    From: jacek <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: łączenie akumulatorów
    Date: Wed, 5 Apr 2017 08:31:41 +0200

    W dniu 2017-04-05 o 00:43, el_es pisze:

    > Moze poiskrzyc przy laczeniu,
    > ale kwasowce (jesli nie sa zbyt stare, zasiarczone albo im okladziny
    > opadly) zwykle sa dosc odporne.
    >
    > Uwazaj tylko, albo przynies ten naladowany blisko do samochodu i tam
    > podlacz, albo, jesli podjedziesz innym samochodem blizej i podlaczysz
    > 'na zywca', bez odlaczania w 'dawcy', to WYLACZ SILNIK tego 'dobrego'
    > pojazdu, bo prostownik alternatora moze nie wytrzymac takiego pradu.
    >
    > (przy rozruchu moga tam byc pare setek amperów, prostownik w
    > alternatorze rzadko ma taka wytrzymalosc... no chyba ze masz
> [...]
    Jeśli akumulator w aucie nie ma zwarcia i kontrolki się świecą
    to podłączenie sprawnego akumulatora a nawet odpalonego auta
    przewodami cieńszymi niż 25mm2 nie spowoduje nic złego.
    W aucie po odpaleniu alternator daje ok 70-100A
    nim akumulator osiągnie ok 14V i prąd zmaleje.
    Ograniczane jest tylko napięcie ładowania nie prąd.
    Prąd ogranicza wydajność alternatora i prostownik w nim jest
    przewidziany na takie prądy.
    Dobre przewody z klemami i dobry naładowany akumulator posiadają
    rezystancję rzędu 5-20m? i prąd 200A daję przy napięciu
    ok 10-11V na zaciskach rozrusznika.
    Nie ma co panikować.
    Należy tylko się upewnić iż rozładowany akumulator nadal
    trzyma kilka Volt i nie ma permanentnego zwarcia.
    Nie spotkałem się z instalacją gdzie ECU kontroluje
    prąd ładowania i dopięcie innego akumulatora
    cokolwiek zmieni...
    --
    pzdr, jacek

    --