515095a0$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <515154d8$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <515169b0$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <kirvmv$b6n$1@node1.news.atman.pl>
    <51518cbe$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <5151ed55$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <515219ea$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51534b23$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <515497a4$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5156f04f$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5157035c$0$1264$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51576895$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1364754256 9757 195.187.100.13 (31 Mar 2013 18:24:16 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 31 Mar 2013 18:24:16 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:85WYRF91y6wbxm7iqLG+JuZPTII=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:897799
    [ ukryj nagłówki ]

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > Ale najpierw spadek jakości jest symboliczny. Tak gdzieś do 5-10Mb
    > czyli przynajmniej dwukrotnie mniejszej wielkości plików.

    Problem w tym, że "symboliczny" to nie jest obiektywny termin. Tak czy
    owak, spadek jakości jest i o to chodzi (przy czym to jest stwierdzenie
    obiektywna).

    >> BTW standardowy bitrate to teraz tak na oko 28 Mb/s, nie "20 czy 17" :-)
    >
    > Aparaty mają mniej.

    Zależy jakie, są takie, które mają 28 Mb/s (np. w trybie 1920x1080 50p
    lub 60p, który jest korzystny jeśli myślimy o czymś więcej niż tylko
    odtworzenie tego na TV).

    >>> Poza tym większość sprzętu
    >>> foto nic nie traci przy redukcji 1080 do 720, bo i tak czytanie matryc
    >>> pracuje w sposób uproszczony.
    >>
    >> No jaaasne. Porównywałeś na stop-klatce oczywiście?
    >
    > Oczywiście. Nie piszę nigdy rzeczy, których nie sprawdzę. Wszystkie
    > chyba współczesne lustra czy bezlustra dość swobodnie traktują
    > rozdzielczość 1080. Wystarczy porównać ją ze zdjęciem wykonanym w tej
    > samej rozdzielczości. Pod względem szczegółów, bo pod względem
    > dynamiki, nie ma co porównywać.

    Ale pisałeś, że nie ma różnicy między 1080 i 720 liniami, a nie że nie
    ma różnicy między klatką filmu H.264 i zdjęciem.

    Film ma prawo być gorszy od zdjęcia - np. ze względu na używaną
    przestrzeń kolorów (np. YUV420 zamiast np. (s|Adobe)RGB888) - tak jak
    w Twoim przykładzie z Canonem 500D.

    > Jakiś uproszczony sposób skanowania grup wierszy. W rezultacie
    > wszelkie druty dostają strasznych schodków (dostają ich również w
    > 1080). Zauważyłem to w kilku różnych aparatach.

    Domniemuję że słabo się nadają do filmowania.

    > Tryby 720 nie mają tak wysokich dostępnych bitrate jak 1080.

    No wiadomo, przecież nie ma takiej potrzeby. Podstawowym (jedynym?)
    argumentem za 720 jest mniejszy potrzebny bitrate. Chociaż wolałbym
    aparat, w którym wszystko mógłbym ustawić (najlepiej z możliwością
    edycji ustawień i profili na pececie).

    >> Tak czy owak, bitrate z aparatów jest duży nie dlatego, że mniejszy
    >> trudno zrobić, tylko dlatego, że jest to potrzebne.
    >
    > Nie, dlatego że się nie wyrabiają ze skuteczną kompresją. Przy 17Mbps
    > obraz powinien być _idealny_ Nie jestem w stanie odróżnić swojego
    > testu 1080 przy tym bitracie od obrazu nieskompresowanego.

    Przy 17 Mb/s (a także przy każdej innej dostępnej wartości) obraz różni
    się od oryginału. Pytanie tylko - jak bardzo? Nietrudno to stwierdzić,
    np. wspominany już przeze mnie ImageMagick potrafi odejmować obrazki :-)

    Weź pod uwagę, że aparat ma radzić sobie z kompresją wszystkiego, co mu
    zaserwujesz, a nie tylko Twoich konkretnych testów (aczkolwiek
    z pewnością z pewnymi patologicznymi scenami sobie poradzi bardzo słabo).

    Od jakiegoś czasu, dobra kompresja H.264 to nie jest wielki problem dla
    specjalizowanych scalaków (ostatnio nawet dla "względnie zwykłych"
    komputerów).

    > Mam wrażenie, że patrzysz na problem z punktu widzenia kamer, a ja z
    > punktu widzenia aparatów. Tu wciąż jest zupełnie inaczej i gorzej niż
    > w kamerach, poza jednak większą dynamiką (mimo uproszczeń do
    > skanowania ośmiobitowego), znacznie niższymi szumami i kontrolą go i
    > możliwością wybierania optyki.

    Ładne mi "poza". BTW kamery video także mogą mieć wymienne szkła,
    kontrolę GO, niskie szumy, duże matryce itd. - kwestie związane
    z kodowaniem są takie same.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: