eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowalaczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji › Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    Date: Sat, 30 Mar 2013 22:36:19 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 60
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <515095a0$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <515154d8$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <515169b0$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <kirvmv$b6n$1@node1.news.atman.pl>
    <51518cbe$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <5151ed55$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <515219ea$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51534b23$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <515497a4$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5156f04f$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5157035c$0$1264$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1364679382 28411 195.187.100.13 (30 Mar 2013 21:36:22
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Mar 2013 21:36:22 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:0IUeazc2BsxA/tzfOktRm6pTWnw=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:897785
    [ ukryj nagłówki ]

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > Z ostatniej części, nie wiem czy jest tam dziś nadal, bo ta strona co
    > jakiś czas pada i pojawia się na nowo. Tylko ostatnia część była tam w
    > pełnym hd.

    Same zagadki, nie jestem specjalistą od Harrego Pottera.
    No więc sprawdźmy, ostatnia część - Deathly Hallows. Na podanej stronie
    są dwie części, każda w 1280x544 24 FPS, średni bitrate odpowiednio
    998678 bps oraz 1151482 bps (zakładając że podane czasy są prawidłowe -
    nie wiem, bo sprawdzenie tego wymaga m.in. sciągnięcia całości).

    > Ano ja o tym od początku. Nie ważne, ile ma w piku, ważne, że da się
    > wsadzić film hd w 700MB (a full HD w 1,5GB). I dlatego jest sens
    > kompresować filmowe pamiątki rodzinne, może nie do półtora Mbps, ale
    > ze trzy razy ciaśniej się da bez mocnej straty jakości (ze
    > standardowych 20 czy 17 do powiedzmy 5).

    No pewnie że się da, tego nie kwestionowałem. Tyle że, dokładnie tak jak
    napisałem, mniejszy bitrate = gorsza jakość. Nie twierdzę, że do
    przechowywania pamiątek rodzinnych potrzebna jest najlepsza jakość, taka
    jest potrzebna w innych zastosowaniach.

    BTW standardowy bitrate to teraz tak na oko 28 Mb/s, nie "20 czy 17" :-)

    > Poza tym większość sprzętu
    > foto nic nie traci przy redukcji 1080 do 720, bo i tak czytanie matryc
    > pracuje w sposób uproszczony.

    No jaaasne. Porównywałeś na stop-klatce oczywiście?
    Fakt, człowiek może nie zauważyć różnicy podczas filmu (tak jak może nie
    zauważyć różnicy między DVD 720x576 i HD 1920x1080). Ale np. zrób plakat
    lub powiększenie.

    > Ważne, żeby nie robić tego podczas
    > nagrywania, bo dość że algorytm resajzu jest słaby (zwykle nie nie ma
    > skalowania tylko inny sposób odczytu matrycy),

    Jaki sposób?
    Obawiam się że zawsze w takim przypadku masz skalowanie (pomijając może
    stare matryce CCD). Kwestia algorytmu, chociaż przy dużym współczynniku
    nie jest to aż takie istotne. BTW skalowanie w ASICu to sprawa
    trywialna, takie rzeczy już dawno temu robiły np. konwertery VGA->CVBS
    itp. Potrzebny jest tylko bufor na kilka linii.

    > to jeszcze następuje
    > ograniczenie pasma.

    Tu szczerze mówiąc nie rozumiem.

    > Mimo, że przestrzeń na dyskach jest tania, filmy z bitrate natywnym z
    > aparatów to monstra, a dziś w jakąkolwiek płytkę, cd, dvd czy br nie
    > ryzykowałbym wchodzić - koszmarna jest zawodność tego obecnie.

    Tak czy owak, bitrate z aparatów jest duży nie dlatego, że mniejszy
    trudno zrobić, tylko dlatego, że jest to potrzebne. Inna sprawa, że
    jakby kamery pozwalały na większą elastyczność w ustawieniach kodowania,
    to by nie było wcale źle.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: