  • Data: 2017-04-04 17:23:04
    Temat: Re: łączenie akumulatorów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    >No, to ja nie mam pytań, pozostaje mieć nadzieję, że ich rezystancja
    >wewnętrzna była wystarczająco duża i dzielnie przyjęła na klatę...
    >wróć, na zwarcie, całe 24V (bo 2x12, czyż nie?).

    Jeden z akumulatorow byl mocno wyladowany, a takie polaczenie zaczelo
    go przebiegunowywac, wiec jest szansa, ze szybko spadlo do 12V i
    jeszcze pomogl stawiac opor.

    > A na poważnie - interesują mnie pożary samochodów, jakie przyczyny.
    > Niejedno auto (filmów na YT od zaj...nia), jarając się, cały czas
    > jest pod napięciem i np. trąbi, albo mu światła się świecą, nawet
    > radiola policji się trafiła, jara się, aż miło... i chyba trąbi
    > (częste w palących się autach). Czemu piszę - bo policzyłem, że na
    > zwarcie, daję jakieś 1200A, to nawet do 3 minut poleci jak
    > mocniejszy

    Przy takim pradzie pojemnosc akumulatora znacznie spada.

    >aku, a to wystarczająco dużo, by się rozjarać i nie chcieć zgasnąć.

    2m drucika fi 0.5mm podlaczone do aku staja sie czerwone w mgnieniu
    oka.
    I napiecie spadnie niewiele.
    W samochodach takich cienkich nie ma, ale grubsze tez sie zaswieca.

    Wiec owszem - na skutek jakiegos przetarcia izolacji i zwarcia moze
    sie auto zapalic.

    Nadzieja w tym, ze PCW pali sie kiepsko, moze nic innego nie zdazy sie
    zapalic.

    >https://www.youtube.com/watch?v=3ESVh5PyI7Q
    >Aż do 6:20 widać, że pod prądem, klosze mu się topiły, a żarówki w
    >nich nadal migały... Takie zwarcie w autobusie to mnie nie zdziwi.
    >Aku to duża bateria i sporo może.

    Myslisz, ze to od zwarcia ?
    Duzo rzeczy w samochodzie jest palnych.

    W okolicach 6:10 zaczyna swiatlo slabnac ... ale chyba z powodu
    wytopienia kloszy/reflektorow.
    Czestotliwosc do konca nie spada, no ale elektronika moze byc
    niewrazliwa na napiecie.

    J.

    Uff, otworzę okno, bo aż mokry jestem...

    Aż i

    (C) Kabaret Neo-Nówka.