-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?
Date: Fri, 7 Oct 2011 17:29:34 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 77
Message-ID: <j6n5ss$so3$1@inews.gazeta.pl>
References: <j6i308$19c$1@inews.gazeta.pl> <j6kbun$719$1@node2.news.atman.pl>
<j6kj2b$rqd$1@inews.gazeta.pl> <j6kkr4$g8s$1@node2.news.atman.pl>
<j6klia$raf$1@mx1.internetia.pl>
<4e8eb5f9$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
<j6mhd9$l8v$1@inews.gazeta.pl>
<4e8ed600$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<j6mm2d$8je$1@inews.gazeta.pl> <j6moh8$mja$1@node2.news.atman.pl>
<j6mp7s$jl6$1@inews.gazeta.pl> <j6n0s4$v51$1@node2.news.atman.pl>
<j6n211$hlg$1@inews.gazeta.pl> <j6n3f3$262$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: aeh223.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1318001372 29443 83.25.111.223 (7 Oct 2011 15:29:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Oct 2011 15:29:32 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: cita
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2404900
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości
news:j6n3f3$262$1@node2.news.atman.pl...
> Jak by jechała lepiej to jednak do 100km/h rozpędziła by się szybciej. A
> rozpędza się wolniej więc nie wiem jak chcesz udowodnić lepszą dynamikę
> przy gorszym przyspieszeniu.
normalnie.
Dla mnie użyteczny zakres obrotów w samochodzie to 1500-3000rpm i interesuje
mnie przyspieszenie i dynamika w tym zakresie.
Omega V6 (z resztą stara R6 też) daje rade w tym zakresie, a R4 nie bardzo.
Nawet jeśli da sie tą kolubryną pojechać do 100km/h w 11 czy 12 sekund, to
jednak małe zwinne auto miejsce o mocy 65KM w zakresie obrotów 1500-3000
może okazać sie bardziej dynamiczne.
Kiedyś nawet zrobilem filmik z przyspieszenia Omegi A w zakresie do 2500RPM.
Ktoś mi zarzucił, ze przyspieszenie do 100 trwało kilkadziesiąt sekund.
Owszem w wyścigach na 400m to strasznie długo, ale przy jeździe miejskiej
wystarczy, zeby spod swiateł wyjechać jako pierwszy i na tej pozycji sie
utrzymać.
>
>> Póki nie stajemy na kresce to taki samochód w ruchu
>> ulicznym jest zdecydowanie dynamiczniejszy.
>> 2,016 musisz mocno wkręcić na obroty, zeby to jakoś sie poruszało.
>
> No i wkręcam na obroty jak trzeba, od tego są.
No każdy robi jak lubi. Ja np. nie lubie w normalnej, niesportowej jeździe
używać maksymalnych zakresów obrotów, zeby nadążyć za innymi.
>
>> Porówywanie czasów do 100km/h w samochodach do codziennego użytku jest
>> nadużyciem bo nie czas przyspieszeń maksymalnych sie liczy, a to na ile
>> dynamicznie można jechać samochodem nie używając czerwonej skali
>> obtotomierza i tu wyższość Omeg V6 nad R4.
>
> Jak chcesz wycisnąć wszystko z 2.5TD to też musisz go kręcić do końca
> inaczej nie uzyskasz osiągów jakie podaje fabryka. Czasy do 100 akurat
> dużo mówią o dynamice, to przecież nic innego jak ocena przyspieszenia na
> 1,2 i 3 biegu. Tych biegów najczęściej używa się w jeździe miejskiej.
> Sensu nie miały by porównania 0-200 ale takich nikt tu nie proponuje.
Nadal nie rozumiesz.
Nie chce wyciskać mega czasów w przyspieszeniu do 100km/h tylko poruszać sie
sprawnie w relatywnie niskim zakresie obrotowym silnika, uzysując
jednoczesnie zadawalającą dynamike oraz niewygórowane spalanie.
Mając duży ciężki i relatywnie słaby samochód jak Omega 2,0 136KM w zakresie
2000-2500rpm dupy nie urywa, a jak będziesz chcial depnąć .. spalanie mocno
wzrośnie.
W tym konteksie silniki V6 spalają tyle samo lub niewiele więcej od R4 przy
tych samych osiąganych przyspieszeniach (bo V6 utrzymasz obroty 2500RPM a w
R4 3500 dla podobnej dynamiki)
>
>> Co do spalania - zależy jak na to spojrzec. Owszem na forum przesadzają
>> i kult V6 jest mocno przesadzony. Nie można jednak móić, ze 2,0 16V jest
>> dynamiczna :D
>
> Niech będzie zmiana na "wystarczająco dynamiczna jak dla mnie" choć
> wiadomo że zawsze chciało by się więcej niż się ma.
I też ja nie mówie, ze ona nie jedzie. Nie mozna jednak mówić, ze to mocne
auto bo tak nie jest.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.11 17:31 Kuba \(aka cita\)
- 07.10.11 17:41 kamil
- 07.10.11 19:00 Nex@pl
- 07.10.11 19:50 Przemysław Czaja
- 07.10.11 20:53 Kuba \(aka cita\)
- 07.10.11 20:54 Kuba \(aka cita\)
- 07.10.11 23:20 Tomasz Pyra
- 08.10.11 21:24 venioo
- 08.10.11 22:04 Michał
- 09.10.11 13:08 Michal Lukasik
- 09.10.11 13:29 venioo
- 09.10.11 15:44 kkk
- 09.10.11 16:02 venioo
- 09.10.11 17:49 kkk
- 10.10.11 09:47 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=