  • 41. Data: 2015-10-14 11:09:47
    Temat: Re: kto pojedzie pierwszy strefa zamieszkania
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Oct 2015 22:34:52 +0200, w
    <1b015ll8n8h4m$.16szl988ee4ep.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> napisał(-a):

    > A dlaczego?
    > Przecięcie drogi publicznej i wewnętrznej nigdy nie jest skrzyżowaniem.
    > Nawet jak takie przecięcie będzie wewnątrz strefy zamieszkania.

    Nazewnictwo jest w zasadzie bez znaczenia, obowiązuje prawa ręka (czy zasady
    ogólne jak kto woli).

    > Włączanie się do ruchu nie wymaga (wbrew logice językowej) nie bycia w
    > ruchu.

    To wbrew logice, ale oba pojazdy nie znajdują się w ruchu :).

  • 42. Data: 2015-10-14 11:10:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Oct 2015 23:42:28 +0200, w
    <561d7b00$0$27518$65785112@news.neostrada.pl>, "HubertO" <j...@f...pl>
    napisał(-a):

    > Dla kierowcy nie ma "najprawdopodobniej".
    > Zdecyduj się : jest, albo nie jest. Od tego zależy pierwszenstwo.

    Nie zależy -- to strefa zamieszkania, więc nie ma znaczenia czy to skrzyżowanie
    czy przecięcie.

  • 43. Data: 2015-10-14 11:16:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Oct 2015 02:00:02 +0200, w
    <1jgt7e4v0h8hn.xpvuj8jqwvl0$.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> napisał(-a):

    > Z innych podobnych zgadywanek na temat skrzyżowań to, ustalenie czy to co
    > wyjeżdża z lasu to droga twarda, czy nie.
    > Bo jak ktoś wyłożył 22m płyt jumbo, to droga jest twarda, a przecięcie jest
    > skrzyżowaniem - i wtedy nie wolno wyprzedzać, kasuje obowiązywanie znaków
    > itp.
    > Jak płyt jumbo będzie 18m to skrzyżowania tam nie ma.

    Długość płyt nie ma znaczenia -- znasz wylot z lasu będący drogą publiczną?

  • 44. Data: 2015-10-14 14:00:40
    Od: "Feliks" <d...@a...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Sprawdz na google street przy której białej płycie stoi znak a jak stoi na
    > zdjęciu z tematu. Dyskusja jest bezprzedmiotowe.
    > Przed chwila sprawdzilem. W googlach jest sporo bliżej ulicy.

    Nie jest istotne gdzie stoi znak "Parking".
    Znak ten nie określa rodzaju drogi wg definicji z PoRD.
    Znak ten oznacza tylko, że są wyznaczone miejsca na postój.
    Droga może być tylko dojazdowa do parkingu, ale też może
    prowadzić do innej drogi i wtedy nie będzie już dojazdową.

  • 45. Data: 2015-10-14 15:14:27
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.10.2015 o 11:09 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > To wbrew logice, ale oba pojazdy nie znajdują się w ruchu :).

    I w razie czego nastąpi
    "zderzenie dwóch pojazdów nie znajdujących się w ruchu" ;)

    --
    SW3
    ----

  • 46. Data: 2015-10-14 18:01:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-14 o 15:14, SW3 pisze:

    > I w razie czego nastąpi
    > "zderzenie dwóch pojazdów nie znajdujących się w ruchu" ;)

    Po prostu obowiązują zwykłe środki ostrożności, a nie zasady ruchu
    drogowego.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2015-10-14 22:01:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 14 Oct 2015 11:09:47 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Tue, 13 Oct 2015 22:34:52 +0200, w
    > <1b015ll8n8h4m$.16szl988ee4ep.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra

    > Nazewnictwo jest w zasadzie bez znaczenia, obowiązuje prawa ręka (czy zasady
    > ogólne jak kto woli).

    Właśnie to nazewnictwo jest tu kluczowe.
    Bo jeśli jest to przecięcie drogi publicznej z drogą wewnętrzną, to takie
    przecięcie nie jest w ogóle skrzyżowaniem.
    Nie ma więc mowy o ustępowaniu nadjeżdżającemu z prawej strony, bo taka
    zasada obowiązuje tylko na skrzyżowaniach (w dodatku równorzędnych).

    > To wbrew logice, ale oba pojazdy nie znajdują się w ruchu :).

    Nie jest to takie proste:
    http://rf.gov.pl/tekst.php?kategoria=publikacje&kate
    goria2=artykuly-pracownikow-i-wspolpracownikow&text_
    id=Anna_Dabrowska______Ruch_pojazdu_mechanicznego___
    _w_rozumieniu_art__34_ust__1_ustawy_z_dnia_22_maja_2
    003_r__o_ubezpiecze&id=21694

  • 48. Data: 2015-10-14 22:03:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 14 Oct 2015 11:07:18 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Wystarczy też spojrzeć na miejski wykaz dróg publicznych -- Wrocław taki ma na
    > stronach zarządu dróg.

    Jeśli jest taki dostępny w internecie to jest łatwiej :)
    Ale i tak ciężko jadąc w każde miejsce w Polsce sprawdzać wszystkie drogi
    po których będzie się jechać

    U mnie w dzielnicy po zasygnalizowaniu problemu oznakowali wszystkie swoje
    drogi tablcizkami "droga wewnętrzna" i jest względny porządek.

  • 49. Data: 2015-10-14 22:21:00
    Od: <1...@7...222100.invalid> (Tom N)

    Tomasz Pyra w

    > Nie ma więc mowy o ustępowaniu nadjeżdżającemu z prawej strony, bo taka
    > zasada obowiązuje tylko na skrzyżowaniach (w dodatku równorzędnych).

    Uważaj na nadlatujące "z nienacka" kwantyfikatory... Owszem pierwszeństwo z
    prawej stosuje się również w przypadku przecinania się kierunków ruchu poza
    skrzyżowaniem

    --
    'Tom N'

  • 50. Data: 2015-10-14 22:28:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 14 Oct 2015 22:21:00 +0200, Tom N napisał(a):

> [...]
    > prawej stosuje się również w przypadku przecinania się kierunków ruchu poza

    Ale nie w przypadku gdy jedna ze stron jest włączającym się do ruchu.
    A ktoś kto wyjeżdża z dojazdu do obiektu lub z drogi nie będącej publiczną
    na drogę publiczną włącza się do ruchu - nawet jeśli dzieje się to wewnątrz
    strefy zamieszkania.