  • Data: 2016-12-29 11:08:57
    Temat: Re: kupowałem dzisiaj akumulator...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Swego czasu w kinach obowiązkowe było oświetlenie "milicyjne" i
    >awaryjne. Zasilanie z akumulatorów trakcyjnych, czasem też
    >rozruchowych. Nie było problemem uzyskać czasy pracy ponad 20 lat.
    >I chodzi o akumulatory kwasowe. Niektóre jeszcze w ebonitowych
    >obudowach, z wyjmowanymi płytami.
    >Zaznaczam, że kwasowe, bo zasadowe są prawie nieśmiertelne -
    >widywałem jeszcze przedwojenne, pracujące.

    Tylko ze kwasowo-olowiowe tez potrafia wytrzymac bardzo dlugo.
    Jesli sa naladowane, bez wstrzasow - jak to w kinie, i jeszcze
    konstrukcje maja "trakcyjna".

    A te "zasadowe" to jakie miales na mysli ?
    Niklowo-kadmowe wcale nie sa trwale, patrzac na wielkosc R6, tzn nie
    byly do czasu wypuszczenia eneloopow :-)

    Gornicy mogliby cos powiedziec, bo oni ich masowo uzywali do lampek.

    Ale z kolei na rozruchowe to sie kiepsko nadaja.