  • Data: 2014-11-27 01:00:26
    Temat: Re: kto uzywa filtrow ochronnych
    Od: d...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 26 listopada 2014 13:02:02 UTC+1 użytkownik XX YY napisał:

    > i tak juz na marginesie - protektory to nie sa filtry optyczne.
    > to sa nasadki .
    > uv to filtr - odcina uv , protektor ma za zadanie przepuscic cale spektrum swiatla
    widzialnego , nie jest wiec z definincji filtrem - drodzy panowie i panie .

    Komplikujesz rzeczy proste. Ja mam na przykład od groma nasadek, filtrów efektowych
    filtrów nasadkowych i innych wynalazków. Czy na ten przykład filtr +4 mam przestać
    nazywać filtrem, bo nie filtruje tylko przybliża ? A takie duto czy softar to już też
    nie filtry zmiękczające tylko nasadki ?
    To się nazywa mnożenie bytów bez potrzeby.
    Oczywiście możesz wprowadzić swoją własną systematykę optycznych modyfikatorów
    obrazu, ale wtedy zostaniesz zignorowany lub wyśmiany gdyż twoje wypowiedzi przestaną
    być zrozumiałe.
    PS Filtry ochronne to także filtry UV czy IR