  • 11. Data: 2002-02-12 14:57:23
    Temat: Re: lacza miedzynarodowe TP s.a.
    Od: Michal Walkowski <s...@i...pl>

    W artykule <a4b454$rda$1@news.tpi.pl>, Mateusz\(Amkacz\) napisał(a):

    > w takim quake'u (obojętnie ktorym) liczy sie tylko i wylacznie ping, bo
    > przy ustawieniach rate 10000 uzywa tylko w sumie 10kB/s czyli srednio 5 w
    > ta i w druga strone.
    Rate ustala jakie ma byc pasmo do Ciebie, a nie lacznie z tym ile Ty
    wysylasz, przynajmniej tak mi wyszlo jak sie kiedys bawilem qw.

    > Dlatego tez lacze majace maksymalny transfer (120kB/s na 1mbit) moze miec
    > ping 30-40 do serwera, co wcale nie jest komfortowe jesli sie gra (rail).
    > Im ping blizszy 0 tym lepiej. Dla gracza ping to JEST wszystko.
    Chodzi Ci o takiego normalnego pinga czy tego ktory jest pokazywany w
    grze? Bo to nie to samo a dyskusja dotyczy tego pierwszego...
    --
    Michal

  • 12. Data: 2002-02-12 16:38:17
    Od: "newbie" <d...@p...com>

    "Michal Walkowski" <s...@i...pl> wrote in message

    > Chodzi Ci o takiego normalnego pinga czy tego ktory jest pokazywany w
    > grze? Bo to nie to samo a dyskusja dotyczy tego pierwszego...

    No wlasnie , obawiam sie ze Ci ktorzy nie grali online-realtime nie maja
    zielonego pojecia o czym mowa bedac skadinad znajacymi sie na rzeczy specami
    od inetu :-))))))))))

  • 13. Data: 2002-02-12 16:38:28
    Od: "Mateusz\(Amkacz\)" <a...@i...pl.nospam>

    > Rate ustala jakie ma byc pasmo do Ciebie, a nie lacznie z tym ile Ty
    > wysylasz, przynajmniej tak mi wyszlo jak sie kiedys bawilem qw.

    ja to co pisalem opieralem na quake 3, ktory ma troche zmodyfikowany kod
    sieciowy. O qw malo wiem :)

    > Chodzi Ci o takiego normalnego pinga czy tego ktory jest pokazywany w
    > grze? Bo to nie to samo a dyskusja dotyczy tego pierwszego...

    ping w grze jest powiekszany o wartosc jaka potrzebuje serwer dedykowany na
    przetworzenie informacji o ruchach i czynnosciach gracza. Dlatego jezeli
    ping (taki jaki otrzymujemy sprawdzajac pakietami icmp) jest mniejszy to gra
    sie lepiej...

  • 14. Data: 2002-02-12 16:38:32
    Od: "Mateusz\(Amkacz\)" <a...@i...pl.nospam>

    > ps. fizyki nie przeskoczysz. policz sobie, ile ms idzie impuls
    > elektromagnetyczny do satelity i z powrotem - albo nawet po ziemi...

    czyli wg ciebie ipartners lamie prawa fizyki bo ma mniejsze czasy odpowiedzi
    niz tpsa? ;)

  • 15. Data: 2002-02-12 19:06:07
    Od: Michal Walkowski <s...@i...pl>

    W artykule <a4bf8l$qsp$1@news.tpi.pl>, Mateusz\(Amkacz\) napisał(a):

> [...]
    > ping (taki jaki otrzymujemy sprawdzajac pakietami icmp) jest mniejszy to gra
    Raczej nie... ogolnie chodzi mi o to ze nie zawsze nizszy ping icmp'owy
    daje lepsza gre. Najlepszym przykladem byl do niedawna ACN ze swoim
    najtanszym pakietem.
    --
    Michal

  • 16. Data: 2002-02-12 19:25:16
    Od: "newbie" <d...@p...com>

> [...]
    > Raczej nie... ogolnie chodzi mi o to ze nie zawsze nizszy ping icmp'owy
    > daje lepsza gre. Najlepszym przykladem byl do niedawna ACN ze swoim

    W ktorym trzeba powiekszyc upstream do 64 kpbs i juz da sie grac :-)

  • 17. Data: 2002-02-12 21:51:19
    Od: Michal Walkowski <s...@i...pl>

    W artykule <a4bpqv$1f2r$1@news2.ipartners.pl>, newbie napisał(a):

    > W ktorym trzeba powiekszyc upstream do 64 kpbs i juz da sie grac :-)
    Dokladnie. Tylko ze przed ta operacja ma sie pieknego pinga do serwera
    w granicach 15 ms a grac sie nie da.
    --
    Michal

  • 18. Data: 2002-02-13 09:41:05
    Od: "Mateusz\(Amkacz\)" <a...@i...pl.nospam>

    dlatego tez powiedzialem o tych 5kb potrzebnych w ta i w druga strone