    From: m...@t...pl
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: kwestia estetyczna
    Date: Mon, 08 Aug 2011 10:03:32 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Obawiam sie ze sie nie porozumiemy. Dobrze ze nie pracujemy razem.
    Tym sposobem wkradl sie aspekt pracy. Otoz to co sie robi w pracy
    czesto w jakims stopniu odbiega od wlasnych pogladow. Jak ktos
    chce zebym napisal cos w okreslonym stylu i za to placi, to przeciez
    nie powiem mu ze nie napisze. Nawet jak ktos nie narzuca stylu
    programowania, a np. kolega z pracy powie mi: napisz w taki i taki
    sposob bo tak lubie, to nie bede sie szczegolnie buntowal.

    Ostatnio mialem specyficznego klienta, osoba prawdopodobnie
    poczatkujaca w C/C++, a chcial aplikacje z kodem zrodlowym.
    Otrzymalem takie wytyczne, cytuje: "napisz to tak, zeby glowna
    struktura danych byla w postaci zmiennych globalnych, bo tak
    bedzie latwiej". Nie mam bladego pojecia co bedzie latwiejsze
    gdy glowna struktura bedzie dostepna globalnie, czyli dostepna bedzie
    dla wszystkich metod w programie. On chcial, a ja pokornie zrobilem,
    bylo troche trudnej, ale to nie ja placilem za sposob wykonania.

    Ja gleboko ubolewam ze nie pracujemy razem Panie Andrzeju.
    Jakbym np. przy uzyciu jakiegos narzedzia wysiwyg wygenerowal
    fragment interfejsu grficznego np. w xmlu, a potem kierownik
    projektu by mi powiedzial: "teraz nie kopiuj tego do jednego stringa,
    ale dobrze zastanow sie jakie tam sa logiczne czesci i podziel to na
    50 procedur, tak zeby w kazdej bylo gora 20 wierszy, a my ci
    potem i tak dobrze zaplacimy za kazda godzine pracy..." Piekna to
    byla by praca... tylko siedzenie i ciecie banalnego kodu
    na procedury... Czasami jestem bardzo zmeczony z powodu
    presji na efektywnosc czasowa... Chcialbym tak sobie siedziec i
    przez 90% czasu ciac na male fragmenty i dobrze zarabiac, tak
    dobrze jak zarabiaja w Ameryce, naprawde bardzo ubolewam
    ze nie pracujemy razem.