  • Data: 2009-02-05 19:58:52
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    m...@a...net.pl pisze:
    > Policzylem po prostu.
    > Klatka nikona ma 6cio procentowa przewage rozmiarow nad
    > klatka kanona. Klatka czterotrzeciowa ma kolei 13to
    > procentowy dystans do klatki kanonowej, przy normalnym
    > cieciu "do portretu", a wiec skracamy dlugosc a nie
    > szerokosc.
    > Dziwie sie ze nie zauwazylem zeby kontrola nad GO byla
    > JAKIMKOLWIEK argumentem wymienianym pomiedzy kanonierami
    > a nikoniarzami. Nie zauwazylem tez zeby ktos bral pod
    > uwage ten parametr przy wyborze systemu.

    Oj bywało, głównie przy szerokich kątach, gdzie ktoś wymieniał, że z
    canonem jest na np. Sigmie 10-20mm 16mm a na nikonie 15mm. Jeszcze
    większa różnica się robiła jak brałeś 11mm to o canon miał ponad 17mm, a
    przy ultra szerokim każdy mm ważny :)
    Crop 1,6x był też wymieniany w kontekście wizjerów co wiadomo jak
    skutkuje. Przykładowo amatorskie trzycyfrowe "D" miały te wizjery
    niegdyś najgorsze (poza olkiem rzecz jasna).
    Tyle, że canon oferował zawsze coś w zamian, jak np. małe szumy, więc
    ludzie wybierali tak naprawdę po innych parametrach.

    > Ale ja nalegam - wskaz.

    Kiedyś przy piwie :) Hyhy :)
    Dalej jesteś na wygnaniu czy wróciłeś do bazy?

    > No to gdzie jest ta jedna dzialka?
    > Roznica miedzy 1.4 a 1.1 to jest 2/3 EV,
    > a roznica miedzy 1.4 a 1.7 to 1/2 EV,
    > Na przyklad wg tabelki z:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/F-number#Standard_full-
    stop_f-number_scale

    Po pierwsze to pewne zaokrąglenie, powinno Cię zdziwić:
    Canon: 50mm f/1.4 -> Olek: 40mm f/1.1
    Nikon 50mm f/1.4 -> Olek: 38mm f/1.1

    Oczywiście sam pisałem o cropie 1.5x, gdzie różnica prawie sięga tej
    działki. Na canonie jest trochę mniej, na sigmie pewnie będzie gdzieś
    jeszcze mniej, a na 1.3x większa różnica.

    > Ja nie wiem czy jest naduzyciem czy nie - ja wiem ze tne.
    > I ty tez. Robiles duize odbitki z hybrydy, robisz duze odbitki
    > z lustrzanki - i sam dobrze wiesz ze z kadru o proporcjach
    > 3:2 przy duzej odbitce obcina sie dlugosc. :-)

    Wiesz jak robię odbitkę to z niej nic nie wycinam :)

    amera-sensor-size.htm
    > Dzieki za linka - ladnie pokazuje jak wygladaja fizyczne roznice
    > miedzy sensorami, i jak BLISKO ma czterytrzecie do canona, jesli
    > chodzi o szerokosc sensora.

    To jest ciekawy link, spójrz na inne podstrony, wiele zagadnień nieźle
    jest omówionych.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \