  • Data: 2011-03-03 16:57:04
    Temat: Re: ktory dysk wybrac
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:
    > Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja również.

    Ze swojej strony dwie uwagi n/t green WD:
    a) nie wiadomo jaka maja predkosc obrotowa, moze to znaczyc iz znajomy
    ma dysk chlodniejsz od Twojego (WD zastrzega sobie dowolnosc w
    ustawianiu predkosci obrotowej). Moze byc tak, ze dyski kupione w
    roznych okresach czasu maja rozna predkosc obrotowa.

    b) Wczesniejsza seria EADS była bardzo wadliwa dla dysków >1TB (w ciągu
    5 miesięcy wymieniłem 6 sztuk, innymi słowy wszystkie jakie kupiłem, tzn
    były dwie wymiany i 4 korekty)

    c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w
    jakichkolwiek raidach, mozesz miec problemy w obudowach NAS.

    W/w problemy nie dotycza samsunga. W przypadku green dyski sa na pewno
    wolniejsze od 7200, na pewno wieksze sa czasy dostepu, ale to niejako
    nasz swiadomy wybor. porownaj prad pobierany przez Samsunga i WD, to
    moze pomoc w ostatecznej decyzji (wiekszy prad, zazwyczaj wieksza
    temperatura pracy)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/