  • 1. Data: 2002-02-09 18:36:40
    Temat: lacza miedzynarodowe TP s.a.
    Od: "Michał Milik" <m...@w...pl>

    Z tego co wiem to aktualnie Tpsa korzysta z backbonu Telii, wczesniej bylo
    to Teleglobe. Slyszalem ze maja byc ogloszone jeszcze dwa przetargi, moze
    ktos tez cos slyszal? Mam lacze 4mbit bezposrednio z TPsa i bardzo
    interesuja mnie jka najnizsze pingi. Moze jest jakas strona TPsa skad
    moglbym pingowac lub robic tracerouty tak jak w przypadku
    www.ipartners.pl/traceroute?

    Dlaczego najnizszy ping to pierwszego routera Telii to 25ms i nigdy nie jets
    mniejszy? czym to jest spowodowane? W ipartners ping to pierwszefo routera
    na Ebone (Berlin) to 9ms.

  • 2. Data: 2002-02-10 18:35:42
    Temat: Re: lacza miedzynarodowe TP s.a.
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    "Michał Milik" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > to Teleglobe. Slyszalem ze maja byc ogloszone jeszcze dwa przetargi, moze
    > ktos tez cos slyszal? Mam lacze 4mbit bezposrednio z TPsa i bardzo
    Tak z ciekawosci zapytam - a dlaczego? Mnie interesuja w miare
    niski czas transmisji pakietow i dobre transfery. :)

    > Moze jest jakas strona TPsa skad
    > moglbym pingowac lub robic tracerouty tak jak w przypadku
    > www.ipartners.pl/traceroute?
    www.traceroute.org
    Z tym ze ktos kto Ci powiedzial ze jedyne co sie liczy to
    male pingi jest stasznym klamczuszkiem! ;->

    > Dlaczego najnizszy ping to pierwszego routera Telii to 25ms i nigdy nie jets
    > mniejszy? czym to jest spowodowane? W ipartners ping to pierwszefo routera
    > na Ebone (Berlin) to 9ms.
    dlugoscia lacza
    obciazeniem lacza
    wydajnoscia routera
    obciazeniem routera
    konfiguracja routera

    Pingi to nie wszytsko. Naprawde.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Oledzki
    e-mail address: ole(at)ans.pl

  • 3. Data: 2002-02-10 18:35:48
    Od: "AL_BUNDY" <a...@k...net.pl>

    > Dlaczego najnizszy ping to pierwszego routera Telii to 25ms i nigdy nie je
    ts
    > mniejszy? czym to jest spowodowane?

    Wow ! Sie ciesz ze taki masz !
    Ja od tygodnia mam w dzien kolo 150 a w nocy 100.
    A juz bylo tak dobrze :(( to znowu musieli popsuc :(
    AL

  • 4. Data: 2002-02-10 19:22:16
    Od: "Michał Milik" <m...@w...pl>

    Ja duzo gram w internecie i szybkosc przesylania malych pakietow jest dla
    mnie rzecza priorytetowa...

  • 5. Data: 2002-02-11 12:25:39
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    "Michał Milik" <m...@w...pl> wrote:
    > Ja duzo gram w internecie i szybkosc przesylania malych pakietow jest dla
    > mnie rzecza priorytetowa...
    Czy naprawde widzisz roznice miedzy np 15 ms a 30 ms?
    Zreszta, jak pisalem - moze sie okazac ze pingi masz
    piekne ale juz konmkretne pakiety TCP albo UDP
    chodza powoli.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    PS: odpowiadaj jak czlowiek pod postem i tnij nieporzebne tematy.

  • 6. Data: 2002-02-11 18:09:59
    Od: "Michał Milik" <m...@w...pl>

    roznica miedzy 15ms a 30ms jest kolosalna :) 30ms to na sdi sie osiaga... a
    ogolnie tez dobrze chodzi lacze jesli chodzi o transfer itp. nie narzekam.
    Ale wracajac do sprawy: Czy ktos wie co z laczami miedzynarodowymi TPsa?
    Beda jakies nowe przetargi? kiedy? kto w nich bierze udzial itp.

  • 7. Data: 2002-02-11 21:23:47
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    "Michał Milik" <m...@w...pl> wrote:

    > roznica miedzy 15ms a 30ms jest kolosalna :)
    Ech, chyba nadal nie wiesz co piszesz :) Moge pokazac
    kilkanascie przypadkow gdzie lacze ktore ma 30 ms
    opoznienia chodzi duzo lepiej niz takie ktore ma 15.

    > 30ms to na sdi sie osiaga... a
    > ogolnie tez dobrze chodzi lacze jesli chodzi o transfer itp. nie narzekam.
    Ehh..

    > Ale wracajac do sprawy: Czy ktos wie co z laczami miedzynarodowymi TPsa?
    > Beda jakies nowe przetargi? kiedy? kto w nich bierze udzial itp.
    A w tej sprawie powinienes skontaktowac sie z tpsa. :)

    Aha i oczywiscie:
    odpowiadaj jak czlowiek pod postem i tnij nieporzebne cytaty.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 8. Data: 2002-02-12 14:21:36
    Od: c...@m...pl ([cookie])

    On Sun, 10 Feb 2002 19:22:16 +0000 (UTC), "Michał Milik"
    <m...@w...pl> wrote:

    >Ja duzo gram w internecie i szybkosc przesylania malych pakietow jest dla
    >mnie rzecza priorytetowa...

    gdyby wszyscy patrzyli tylko na pingi, pakiety ICMP bylyby pod
    specjalna, troskliwa opieka operatorów.

    ps. fizyki nie przeskoczysz. policz sobie, ile ms idzie impuls
    elektromagnetyczny do satelity i z powrotem - albo nawet po ziemi...

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ _________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #fidonet 2:482/64

  • 9. Data: 2002-02-12 14:22:07
    Od: "Mateusz\(Amkacz\)" <a...@i...pl.nospam>

    > Ech, chyba nadal nie wiesz co piszesz :) Moge pokazac
    > kilkanascie przypadkow gdzie lacze ktore ma 30 ms
    > opoznienia chodzi duzo lepiej niz takie ktore ma 15.

    > Ehh..

    widać niebardzo wiesz o co chodzi w wysylaniu/odbieraniu pakietów w grach
    online...

    w takim quake'u (obojętnie ktorym) liczy sie tylko i wylacznie ping, bo przy
    ustawieniach rate 10000 uzywa tylko w sumie 10kB/s czyli srednio 5 w ta i w
    druga strone. Dlatego tez lacze majace maksymalny transfer (120kB/s na
    1mbit) moze miec ping 30-40 do serwera, co wcale nie jest komfortowe jesli
    sie gra (rail) . Im ping blizszy 0 tym lepiej. Dla gracza ping to JEST
    wszystko.

  • 10. Data: 2002-02-12 14:22:56
    Od: "newbie" <d...@p...com>

    "Krzysztof Oledzki" <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl> wrote in message

    > Ech, chyba nadal nie wiesz co piszesz :) Moge pokazac
    > kilkanascie przypadkow gdzie lacze ktore ma 30 ms
    > opoznienia chodzi duzo lepiej niz takie ktore ma 15.

    Ale to sie dzieje w real-time i chodzi o **opoznienia** w przesyle pakietow
    udp. Takich malutkich drobniutkich :o)
    Dla wiekszosci gier sieciowych czyste pasmo 64kbps down / 80 kbps up jest
    tak samo dobre jak gigabit-ethernet :o)

    Pozdro

    -------
    newbie - admin debesciarskiego Unreal - serwera w Polsce.