eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodylHamowanie letnimi w zimieRe: lHamowanie letnimi w zimie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <0...@g...com>
    <pvgkpb$dgo$1@node1.news.atman.pl>
    <1ogu6fn6jdgo0.10ir0xyv5bj9f$.dlg@40tude.net>
    <5...@t...no1>
    <pviadm$6q3$1@node2.news.atman.pl>
    <5c1cc48b$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c1cd690$0$15167$426a74cc@news.free.fr>
    <pviogj$ff4$2@node1.news.atman.pl>
    <5c1d07fb$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    <pvj73a$21b$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <pvj73a$21b$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: lHamowanie letnimi w zimie
    Date: Fri, 21 Dec 2018 19:52:44 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 50
    Message-ID: <5c1d36b7$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1545418423 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31099 82.143.187.50:59051
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646743
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pvj73a$21b$...@n...news.atman.pl...
    >> Jest bardzo skuteczne ... ale dlaczego ABS mialby byc mniej
    >> skuteczny ?
    >> On wlasnie to robi, tylko lepiej, bo i czujniki ma, i osobno w
    >> kazdym kole reguluje :-)

    >Ja sprawdzałem tylko na śniegu i wydawało mi się, że czułem dużą
    >różnicę. Tłumaczę to tak: dla zadziałania ABS potrzebny jest poślizg
    >(OK, niekoniecznie pełna blokada koła). Potem włącza się ABS - z
    >pewnym opóźnieniem.

    Na pewno szybciej zadziala niz czlowiek.

    >Potem od włączenia się ABS do przywrócenia przyczepności też mija
    >jakiś czas. I przez cały ten czas (od rozpoczęcia poślizgu do jego
    >zakończenia w wyniku działania ABS) samochód nie hamuje. Niby to

    Troche hamuje, ale slabiej.

    >jest krótki okres, ale powtarza się co cykl pracy ABS.

    Owszem ... ale jak bedziesz hamowal pulsacyjnie to tez bedzie
    cyklicznie.
    Cykli mniej, czasy dluzsze - tylko nie masz precyzyjnych czujnikow ?

    >Pytanie, dlaczego po prostu wtedy nie hamować na granicy
    >przyczepności?

    Ale jak ? Schumacher sie nazywasz czy Kubica ?
    Nie wiesz gdzie ta granica.

    >Bo, jak rozumiem, przyczepność zrywa się nie od razu.

    W zasadzie od razu.
    Taka juz natura tarcia, ze trzyma, trzyma, a potem puszcza i w
    poslizgu sila mniejsza.

    Przypadek opony toczacej sie po drodze jest nieco inny, ale IMO - moze
    na suchym asfalcie ma to wieksze znaczenie.

    >Na śliskim śniegu z błotem wydawało mi się, że stałe trzymanie pedału
    >hamulca na niezbyt dużej sile hamowania dość szybko prowadziło do
    >włączenia ABS, w odróżnieniu od stukania stopą w pedał.

    Ale z tego bardziej wniosek, ze nie wyczuwales tej granicy
    przyczepnosci.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: