-
Data: 2018-12-21 19:52:44
Temat: Re: lHamowanie letnimi w zimie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pvj73a$21b$...@n...news.atman.pl...
>> Jest bardzo skuteczne ... ale dlaczego ABS mialby byc mniej
>> skuteczny ?
>> On wlasnie to robi, tylko lepiej, bo i czujniki ma, i osobno w
>> kazdym kole reguluje :-)
>Ja sprawdzałem tylko na śniegu i wydawało mi się, że czułem dużą
>różnicę. Tłumaczę to tak: dla zadziałania ABS potrzebny jest poślizg
>(OK, niekoniecznie pełna blokada koła). Potem włącza się ABS - z
>pewnym opóźnieniem.
Na pewno szybciej zadziala niz czlowiek.
>Potem od włączenia się ABS do przywrócenia przyczepności też mija
>jakiś czas. I przez cały ten czas (od rozpoczęcia poślizgu do jego
>zakończenia w wyniku działania ABS) samochód nie hamuje. Niby to
Troche hamuje, ale slabiej.
>jest krótki okres, ale powtarza się co cykl pracy ABS.
Owszem ... ale jak bedziesz hamowal pulsacyjnie to tez bedzie
cyklicznie.
Cykli mniej, czasy dluzsze - tylko nie masz precyzyjnych czujnikow ?
>Pytanie, dlaczego po prostu wtedy nie hamować na granicy
>przyczepności?
Ale jak ? Schumacher sie nazywasz czy Kubica ?
Nie wiesz gdzie ta granica.
>Bo, jak rozumiem, przyczepność zrywa się nie od razu.
W zasadzie od razu.
Taka juz natura tarcia, ze trzyma, trzyma, a potem puszcza i w
poslizgu sila mniejsza.
Przypadek opony toczacej sie po drodze jest nieco inny, ale IMO - moze
na suchym asfalcie ma to wieksze znaczenie.
>Na śliskim śniegu z błotem wydawało mi się, że stałe trzymanie pedału
>hamulca na niezbyt dużej sile hamowania dość szybko prowadziło do
>włączenia ABS, w odróżnieniu od stukania stopą w pedał.
Ale z tego bardziej wniosek, ze nie wyczuwales tej granicy
przyczepnosci.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.18 19:59 Budzik
- 21.12.18 23:15 kk
- 22.12.18 14:38 Tomasz Gorbaczuk
- 22.12.18 15:42 Cavallino
- 22.12.18 16:00 Tomasz Gorbaczuk
- 22.12.18 16:45 Myjk
- 22.12.18 18:53 Tomasz Gorbaczuk
- 22.12.18 23:33 r...@k...pl
- 22.12.18 23:35 r...@k...pl
- 22.12.18 23:32 r...@k...pl
- 22.12.18 23:38 yabba
- 23.12.18 07:41 Tomasz Gorbaczuk
- 23.12.18 10:19 J.F.
- 23.12.18 11:16 r...@k...pl
- 23.12.18 11:18 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=