  • 11. Data: 2010-01-12 17:53:28
    Temat: Re: kto robi aku do elektrycznych?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > jak to tam sie nazywa do samochodow elektrycznych/ hybryd?
    > nie ma dnia zebym nie wylapal niusa ze jakas firma - czesto niekoniecznie uznany
    > producent - chce sie brac za 'komercjalizacje' samochodu elektrycznego.
    > Oznacza to drastyczny - podejrzewam ze wykladniczy - wzrost popytu na
    akumulatory.
    > Kupno akcji takiej firmy moze byc dobrym pomyslem.
    > Oczywiscie wiadomo ze nie bedzie to polska firma ale to nie powinno stanowic
    > problemu.
    > Zna ktos? Kto robi baterie do elektrycznych marzen?

    Jeszcze długo nie będzie masowej produkcji samochodów elektrycznych. Nie są
    ograniczeniem akumulatory tylko brak prądu. Prądu facet nie ma tyle żeby latem
    wystarczyło dla klimatyzatorów a co dopiero zimą do samochodów. Masowo
    produkowany samochód elektryczny powstanie jak opanują reakcję termojądrową i
    zbudują działające elektrownie termojądrowe.

  • 12. Data: 2010-01-12 19:28:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jan 2010, =Marcos= wrote:

    > Rewelacje o autach elektrycznych pojawiają się od lat.

    Może pora przypomnieć, że 100km/h "po raz pierwszy" było
    właśnie na elektrycznym :) (pewie dla większości przeciętnych
    zjadaczy chleba to zaskakujące).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-01-12 21:24:05
    Od: JackF <f...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>
    >
    > Od kiedy Panasonic ma dobrze opanowana technologie ?

    Ważne, że ma:
    http://www.dailytech.com/Tesla+and+Panasonic+Team+Up
    +on+Batteries+for+Roadster+Model+S/article17346.htm

    --
    Jack

  • 14. Data: 2010-01-12 23:24:48
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > produkowany samochód elektryczny powstanie jak opanują reakcję
    > termojądrową i
    > zbudują działające elektrownie termojądrowe.

    Na podstawie opracowań z rozsądnych źródeł, ropy naftowej na świecie zostało
    na 50-90 lat, natomiast węgla kamiennego na 150 lat. Gazu ziemnego na około
    50 lat. Więc o ile teraz jeszcze się to nie opłaca, to myślę, że za 10-20
    lat cena benzyny zacznie wyraźnie przebijać koszt akumulatorów.
    Gdy dzisiejsi 30-latkowie będą dziadkami, rzadkością będzie miły warkot
    sześciu cylindrów. Dookoła będą same meleksy :(

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 15. Data: 2010-01-13 00:10:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Jan 2010 11:31:02 +0100, Jakub Witkowski wrote:

    >Wodorkowych to chyba od dawna

    Byc moze ... chociaz sobie nie przypominam ich wyrobow.

    >A litowych - co najmniej od momentu gdy kupili Sanyo :)

    A to tez mozliwe .. bo to od miesiaca :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-01-13 01:16:43
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    =Marcos= pisze:
    > Gdy dzisiejsi 30-latkowie będą dziadkami, rzadkością będzie miły warkot
    > sześciu cylindrów. Dookoła będą same meleksy :(

    Tylko 6-ciu? Ja myślałem, że to 8 jest the best :)

  • 17. Data: 2010-01-13 08:08:57
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    =Marcos= pisze:

    > Na podstawie opracowań z rozsądnych źródeł, ropy naftowej na świecie
    > zostało na 50-90 lat, natomiast węgla kamiennego na 150 lat. Gazu
    > ziemnego na około 50 lat.

    No patrz, a ja czytałem że Polska jakby zaczęła swoje złoża gazu
    ziemnego eksploatować, to na ponad 100lat możemy się całkiem odseparować
    od dostaw z zewnątrz ;P

    Pozdrawiam !!

  • 18. Data: 2010-01-13 12:18:25
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Może pora przypomnieć, że 100km/h "po raz pierwszy" było
    > właśnie na elektrycznym :) (pewie dla większości przeciętnych
    > zjadaczy chleba to zaskakujące).

    A 200 km/h samochód... parowy :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 19. Data: 2010-01-13 15:54:39
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > No patrz, a ja czytałem że Polska jakby zaczęła swoje złoża gazu ziemnego
    > eksploatować, to na ponad 100lat możemy się całkiem odseparować od dostaw
    > z zewnątrz ;P

    Ech marzenia, marzenia. Takimi historyjkami to jesteśmy karmieni przed
    wyborami przez polityków i w sezonie ogórkowym przez prasę :]
    Kilka miesięcy temu na stronie głównej Onetu pogrubioną czcionką był
    artykuł, że odkryto "olbrzymie" złoża ropy pod Bałtykiem... 40 milionów
    baryłek, z tego co pamiętam. Co z tego, jeśli starczy to na zaspokojenie
    potrzeb energetycznych Polski na 3 miesiące.
    Zgodnie ze stroną Państwowego Instytutu Geologicznego, nasze zasoby
    wydobywalne gazu ziemnego to 140mld metrów sześciennych. Zużywamy 17mld
    rocznie.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]