-
Data: 2018-12-21 19:52:44
Temat: Re: lHamowanie letnimi w zimie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pvj73a$21b$...@n...news.atman.pl...
>> Jest bardzo skuteczne ... ale dlaczego ABS mialby byc mniej
>> skuteczny ?
>> On wlasnie to robi, tylko lepiej, bo i czujniki ma, i osobno w
>> kazdym kole reguluje :-)
>Ja sprawdzałem tylko na śniegu i wydawało mi się, że czułem dużą
>różnicę. Tłumaczę to tak: dla zadziałania ABS potrzebny jest poślizg
>(OK, niekoniecznie pełna blokada koła). Potem włącza się ABS - z
>pewnym opóźnieniem.
Na pewno szybciej zadziala niz czlowiek.
>Potem od włączenia się ABS do przywrócenia przyczepności też mija
>jakiś czas. I przez cały ten czas (od rozpoczęcia poślizgu do jego
>zakończenia w wyniku działania ABS) samochód nie hamuje. Niby to
Troche hamuje, ale slabiej.
>jest krótki okres, ale powtarza się co cykl pracy ABS.
Owszem ... ale jak bedziesz hamowal pulsacyjnie to tez bedzie
cyklicznie.
Cykli mniej, czasy dluzsze - tylko nie masz precyzyjnych czujnikow ?
>Pytanie, dlaczego po prostu wtedy nie hamować na granicy
>przyczepności?
Ale jak ? Schumacher sie nazywasz czy Kubica ?
Nie wiesz gdzie ta granica.
>Bo, jak rozumiem, przyczepność zrywa się nie od razu.
W zasadzie od razu.
Taka juz natura tarcia, ze trzyma, trzyma, a potem puszcza i w
poslizgu sila mniejsza.
Przypadek opony toczacej sie po drodze jest nieco inny, ale IMO - moze
na suchym asfalcie ma to wieksze znaczenie.
>Na śliskim śniegu z błotem wydawało mi się, że stałe trzymanie pedału
>hamulca na niezbyt dużej sile hamowania dość szybko prowadziło do
>włączenia ABS, w odróżnieniu od stukania stopą w pedał.
Ale z tego bardziej wniosek, ze nie wyczuwales tej granicy
przyczepnosci.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.18 19:59 Budzik
- 21.12.18 23:15 kk
- 22.12.18 14:38 Tomasz Gorbaczuk
- 22.12.18 15:42 Cavallino
- 22.12.18 16:00 Tomasz Gorbaczuk
- 22.12.18 16:45 Myjk
- 22.12.18 18:53 Tomasz Gorbaczuk
- 22.12.18 23:33 r...@k...pl
- 22.12.18 23:35 r...@k...pl
- 22.12.18 23:32 r...@k...pl
- 22.12.18 23:38 yabba
- 23.12.18 07:41 Tomasz Gorbaczuk
- 23.12.18 10:19 J.F.
- 23.12.18 11:16 r...@k...pl
- 23.12.18 11:18 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=