  • 1. Data: 2013-08-24 14:21:35
    Temat: który dysk USB
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    przydał by mi się dysk USB do backupu,
    który jest najbardziej niezawodny?
    czy WDki mają dobrą opinię?
    za wszystkie informacje: dzięki.

  • 2. Data: 2013-08-24 15:43:17
    Temat: Re: który dysk USB
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ministerstwo Propagandy" kva8gk$ih3$...@n...news.atman.pl

    > przydał by mi się dysk USB do backupu,
    > który jest najbardziej niezawodny?
    > czy WDki mają dobrą opinię?
    > za wszystkie informacje: dzięki.

    Ja bym kupił dwa najtańsze. :)

    BTW awaryjności -- mój wewnętrzny Seagate zaliczył kolejny,
    trzeci pad sprzętowy, po którym straciłem dostęp do moich
    notatek sporządzanych latami i ostatni raz zbakapowanych
    około kwietnia br. Zawartość notatek odzyskałem, :) dysku
    używam nadal, bakap (tuż po odzyskaniu informacji) wykonałem...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2013-08-25 02:45:39
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 14:21:35 +0200, Ministerstwo Propagandy napisał(a):

    > przydał by mi się dysk USB do backupu,
    > który jest najbardziej niezawodny?
    > czy WDki mają dobrą opinię?
    > za wszystkie informacje: dzięki.

    Wiem, że może to wyglądać jak "bo ja mam taki więc jest dobry", ale naprawdę
    przyjrzyj się dyskom 2,5 cala firmy Toshiba i dobrej (wg własnego
    widzimisie) obudowy do niego.
    Nie kupuj gotowców, bo raz zdarzyło mi się kupić dysk Toshiba a w
    środku...Samsung. Tak, sam nie wierzyłem ale to fakt.
    Druga sprawa, to interfejs dysków - zauważ że "gotowce" nie mają już
    wyprowadzeń ATA/SATA i jest tylko USB - nici z tego, jak będziesz chciał
    podpiąc dysk bezpośrednio via SATA

    Proponuję ci dyski Toshiby, ponieważ noszę je bez obudowy tylko z małą
    przejściówką SATA<>USB, rzucam plecakiem, stukam nim i...jakoś SMART nie
    wskazuje błędów.

    Co więcej, te dupne dyski na USB-only czasem nie wspierają suspend (AAM,
    AAC?) więc nawet jak nieużywane ale podłączone do komputera, to...będa się
    cały czas kręciły i buczały.

  • 4. Data: 2013-08-25 12:35:24
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Nie kupuj gotowców, bo raz zdarzyło mi się kupić dysk Toshiba a w
    > środku...Samsung. Tak, sam nie wierzyłem ale to fakt.

    Hehe :).
    W moim Transcendzie USB 3.0 tez byl Samsung,
    ale bardzo topowy, udany model -
    - jakbym chcial kupic go jako "goly" dysk,
    to musialbym wylozyc sporo wiecej kasy - ot, taka ciekawostka :).

    A propos przejsciowek SATA / USB do dyskow 2.5",
    to bardzo podoba mi sie ta, ale chyba jest nie dodostania:
    http://www.crucial.com/store/partspecs.aspx?IMODULE=
    CTLAPINSTALLAC
    tu lepsze zdjecie:
    http://cenowarka.pl/eu/crucial-easy-laptop-install-k
    it-acronis-ctlapinstallac-a935987.html

  • 5. Data: 2013-08-25 17:54:21
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > to bardzo podoba mi sie ta, ale chyba jest nie dodostania:
    > http://www.crucial.com/store/partspecs.aspx?IMODULE=
    CTLAPINSTALLAC

    oj tam, pare dolarów i przylatuje z chin ;)
    Pasowałoby mi coś takiego pod USB3.0, ale tutaj to taczej 2.0 :(
    Po prostu od czasu jak kupiłem pena 64 GB na 3.0 (Patriot MAgnum i
    zobaczyłem odczyt - 200-250 MiB/s), to nie zamierzam się pakować dalej w
    2.0.

  • 6. Data: 2013-08-26 18:05:12
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    a taki na przykład samsung:
    http://allegro.pl/dysk-zewnetrzny-samsung-maly-500gb
    -usb3-0-36m-gw-i3473339844.html

  • 7. Data: 2013-08-27 02:13:13
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Aug 2013 18:05:12 +0200, Ministerstwo Propagandy napisał(a):

    > a taki na przykład samsung:
    > http://allegro.pl/dysk-zewnetrzny-samsung-maly-500gb
    -usb3-0-36m-gw-i3473339844.html

    Nie!
    Też go mam (320GB) i on nie ma złącza SATA, tylko wlutowane USB w płytkę
    (elektronikę).
    Bzdura do potęgi i nie wiem jak toto miałby się odbić na niższych kosztach
    produkcji, no, chyba że przejściówki SATA<>USB, ale nie kupuj tego.
    Tak samo nie kupuj dysków WD (Elements), bo tez mają tylko USB 3.0
    wychodzące z płytki.
    Kurcze, chcesz dobry dysk, to naprawdę wydaj odrobinę więcej.
    Ja tam swoimi Toshibami rzucam po kątach i....ani jednego usz/realokowanego
    sektora.

  • 8. Data: 2013-08-27 09:26:02
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Ministerstwo Propagandy nabazgrał(a):

    > a taki na przykład samsung:
    > http://allegro.pl/dysk-zewnetrzny-samsung-maly-500gb
    -usb3-0-36m-gw-i347333
    > 9844.html

    Bardzo dobry wybór i nie słuchaj innych :) bardzo duża niezawodność tych
    dysków co jak dla mnie jest podstawą przy dysku zew.
    Co do WD nie bierz żadnego, kiepskiej jakości gniazda USB padają jak mucha.