-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.194.146.250.12
!not-for-mail
From: jacek <j...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: łączenie akumulatorów
Date: Wed, 5 Apr 2017 08:31:41 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <oc230c$q9f$1@news.chmurka.net>
References: <obrc1q$f8q$1@node2.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<oc0s7v$ug8$1@node2.news.atman.pl>
<x...@b...co.uk>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 5 Apr 2017 06:31:40 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jacekrut";
posting-host="194.146.250.12"; logging-data="26927";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <x...@b...co.uk>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:716116
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-04-05 o 00:43, el_es pisze:
> On 04-Apr-17 20:30, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU wrote:
>> nie o to chodzi - pytanie było czy można podłączyć do rozładowanego
>> akumulatora taki w pełni naładowany?
>>
>> P.S.
>> gdzieś chyba wyżej pisałem, że u mnie były niedomknięte drzwi...
>
> Moze poiskrzyc przy laczeniu,
> ale kwasowce (jesli nie sa zbyt stare, zasiarczone albo im okladziny
> opadly) zwykle sa dosc odporne.
>
> Uwazaj tylko, albo przynies ten naladowany blisko do samochodu i tam
> podlacz, albo, jesli podjedziesz innym samochodem blizej i podlaczysz
> 'na zywca', bez odlaczania w 'dawcy', to WYLACZ SILNIK tego 'dobrego'
> pojazdu, bo prostownik alternatora moze nie wytrzymac takiego pradu.
>
> (przy rozruchu moga tam byc pare setek amperów, prostownik w
> alternatorze rzadko ma taka wytrzymalosc... no chyba ze masz
> dynamostarter to nie wiem, ale tez w sumie watpie)
>
> No i, najpierw laczysz bieguny dodatnie, a potem mase, i na odwrot
> odlaczasz potem. To generalnie po to, zeby sie nie pomylic i zeby czegos
> przypadkiem nie zewrzec (ale fama chodzi ze niektore ECU tego nie lubia
> w innej kolejnosci; sprawdz manual swojego samochodu...)
>
Jeśli akumulator w aucie nie ma zwarcia i kontrolki się świecą
to podłączenie sprawnego akumulatora a nawet odpalonego auta
przewodami cieńszymi niż 25mm2 nie spowoduje nic złego.
W aucie po odpaleniu alternator daje ok 70-100A
nim akumulator osiągnie ok 14V i prąd zmaleje.
Ograniczane jest tylko napięcie ładowania nie prąd.
Prąd ogranicza wydajność alternatora i prostownik w nim jest
przewidziany na takie prądy.
Dobre przewody z klemami i dobry naładowany akumulator posiadają
rezystancję rzędu 5-20m? i prąd 200A daję przy napięciu
ok 10-11V na zaciskach rozrusznika.
Nie ma co panikować.
Należy tylko się upewnić iż rozładowany akumulator nadal
trzyma kilka Volt i nie ma permanentnego zwarcia.
Nie spotkałem się z instalacją gdzie ECU kontroluje
prąd ładowania i dopięcie innego akumulatora
cokolwiek zmieni...
--
pzdr, jacek
--
pzdr, j.r.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.17 17:32 niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
- 05.04.17 17:34 niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
- 05.04.17 19:06 el_es
- 05.04.17 19:29 badworm
- 05.04.17 19:52 J.F.
- 05.04.17 21:50 Pcimol
- 05.04.17 23:47 Adam
- 06.04.17 16:20 Marek
- 06.04.17 16:43 J.F.
- 06.04.17 22:14 w systemie siła 'POPIS/EU
- 07.04.17 10:40 J.F.
- 07.04.17 15:17 Marek
- 07.04.17 16:04 J.F.
- 07.04.17 16:10 w systemie siła 'POPIS/EU
- 07.04.17 20:55 AlexY
Najnowsze wątki z tej grupy
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=