  • 1. Data: 2017-06-30 23:05:54
    Temat: ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca a tu
    taki zonk

    https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/a
    verage-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-v
    ehicle-8

    plus "In general, older vehicles are used less compared to new ones i.e.
    they have a lower annual mileage. Hence, from an environmental
    perspective, the performance of the vehicle fleet can be considered
    somewhat better than the average age suggests."

  • 2. Data: 2017-06-30 23:26:12
    Temat: Re: ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
    Od: z <...@...pl>

    zaraz jakis lobbujacy diler do spółki z ekoterrorysta tobie wytlumaczy

  • 3. Data: 2017-06-30 23:27:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Jun 2017 23:05:54 +0200, m4rkiz napisał(a):
> [...]
    > taki zonk
    > https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/a
    verage-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-v

    To chyba jednak jakis blad w danych.
    Ciekawe jaki.

> [...]
    > perspective, the performance of the vehicle fleet can be considered
    > somewhat better than the average age suggests."

    Ciekawe jak to u nas wyglada. Zlomy wygrywaja, czy PH w nowych
    sluzbowkach.

    Odkad na przegladach spisuja przebiegi, to w zasadzie latwo to
    wyciagnac z bazy.

    J.

  • 4. Data: 2017-07-01 00:23:28
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-06-30 o 23:27, J.F. pisze:
    verage-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-v
    ehicle-8

    > To chyba jednak jakis blad w danych.
    > Ciekawe jaki.

    Pewnie tak, chociaż z drugiej strony ten średni wiek od dawna nam
    zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na papierze.

    Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.

    MJ

  • 5. Data: 2017-07-01 03:11:36
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    > zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na papierze.
    >
    > Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.

    Dlaczego uważasz, że były one tylko na papierze?

  • 6. Data: 2017-07-01 07:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Dlaczego uważasz, że były one tylko na papierze?

    Poczytaj o błędach w cepiku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 7. Data: 2017-07-01 10:24:06
    Od: p...@g...com

    Z tych bzdetow przebija się jeden ważny komunikat czyli szwagier paskiem w TDI robi 5
    tysi na wiosce a menago w swojej fabii clean diesel klepie 50 tysi. Który truje
    bardziej ? Te wszystkie regulacje i testy są nic nie warte w realu bo zostały
    stworzone przez skorumpowanych eurokratow aby koncerny mogły golić barany pardon
    konsumentów :-)

  • 8. Data: 2017-07-01 13:25:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 01:11:36 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    verage-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-v
    ehicle-8

    > Dlaczego uważasz, że były one tylko na papierze?

    Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
    niż Passatów :)
    Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
    A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
    ;)

    Żeby dostać realne dane trzeba by odsiać z tej bazy pojazdy do których nie
    jest opłacane OC i wtedy by to miało sens.

    Ale mimo wszystko chyba nie ma szans żeby się okazało to co podają w tym
    serwisie.
    Próbowałem dotrzeć do danych źródłowych na które się powołują
    (http://www.ec4macs.eu/), ale tam po wejściu w Key Data->Transport
    activities żaden link nic nie pokazuje.

  • 9. Data: 2017-07-01 14:06:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** m4rkiz pisze tak:

    > co chwile czytam ze jako narod jezdzimy starymi gratami od niemca
    > a tu taki zonk

    Niekoniecznie. Dużą pracę wykonały Toyota i Hyundai
    kupowane za gospodarkę albo za mieszkanie po babci.

    Wykształciuchy kupowały popierdułki Toyota Yaris ale za to nowe.
    Janusze kupowały Hondy za odprawy emerytalne.

    Trochę się tego nazbierało.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 10. Data: 2017-07-01 14:13:12
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 13:26:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    > serwisie.
    > Próbowałem dotrzeć do danych źródłowych na które się powołują

    Hmmm ale ubezpieczyciele mają dane samochodów i nawet raportują co nieco do UFG.
    To nie powinien byc problem aby przekazac marke, typ, rocznik, przebieg samochodu w
    postaci anonimowej tabelki.

    Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie
    zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).

    I dane mieli byśmy na 99% poprawne.