eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowalaczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersjiRe: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
  • Data: 2013-03-30 22:36:19
    Temat: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > Z ostatniej części, nie wiem czy jest tam dziś nadal, bo ta strona co
    > jakiś czas pada i pojawia się na nowo. Tylko ostatnia część była tam w
    > pełnym hd.

    Same zagadki, nie jestem specjalistą od Harrego Pottera.
    No więc sprawdźmy, ostatnia część - Deathly Hallows. Na podanej stronie
    są dwie części, każda w 1280x544 24 FPS, średni bitrate odpowiednio
    998678 bps oraz 1151482 bps (zakładając że podane czasy są prawidłowe -
    nie wiem, bo sprawdzenie tego wymaga m.in. sciągnięcia całości).

    > Ano ja o tym od początku. Nie ważne, ile ma w piku, ważne, że da się
    > wsadzić film hd w 700MB (a full HD w 1,5GB). I dlatego jest sens
    > kompresować filmowe pamiątki rodzinne, może nie do półtora Mbps, ale
    > ze trzy razy ciaśniej się da bez mocnej straty jakości (ze
    > standardowych 20 czy 17 do powiedzmy 5).

    No pewnie że się da, tego nie kwestionowałem. Tyle że, dokładnie tak jak
    napisałem, mniejszy bitrate = gorsza jakość. Nie twierdzę, że do
    przechowywania pamiątek rodzinnych potrzebna jest najlepsza jakość, taka
    jest potrzebna w innych zastosowaniach.

    BTW standardowy bitrate to teraz tak na oko 28 Mb/s, nie "20 czy 17" :-)

    > Poza tym większość sprzętu
    > foto nic nie traci przy redukcji 1080 do 720, bo i tak czytanie matryc
    > pracuje w sposób uproszczony.

    No jaaasne. Porównywałeś na stop-klatce oczywiście?
    Fakt, człowiek może nie zauważyć różnicy podczas filmu (tak jak może nie
    zauważyć różnicy między DVD 720x576 i HD 1920x1080). Ale np. zrób plakat
    lub powiększenie.

    > Ważne, żeby nie robić tego podczas
    > nagrywania, bo dość że algorytm resajzu jest słaby (zwykle nie nie ma
    > skalowania tylko inny sposób odczytu matrycy),

    Jaki sposób?
    Obawiam się że zawsze w takim przypadku masz skalowanie (pomijając może
    stare matryce CCD). Kwestia algorytmu, chociaż przy dużym współczynniku
    nie jest to aż takie istotne. BTW skalowanie w ASICu to sprawa
    trywialna, takie rzeczy już dawno temu robiły np. konwertery VGA->CVBS
    itp. Potrzebny jest tylko bufor na kilka linii.

    > to jeszcze następuje
    > ograniczenie pasma.

    Tu szczerze mówiąc nie rozumiem.

    > Mimo, że przestrzeń na dyskach jest tania, filmy z bitrate natywnym z
    > aparatów to monstra, a dziś w jakąkolwiek płytkę, cd, dvd czy br nie
    > ryzykowałbym wchodzić - koszmarna jest zawodność tego obecnie.

    Tak czy owak, bitrate z aparatów jest duży nie dlatego, że mniejszy
    trudno zrobić, tylko dlatego, że jest to potrzebne. Inna sprawa, że
    jakby kamery pozwalały na większą elastyczność w ustawieniach kodowania,
    to by nie było wcale źle.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: