  • 21. Data: 2011-08-25 08:27:29
    Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-08-24 22:01, venioo pisze:

    > Silnik może być nawet najlepszy pod słońcem, jak mechanik coś spier..li ;)
    > Silniki TwinSpark z Alfy Romeo tez sa dobra konstrukcja, tylko trzeba
    > wiedzieć jak się z nimi obchodzić i cześciej niż w innych konstrukcjach
    > wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
    > miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

    TS to nie jest dobra konstrukcja.
    Rozrzad trzeba wymieniac dwa razy czesciej, przy okazji jeszcze wariator
    faz, stan oleju trzeba trzymac w okolicach max (a dolewac trzeba czesto
    jak go troche przycisniesz) bo jak pojezdzisz ze stanem min to masz jak
    w banku starte walki rozrzadu o szybko zuzywajacych sie panewkach przez
    litosc nie wspomne.
    200kkm i TS jest zajechany :/

    --
    Karolek

  • 22. Data: 2011-08-25 08:38:33
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > bardzo jasno i dokładnie napisane, ale trzeba czytać cały wątek :P
    >
    > <Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ >
    > Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki
    > pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku
    > </>

    ok
    a gdzie tam jest olej między głowicą a wtryskiwaczami?
    (oprócz ewentulanie ON)

    pytam z czystej niewiedzy.

  • 23. Data: 2011-08-25 11:16:02
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
    > miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

    Żadna rewelacja, stare clio z 93r, z silnikiem 1.4
    na 3 biegu spkojnie łapało 140km/h.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 24. Data: 2011-08-26 13:47:38
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-08-24 08:29, Artur_PT pisze:
    > ciekawy artykuł,
    > czy ktoś potwierdzi ze swojego przypadku opisywane
    > wady silników ?
    >
    > lista 1
    > http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-j
    ak-ognia-12-poradnik
    > lista 2
    > http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-j
    ak-ognia-22-poradnik

    a gdzie "słynne" jednostki VM (diesle 2.5, 3.1) montowane w Chryslerach pchanych na
    rynek
    europejski?

  • 25. Data: 2011-08-26 19:45:34
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
    > miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

    To tak samo jak w Fabi 1.4MPI ze starym skodowskim silnikiem 60KM. :-)

  • 26. Data: 2011-08-27 01:41:54
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-25 08:24, MadMan pisze:

    > Uetam, moja pierdziawka (Swift) na 3 biegu to ponad 150 jedzie :)

    Z ktorego roku swift i z jakim silnikiem?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 27. Data: 2011-08-27 01:43:11
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-25 03:09, to pisze:
    > begin venioo

    > 120 na 3 biegu w silniku benzynowym to niby dużo? U mnie jest prawie 150,
    > a uważam, że mam krótką skrzynię. ;-)

    sa rozne silniki benzynowe. 120KM to duzo jak na rzędowy 1.6 z tamtych
    lat. chociaz przy dzisiejszym downsizingu moze sie wydawac niewiele jak
    na ta pojemnosc...

    --
    venioo
    GG:198909

  • 28. Data: 2011-08-27 01:43:37
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-25 11:16, news-gazeta pisze:
    > Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
    >>

    > Żadna rewelacja, stare clio z 93r, z silnikiem 1.4
    > na 3 biegu spkojnie łapało 140km/h.

    taaaa.... i wskazowka za obrotomierz wychodzila chyba...

    --
    venioo
    GG:198909

  • 29. Data: 2011-08-27 01:45:00
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-26 19:45, nom pisze:

    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > To tak samo jak w Fabi 1.4MPI ze starym skodowskim silnikiem 60KM. :-)

    po czym silnik zapewne nadawal sie do kapitalki. no bez jaj, jezdzilem
    wieloma samochodami z roznymi silnikami i poki nie zobacze to nie
    uwierze - 60KM silnik robi 120km/3 biegu... z gorki i z wiatrem???
    nagraj filmik z tego, bo z pewnoscia nie tylko ja chcialbym to zobaczyc

    --
    venioo
    GG:198909

  • 30. Data: 2011-08-27 02:15:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello venioo,

    Saturday, August 27, 2011, 1:45:00 AM, you wrote:

> [...]
    > uwierze - 60KM silnik robi 120km/3 biegu... z gorki i z wiatrem???
    > nagraj filmik z tego, bo z pewnoscia nie tylko ja chcialbym to zobaczyc

    Zajechałem silnik 1.1 51KM jazdą na III-ce do 120km/h a na IV do 150
    (w bardzo sprzyjających warunkach). Pod moim butem przejechał 38kkm i
    po tym silnik był w stanie agonalnym. Ale to był Oltcit.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl