    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Thu, 27 Nov 2014 14:36:09 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: kto uzywa filtrow ochronnych
    <Pine.WNT.4.64.1411211003001.4020@quad>
    <546f9fc9$0$18089$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <54747e0e$0$2844$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <547499b4$0$2849$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <5474a9ee$0$2848$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <5474f747$0$18072$65785112@news.neostrada.pl>

    On Tue, 25 Nov 2014, cef wrote:

    > Nie rozumiem Twoich uwag.

    A proste są.
    Nie pisałeś, że TY nie potrzebujesz powłok, bo nie
    potrzebujesz 'ochronnego', lecz że OCHRONNY nie potrzebuje
    powłok. Taki niuans.
    Dokładnie tak napisałeś - że powłoki "wtedy" mają
    znaczenie, jeśli filtry są "funkcyjne" (a nie wtedy,
    kiedy Ty ich używasz :>)

    > Jak nie chodzę w czapce, to jest mi wszystko jedno

    A temu kto czapkę akurat ubiera nie jest.
    No dobra, może być.
    I w tym różnica.

    > Gdzieś tu obok ktoś podał linka do filtrów
    > (nie pamiętam czy jakieś funkcyjne czy zaślepki)
    > w których był zastosowany specjalny gwint -
    > jakoś tak- ułatwiający odkręcanie.
    > Więc jeszcze się znajdzie dużo cech do ulepszenia.

    To akurat nie ma związku akurat z filtrem ochronnym,
    bo jego cechą szczególną jest praktyczny BRAK potrzeby
    odkręcania! (chyba, że do ultraszerokokąta ktoś zakłada
    wyłącznie roboczo na czas "niebezpiecznego" zdjęcia,
    innej potrzeby zdejmowania nie widzę).
    Nawet nie pamiętam, kiedy zdejmowałem u siebie z A200[1].

    "łatwoodkręcalny" gwint może przydać się przy filtrach
    typu polar itp.

    [1] KM A200, nie Sony A200, przypominam, że PROPORCJA ceny
    naprawy obiektywu do ceny aparatu jest najwieksza w hybrydach,
    przy kicie do lustrzanki relatywny koszt zepsucia jest
    nikły.

    pzdr, Gotfryd