    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: kwestia estetyczna
    Date: Sun, 07 Aug 2011 11:51:19 -0500

    On Sun, 07 Aug 2011 12:03:56 +0200, Wojciech Jaczewski
    <w...@o...pl> wrote:

    >Czasami też upraszczać może użycie goto - chociaż zapewne wielu mędrców-
    >teoretyków powie że tego używać nie wolno, a zamiast tego trzeba zrobić kod
    >5 razy dłuższy, za to pozbawiony tego defektu. Ale jak przyjrzeć się
    >dostępnym dobrze działającym programom open-source, to w wielu z nich można
    >spotkać użycie technik, których ci mędrcy-teoretycy chętnie by zakazali.
    >Zarówno użycia goto, jak i bardzo długich funkcji.

    Uczenie sie od "open source" to takjak wedle ludowego powiedzonka
    "uczyl Marcin Marcina".

    Jak uczyc sie od mistrzow, to raczej uczycsie od prawdziwych Mistrzow.
    Polecam ksiazke "Software Tools", Kernighan i Plauger. Kod (kompletny
    i dzialajacy) wielu UNIXowych utilities. Proponuje znalezc "goto". A
    niektore z owych utilities calkiem skomplikowane: makrporocesor M4,
    czy edytor ed.

    Owzm, goto jest uzyteczna. Tak samo jak schodki w rakietach. Jak
    mawial Osla Laczka, nauczyciel Pirxa: "schodki sa potrzebne dla
    umierajacych atronautow"

    >Ponieważ A.L. często podaje tytuły do książek coś opisujących, ja odnośnie
    >używania długich funkcji sugeruję "The Art of Unix Programming". Niestety
    >nie podam konkretnie rozdziału, bo nie pamiętam. Można tam też przeczytać
    >coś o programowaniu obiektowym.

    Ksiazka jest dobra, ale jak na podrecznik stylu - za dluga. Ja bym
    raczej polecal "Enough Rope to Shot Yourself in the Foot: Rules for C
    and C++ Programming", Allen Holub.

    http://www.holub.com/goodies/rules.html

    Cytaty:

    36 A subroutine should fit on a screen

    54 A function should have only one exit point

    No, chyba nikt nie nazwie Holuba "teoretykiem"...

    http://www.holub.com/

    A.L.