  • Data: 2010-02-04 12:27:17
    Temat: Re: labview
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 4, 10:25 am, hobgoblin <h...@g...com> wrote:

    > Autorskich praw *wlasnosciowych*. To jego wlasnosc. Klient tak
    > naprawde dostaje tylko warukunkowe pozwolenie na uzycie oprogramowania
    > (licencje).

    I właśnie dlatego piractwo nie jest kradzieżą.

    > Gdyby ktos zajal Ci mieszkanie "na dziko" to jak najbardziej moglbys
    > dochodzic od niego odszkodowania za utracone zyski.

    Ale zajmując mi mieszkanie na dziko uniemożliwia dalsze wynajęcie
    komuś innemu, a piracenie nie umożliwia sprzedania następnej legalnej
    licencji. Czyli zajmowanie na dziko nie wchodzi w grę, to by było
    tożsame z np. zatkaniem kanału dystrybucji przez np. zablokowanie
    systemu płatności.

    > Ale tu nie chodzi o to co Tobie czy mnie sie wydaje a o to co stanowi
    > polskie prawo.http://pl.wikipedia.org/wiki/Kradzie%C5%BC

    Wikipedia nie jest jeszcze prawodawcą, nie wszystko, co tam stoi jest
    zgodne z prawdą, względnie jest kompletne. Piractwo komputerowe
    podpada pod nielegalne rozopowszechnianie własności intelektualnej.

    Marek