  • 1. Data: 2011-05-05 15:30:38
    Temat: [kupie] SN74AHCU04PWR
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    Witam

    W amplitunerku pioneer VSX519V-K poleciało mi elektryczne wejście
    coax-ialne, pozostałe dwa optyczne działają. Wszystkie te 3 wejścia
    przechodzą przez inwentery w SN74AHCU04PWR a następnie "lecą" do
    procesora dźwięku AK4588, więc według mnie padł właśnie ten inwenter do
    którego podłączony jest coax-ial.

    Na wejściu coax-iala jest jeszcze równolegle podłączona dioda KDS4148U i
    rezystor 75 Ohm, mierzyłem omomierzem wejście coax i w obu kierunkach
    jest po 75 Ohm więc ta dioda zabezpieczająca "raczej" nie padła -
    omomierz zwarcia nie wykazuje. Chyba, że ktoś już walczył z identyczną
    usterką i może podzielić się doświadczeniem co mogło według niego paść.

    W sumie mógłbym oscyloskopem posprawdzać, gdzie, co i jak, ale cała masa
    śrubek do odkręcenia by się dostać do tej pionowej płytki, no i płytka
    przy płytce - więc i tak będzie ciężko się oscyloskopem podłączyć żeby
    coś posprawdzać, wole zatem kupić scalaka i dopiero wówczas brać się za
    rozkręcanie. Tylko gdzie kupię SN74AHCU04PWR w obudowie TSSOP? -
    znalazłem oferty w necie, ale min 50sztuk chcą sprzedać.

    pozdrawiam
    Jarek

    ps:

    Sprawdzałem różne serwisówki dla amplitunerków pionner-ka i we
    wszystkich przypadkach jest na wejściu 7404 pewnie jako zabezpieczenie -
    szkoda tylko, że scalak nie w podstawce i nie w obudowie DIL :-)

  • 2. Data: 2011-05-05 15:46:53
    Temat: Re: [kupie] SN74AHCU04PWR
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarek wrote:

> [...]
    > rozkręcanie. Tylko gdzie kupię SN74AHCU04PWR w obudowie TSSOP? -
    > znalazłem oferty w necie, ale min 50sztuk chcą sprzedać.

    Inwenter to wynalazca. Ten twój scalak na pewno niczego nie wynajduje. A
    kupić go można prawie wszędzie na sztuki. Możesz wstawić AHC lub AHCT do
    wyboru. Tylko na ogół to pada dioda. Tylko masz sygnał koax? Na pewno? Może
    ci poszło wyjście?

    Waldek

  • 3. Data: 2011-05-05 16:39:40
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    W dniu 2011-05-05 17:46, Waldemar Krzok pisze:

    > Inwenter to wynalazca. Ten twój scalak na pewno niczego nie wynajduje.

    Miało być inwerter - moja wina, ale chyba wiadomo o co mi chodziło.

    > A kupić go można prawie wszędzie na sztuki. Możesz wstawić AHC lub AHCT do
    > wyboru.

    Chodzi o wersje SMD w obudowie TSSOP.

    > Tylko na ogół to pada dioda.

    W sumie logiczne to, że powinna właśnie diodę uwalić, ale omomierz
    pokazuje 75 Ohm w każdym kierunku więc zwarcia nie widzę.

    > Tylko masz sygnał koax? Na pewno? Może
    > ci poszło wyjście?

    Sprawdzałem z DVD, satką i kompem - więc to na pewno wejście. Zresztą na
    wyjściu w/w urządzeń widzę prostokąta.

    Jarek

  • 4. Data: 2011-05-05 18:01:04
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Jarek" <j...@f...address.from.pl> napisał w wiadomości
    > Chodzi o wersje SMD w obudowie TSSOP.

    może takie?
    http://uk.farnell.com/texas-instruments/sn74hcu04pw/
    ic-hex-inverter-smd-tssop14-5v/dp/1236239

    http://www.tme.eu/pl/katalog/#idp%3D1%26search%3DNOT
    %2B%2B04%2B%2BTSSOP14

    http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&h
    s=P4i&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&q=hex++04++TSS
    OP14+cena&btnG=Szukaj&oq=hex++04++TSSOP14+cena&aq=f&
    aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=10026l10821l0l3l3l0l0l0l0l2
    63l612l0.1.2

  • 5. Data: 2011-05-05 18:24:39
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarek wrote:

    > Miało być inwerter - moja wina, ale chyba wiadomo o co mi chodziło.

    Wiadomo, ale byłeś konsekwentny.

    > Chodzi o wersje SMD w obudowie TSSOP.

    To zrozumiałem, innych nie używam. Mam je w sklepie za rogiem.

    > W sumie logiczne to, że powinna właśnie diodę uwalić, ale omomierz
    > pokazuje 75 Ohm w każdym kierunku więc zwarcia nie widzę.

    Mogło ją przebić.

    > Sprawdzałem z DVD, satką i kompem - więc to na pewno wejście. Zresztą na
    > wyjściu w/w urządzeń widzę prostokąta.

    Do płytki bez rozbierania się nie dobierzesz?

    Waldek

  • 6. Data: 2011-05-05 18:34:13
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    W dniu 2011-05-05 20:01, !sp pisze:

> [...]
    OP14+cena&btnG=Szukaj&oq=hex++04++TSSOP14+cena&aq=f&
    aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=10026l10821l0l3l3l0l0l0l0l2

    No dokładnie takie, ale gdzie na terenie kraju kupić max 5 sztuk? Z tego
    co już wcześniej googlowałem to 50 sztuk to minimum, albo mają na sztuki
    tylko akurat nie mają w obudowie tssop.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2011-05-05 18:38:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-05 20:34, Jarek wrote:
    > No dokładnie takie, ale gdzie na terenie kraju kupić max 5 sztuk? Z tego
    > co już wcześniej googlowałem to 50 sztuk to minimum, albo mają na sztuki
    > tylko akurat nie mają w obudowie tssop.

    No przecież jak u nich zamówisz do 18:00 to następnego dnia (roboczego)
    masz przesyłkę w Polsce. I to wszystko za jedyne 20 plz.

    Piotrek

  • 8. Data: 2011-05-05 18:44:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarek wrote:

> [...]
    >>

    > No dokładnie takie, ale gdzie na terenie kraju kupić max 5 sztuk? Z tego
    > co już wcześniej googlowałem to 50 sztuk to minimum, albo mają na sztuki

    A gdzie mieszkasz?

    Waldek

  • 9. Data: 2011-05-05 19:16:12
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    W dniu 2011-05-05 20:24, Waldemar Krzok pisze:

    > Wiadomo, ale byłeś konsekwentny.

    > To zrozumiałem, innych nie używam. Mam je w sklepie za rogiem.

    U mnie niestety nie ma żadnego sklepu elektronicznego, najbliższe są w
    sąsiednim mieście oddalonym jakieś 33km, dzwoniłem do tych sklepów ale w
    obudowie tssop nie mają.

    > Mogło ją przebić.

    Jak by ją przebiło to omomierz powinien wskazywać coś około zera Ohm-ów
    a tymczasem mam 75 Ohm - czyli dokładnie tyle co równolegle z nią
    połączony rezystor, a jak by ją przepaliło to coax powinien i tak
    działać.

    Tutaj schemat serwisowy do amplitunera
    http://elektrotanya.com/pioneer_vsx-519v-k_sm.pdf/do
    wnload.html na
    64stronie jest wejście COAX.

    > Do płytki bez rozbierania się nie dobierzesz?

    Te płytki wyglądają ja karty PCI włożone do slotów w płycie głównej -
    palca pomiędzy nie nie wetkniesz, a żeby wyciągnąć akurat tę ze złączem
    coax/spdif to należy wpierw całą tylnią blachę odkręcić bo blokuje się
    na wystającym wyjściu coax w tej tylniej blasze.

    Rozkręcić będę musiał tak czy siak by zanieść do przelutowania scalaka,
    ale chcę to zrobić jak już będę miał w/w scalaka - puki co sprzęt jest
    używany na okrągło a nie uśmiecha mi się go rozkręcać by za chwilkę
    skręcić i znów kiedyś rozkręcać jak już będę miał scalaka.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 10. Data: 2011-05-05 19:19:20
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    W dniu 2011-05-05 20:44, Waldemar Krzok pisze:

    > A gdzie mieszkasz?

    Strzelce Opolskie, 33km od Opola.

    Jarek