  • Data: 2009-04-12 19:41:24
    Temat: Re: ktory z canonow G, ew inne typy?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

    "Paweł W." wrote:

    > Ja używałem. Wiem do czego zmierzasz. RawTherapee i Picasa czytają te
    > rawy. Nie wiem jak z ACR, bo już dawno nie robiłem rawów Canonem, a
    > jak robiłem to jako ciekawostkę i już nie mam ich na dysku.

    A nie zgadłeś, zreszta nie Ciebie pytałem ;-) Zreszta nie do tego zmierzam.
    Pare razy udalo mi się uzyskać rawa (A720+CHDK) sporo gorszego od JPG.
    Problem nasila sie na wysokich ISO. CHDK nie uwzglednia czegoś co mocno
    psuje RAWy - prawdopodobnie jest to problem "punktu zera". Na wysokich ISO
    kolory sa niekorygowalne.

    > P.S.
    > Kto ma, to może warto zamieścić rawy dostępne dzięki CHDK na jakiejś
    > stronie, coby można było sprawdzić, czy jego oprogramowanie je widzi?
    > Jak będę miał aparat w ręku i nie zapomnę, to zrobię parę rawów.

    Najnowsze CHDK generuje zykłe DNG (bez kompresji) w przypadku starszych
    wersji uzywa sie stosownego konwertera do DNG.

    Podsumowujac - RAWom z CHDK sporo brakuje do zwykłych "firmowych" rawów.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj