  • 11. Data: 2011-05-05 19:37:47
    Temat: Re: [kupie] SN74AHCU04PWR
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarek wrote:

    > U mnie niestety nie ma żadnego sklepu elektronicznego, najbliższe są w
    > sąsiednim mieście oddalonym jakieś 33km, dzwoniłem do tych sklepów ale w
    > obudowie tssop nie mają.

    Masz pecha. W poniedziałek był mój kumpel z Opola w Berlinie, to by ci
    zabrał. Ja jadę w sobotę do Koszalina i Strzelce mi nie po drodze. Wysłałbym
    pocztą, ale już komuś z tej listy wysłałem coś. Obiecał przysłać aktualną
    dwuzłotówkę i ch.... Widać przysłużnym nie ma co być.

    > Jak by ją przebiło to omomierz powinien wskazywać coś około zera Ohm-ów
    > a tymczasem mam 75 Ohm - czyli dokładnie tyle co równolegle z nią
    > połączony rezystor, a jak by ją przepaliło to coax powinien i tak
    > działać.

    Zgadza się.

    > Tutaj schemat serwisowy do amplitunera
    > http://elektrotanya.com/pioneer_vsx-519v-k_sm.pdf/do
    wnload.html na
    > 64stronie jest wejście COAX.

    Nie chce się ładować. Tak z ciekawości: są zużyte wszystkie inwertery tego
    scalaka? Możesz ewentualnie prowizorycznie przepiąć na inny, o ile jakiś z 6
    jest wolny. Ten, co go uważasz za uwalniętego nogi do góry i drutem z oplotu
    "zbondować" na wolny.

    Sam nie lutujesz?

    Waldek

  • 12. Data: 2011-05-05 20:31:31
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    W dniu 2011-05-05 21:37, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > pocztą, ale już komuś z tej listy wysłałem coś. Obiecał przysłać aktualną
    > dwuzłotówkę i ch.... Widać przysłużnym nie ma co być.

    Kasę mogę Panu przesłać z góry tu problemu nie ma z mojej strony - nie
    chcę jednak robić problemów - poszukam, może jednak gdzieś w kraju
    wysyłkowo dorwę.

> [...]
    > jest wolny. Ten, co go uważasz za uwalniętego nogi do góry i drutem z oplotu

    Aż tak mi na tym coax-ialu nie zależy by kombinować, dwa że to pieruńsko
    małe jak na zworki/pajęczynki. Jak znajdę scala to wówczas wymienię i już.

    > Sam nie lutujesz?

    Elektronika to takie moje dorywcze hobby, ale zobaczę jak już będę miał
    scalaka - bo kusi mnie, dwa że nie mam stacji na ciepłe powietrze więc
    musiał bym to zrobić zwykłą lutownicą. Tak to przynajmniej do kumpla
    podskoczę i jakieś piwko przy okazji wypiję.

    pozdrawiam
    jarek

  • 13. Data: 2011-05-06 10:18:57
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarek wrote:

    > Kasę mogę Panu przesłać z góry tu problemu nie ma z mojej strony - nie
    > chcę jednak robić problemów - poszukam, może jednak gdzieś w kraju
    > wysyłkowo dorwę.

    Jak nie znajdziesz w Polsce to z Berlina może ci wysłać Segor Electronic
    (www.segor.de). Większość gada po angielsku, a Gyula i po polsku zrozumie bo
    to jakiś wojwodińczyk jest :-).

> [...]
    > musiał bym to zrobić zwykłą lutownicą. Tak to przynajmniej do kumpla
    > podskoczę i jakieś piwko przy okazji wypiję.

    A to zawsze jest dobre, tylko nie więcej niż jedno piwo przed lutowaniem, bo
    gluta zrobisz :-). Ja lutuję normalną lutownicą, tylko z dobrym grotem
    0.2mm. No i już potrzebuję mikroskopu. Oczy nie te :-).

    Waldek

  • 14. Data: 2011-05-06 11:30:55
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-06 12:18, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > gluta zrobisz :-). Ja lutuję normalną lutownicą, tylko z dobrym grotem
    > 0.2mm. No i już potrzebuję mikroskopu. Oczy nie te :-).

    Chcesz powiedzieć, że lutujesz takie rzeczy pin po pinie?

  • 15. Data: 2011-05-06 11:56:59
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > A to zawsze jest dobre, tylko nie więcej niż jedno piwo przed lutowaniem, bo
    > gluta zrobisz :-). Ja lutuję normalną lutownicą, tylko z dobrym grotem
    > 0.2mm. No i już potrzebuję mikroskopu. Oczy nie te :-).

    Wlutować TSSOP to nie jest problem. Gorzej z wylutowaniem tak aby nie
    poodrywać padów. Można oczywiście zalać na raz wszystkie pady po jednej
    stronie i tę stronę ponieść, ale dużo łatwiej wylutować gorącym powietrzem.

    MD

  • 16. Data: 2011-05-06 11:58:20
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]

    Wlutować TSSOP to nie jest problem. Gorzej z wylutowaniem tak aby nie
    poodrywać padów. Można oczywiście zalać na raz wszystkie pady po jednej
    stronie i tę stronę podnieść, ale dużo łatwiej wylutować gorącym
    powietrzem.

    MD

  • 17. Data: 2011-05-06 12:04:26
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zbych wrote:

    > Chcesz powiedzieć, że lutujesz takie rzeczy pin po pinie?

    Jak nie mam maski by nanieść pastę to tak. Szybciej niż nałożenie pasty i
    lutowanie powietrzem. Ale każdy robi jak lubi i jak co ma. Mam mikroskop
    stereoskopowy w pracy to i 0201 nie straszne.

    Waldek

  • 18. Data: 2011-05-06 12:08:32
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mario wrote:

> [...]
    > poodrywać padów. Można oczywiście zalać na raz wszystkie pady po jednej
    > stronie i tę stronę ponieść, ale dużo łatwiej wylutować gorącym

    Tak, czasami. Ale jak w okolicy leżą jakieś maleństwa 0201 to jest duża
    szansa, że zdmuchniesz i masz bidę. W takich słuczajach biorę skalpel nr 11,
    podgrzewam nóżkę i podnoszę jedną za drugą.

    Waldek

  • 19. Data: 2011-05-06 12:33:37
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-06 14:04, Waldemar Krzok pisze:

    > Jak nie mam maski by nanieść pastę to tak. Szybciej niż nałożenie pasty i
    > lutowanie powietrzem. Ale każdy robi jak lubi i jak co ma. Mam mikroskop
    > stereoskopowy w pracy to i 0201 nie straszne.

    Masochista z ciebie :-). Następnym razem spróbuj z normalnym
    spłaszczonym grotem 1,5..2mm i dobrym topnikiem. Wystarczy dać trochę
    cyny na grot i przeciągnąć spłaszczoną częścią wzdłuż nóżek. Resztę
    załatwia topnik i napięcie powierzchniowe.

  • 20. Data: 2011-05-06 18:46:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 06.05.2011 13:58, Mario pisze:
    > Wlutować TSSOP to nie jest problem. Gorzej z wylutowaniem tak aby nie
    > poodrywać padów. Można oczywiście zalać na raz wszystkie pady po jednej
    > stronie i tę stronę podnieść
    Można zalać po obu stronach - część odchodzi niepogięta - tak robiłem
    przed zakupem hotaira. Można jeszcze ewentualnie wykorzystać stop
    niskotopliwy - jak się samemu zrobi to wychodzi ~40zł za 200g.

    Michoo