  • Data: 2009-02-20 16:13:03
    Temat: Re: kupilem 5d2 i co....
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Na sam początek obraz w wizjerze jest tak mały, że "właściwej"
    > ostrości nie widzę nawet jakby tam była.

    Na początek to do jasnych szkieł to trzeba tę matówkę dobrze wyjustować,
    co bez kilku, różnej grubości podkładek jest niewykonalne (chyba że ma
    się szczęście i wystarczy to co jest). Inaczej gra nie warta świeczki,
    jeśli i autofokus musi robić korektę przesunięcia w fazie i fotograf na
    matówce.
    Poza tym matówka z klinem i rastrem słabo się spisuje z obiektywami
    ciemniejszymi niż f/4.0. Może to ma coś wspólnego z tą "bazą" o której
    pisze jansal, a może z czymś innym. Na Pentaksie ME nie mam takich
    problemów, ustawia się łatwo i nawet na ciemniejszych szkłach, chociaż
    jeszcze nie sprawdzałem, jak dokładnie jest wyjustowana matówka (testy
    FF/BF dużo trudniej przeprowadzić na analogu ;) ). Ale ten Pentax ma
    akurat tak duży wizjer, że aż za duży - trudno kadr wzrokiem objąć.

    Dlatego jestem zwolennikiem EVILa w aparatach amatorskich i z mniejszymi
    matówkami niż FF. Mało się traci, a bardzo dużo zyskuje.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne