  • Data: 2009-02-05 19:29:15
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: m...@a...net.pl szukaj wiadomości tego autora

    >Jeżeli tej Sigmy faktycznie jeszcze nie ma,
    >to kto inny mija się tu z prawdą...

    Acha, dopiero teraz popatrzylem.
    Mowicie o stalce.

    A.

    To jeszcze inna sytuacja kiedy mowimy o stalce 50mm 1.4
    uzytej do portretu.

    Wezmy juz nawet liczmy po przekatnej.

    50mm stalka podpieta do canona daje 80mm ekwiwalentu.
    50mm stalka podpieta do czterytrzecia daje 100 mm ekwiwalentu.

    Jezeli chcemy tak samo objac obiekt pierwszoplanowy, to
    w przypadku czterytrzecia musimy sie stety/niestety cofnac bardziej.
    O ile bardziej?

    O 20% bardziej (bez dzielenia wlosa na czworo, dobra?)

    Dla niektorych to bedzie wada, ze tania 50tka odpowiada setce a nie
    80tce, dla niektorych z kolei zaleta.

    Wezmy wiec kalkulatorek, i policzmy jaka bedzie GO dla
    kanona robiacego zdjecie 50mm (80mm ekwiwalentem) z przyslona 1.4
    z dystansu dwu metrow, a jakia wyjdzie GO dla czterytrzecia
    robiacego zdjecie 50mm (ekwiwalentem 100mm), z 1.4 z
    dystansu 2m 40 cm.

    (Sam jestem ciekaw)

    O tutaj jest kalkulatorek:
    http://www.dofmaster.com/dofjs.html

    Canonkowi wyjdzie GO na.... 8cm
    Czterytrzeciowi wyjdzie GO na... 10 cm.

    W przypadku dystansow portretowania 1m i (odpowiednio) 1m 20cm
    wyjdzie naszym aparatom...
    policzmy...
    2 cm i 2 cm
    (kurde, ten kalkulator zaokragla do centymetra, dran jeden)

    Wezmy wiekszy dystans, ta sama stalke,
    i dalej to maksymalne otwarcie.

    10m / 12m
    Wychodzi odpowiednio...

    2.16 metra i 2.46 metra

    No...
    Ja nie wiem czy jest sens sie az tak ciskac,
    o takie roznice praktyczne.

    Ale jak kto chce.
    Dla jednego to bedzie duzo, dla drugiego malo.

    Jak dla mnie to koniec tematu, przepraszam ale juz
    sobie policzylem to co chcialem wiedziec.
    :-)

    Michal Kukula