  • 31. Data: 2012-10-20 14:58:18
    Temat: Re: kupilibyście? ja tak
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Oct 2012 09:39:51 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Pasywny w jakim sensie ? Nadal potrzebne cos typu TFT.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_crystal_display#
    section_5

    Szczególnie akapit dotyczący zastosowania w "direct sunlight".
    Oczywiście kontrast einka jest trochę większy niż lcd . Ale np.
    telefon z takim lcd mógłby wyglądać bardziej ciekawie: telefon to
    praktycznie sama tafla lcd, przezroczysta.Na jednej krawędzi np.
    dolnej, waski pasek nieprzejrzysty zawierajacy elektronikę i baterie.
    Podświetlenie w nocy możnaby uzyskać dodając drugą rozpraszajaca
    tafle za lcd (też przezroczystą) dawałaby podswietlanie w nocy nie
    tracąc efektu przejrzystości. Ostatnio eksperymentowalem z przebudowa
    lcd cog aby uzyskać efekt przezroczystości nie tracąc możliwość
    odczytu w nocy i nie powiem efekt wyszedl fajny. Skoro w warunkach
    amatorskich da się zbudowac fajny wyświetlacz z "zwykłego" lcd to co
    dopiero w przemysłowych.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2012-10-20 18:14:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2012 14:58:18 +0200, Marek napisał(a):
    > On Sat, 20 Oct 2012 09:39:51 +0200, "J.F."
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_crystal_display#
    section_5

    > Szczególnie akapit dotyczący zastosowania w "direct sunlight".

    Oraz "Slow response times and poor contrast are typical of passive-matrix
    addressed LCDs with too many pixels."

> [...]
    > odczytu w nocy i nie powiem efekt wyszedl fajny. Skoro w warunkach
    > amatorskich da się zbudowac fajny wyświetlacz z "zwykłego" lcd to co

    Mozna ... ale czy jest sens ? Krajobraz zamierzasz podziwiac przez
    wyswietlacz ?

    J.

  • 33. Data: 2012-10-21 10:45:28
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 20 Oct 2012 08:44:35 +0200, Marek wrote:
    > Ale nie wiem dlaczego wszyscy uznali że tylko eink jest najlepszy w
    > słońcu.

    A nie jest?

    > Wystarczylby zwykły "czarno-bialy" pasywny lcd o dużej
    > rozdzielczości. Im więcej światła tym lepiej widać.

    LCD nie jest czarno-biały, predzej monochromatyczny. Uscislajac, chodzi
    o to, co nie jest czarne.
    Porownanie czytania na Kindle'u z czytaniem na Palmie czy psionie nie
    wypada jednak korzystnie dla tych drugich.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 34. Data: 2012-10-23 22:33:43
    Od: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>

    > Na gorze posta masz wymienionego Samsunga B2370. Ja w Solidy nie
    > wchodze, bo ten Eryk wciaz jest sprawny... Jak padnie, to pewnie nabede.
    >
    > PS. Byla kiedys jakas Motorolka z epapierem (F3?), szalu nie bylo...

    Bo wyświetlacz ma 2 wiersze po 6 znaków.

    Moim zdaniem ta Motorolka bije na głowę wszelkie wynalazki dla emerytów.

    --
    Grzexs

  • 35. Data: 2012-10-24 18:08:49
    Od: "news.neostrada.pl" <...@...pl>

    W dniu 2012-10-18 18:14, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > czy jest zapotrzebowanie na telefon z czarno-białym, widocznym w słońcu
    > ekranem? Moim zdaniem rynek tego "nie łyknie"
    > http://antyweb.pl/na-takiego-smartfona-moze-byc-spor
    e-zapotrzebowanie/

    > ToMasz

    Kruca... Kupuję od razu. Jak się przez chwilę zastanowiłem to kolor mi
    nie potrzebny. Dzwonię, Słucham radia i mp3. pstrykam fotki.
    Nie siedzę w necie, nie oglądam fimów bo to mordęga jest. Fotki też
    tylko na kompie. Nawigacja. Jeśli ekran byłby na prawdę czytelny to i
    nawi da radę.
    Dlaczego tak późno??? :-)

  • 36. Data: 2012-10-24 20:53:42
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    W dniu 24.10.2012 o 18:08 news.neostrada.pl <...@...pl> pisze:

    > Kruca... Kupuję od razu. Jak się przez chwilę zastanowiłem to kolor mi
    > nie potrzebny.

    Nie chodzi o kolor.
    Wiesz jak długo czasu trwa odświeżenie tego typu ekranu?

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

  • 37. Data: 2012-10-24 20:59:50
    Od: "news.neostrada.pl" <...@...pl>

    W dniu 2012-10-24 20:53, Piotr M pisze:
    > Nie chodzi o kolor.
    > Wiesz jak długo czasu trwa odświeżenie tego typu ekranu?

    Mam Satio. Chcesz powiedzieć że będzie dużo gorzej w zastosowaniach
    takich jak napisałem?

  • 38. Data: 2012-10-25 12:16:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news.neostrada.pl" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Nie siedzę w necie, nie oglądam fimów bo to mordęga jest. Fotki też
    >tylko na kompie. Nawigacja. Jeśli ekran byłby na prawdę czytelny to i

    Ale po co ci taki wyswietlacz do radia i mp3 ?
    Kazdy inny tez sie nada :-)

    J.

  • 39. Data: 2012-10-26 00:32:14
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-25 10:16:31 +0000, "J.F" <j...@p...onet.pl> said:

    > Ale po co ci taki wyswietlacz do radia i mp3 ?
    > Kazdy inny tez sie nada :-)

    I ma kupić specjalny wyświetlacz do wybrania piosenki?
    ;)

    Lepsze pytanie byłoby o ostatnią wymienioną czynność...

    --
    Bydlę

  • 40. Data: 2012-10-26 17:22:14
    Od: "news.neostrada.pl" <...@...pl>

    W dniu 2012-10-26 00:32, Bydlę pisze:
    > I ma kupić specjalny wyświetlacz do wybrania piosenki?
    > ;)

    Po to żeby do jasnej... w biały dzień coś było widać :-)

    > Lepsze pytanie byłoby o ostatnią wymienioną czynność...

    O fotki? Nie robię artystycznych. Pstrykam dla siebie, dla zapamiętania
    dla wygody, nie oglądam na tel. Nie mam problemów z zafarbami ;-)
    przekłamaniem kolorów, interesuje mnie co najwyżej ostrość i kadr.