  • Data: 2013-08-25 02:45:39
    Temat: Re: który dysk USB
    Od: vissim <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 14:21:35 +0200, Ministerstwo Propagandy napisał(a):

    > przydał by mi się dysk USB do backupu,
    > który jest najbardziej niezawodny?
    > czy WDki mają dobrą opinię?
    > za wszystkie informacje: dzięki.

    Wiem, że może to wyglądać jak "bo ja mam taki więc jest dobry", ale naprawdę
    przyjrzyj się dyskom 2,5 cala firmy Toshiba i dobrej (wg własnego
    widzimisie) obudowy do niego.
    Nie kupuj gotowców, bo raz zdarzyło mi się kupić dysk Toshiba a w
    środku...Samsung. Tak, sam nie wierzyłem ale to fakt.
    Druga sprawa, to interfejs dysków - zauważ że "gotowce" nie mają już
    wyprowadzeń ATA/SATA i jest tylko USB - nici z tego, jak będziesz chciał
    podpiąc dysk bezpośrednio via SATA

    Proponuję ci dyski Toshiby, ponieważ noszę je bez obudowy tylko z małą
    przejściówką SATA<>USB, rzucam plecakiem, stukam nim i...jakoś SMART nie
    wskazuje błędów.

    Co więcej, te dupne dyski na USB-only czasem nie wspierają suspend (AAM,
    AAC?) więc nawet jak nieużywane ale podłączone do komputera, to...będa się
    cały czas kręciły i buczały.