    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kto ma rację?
    Date: Tue, 11 May 2010 19:41:02 +0200
    <hs91ip$2tv$1@inews.gazeta.pl> <hs92lr$78f$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <hs9ckq$bfk$2@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <hsatfp$6nm$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <hsbrii$bt$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>

    > Możesz zacząć używać konkretów?

    Ekhem - myślałem, że jest to oczywiste:
    Konwencja
    <cite>
    Artykuł 11
    Wyprzedzanie i jazda w rzędzie
    1. a) Wyprzedzanie powinno odbywać się po stronie przeciwnej do tej,
    która odpowiada kierunkowi ruchu.
    b) Jednakże wyprzedzanie powinno się odbywać po stronie odpowiadającej
    kierunkowi ruchu, gdy kierujący, który jest wyprzedzany, po
    zasygnalizowaniu swojego zamiaru skręcenia na stronę jezdni przeciwną do
    tej, która odpowiada kierunkowi ruchu, skierował swój pojazd lub
    zwierzęta w tę stronę w celu wjazdu na inną drogę, wjazdu do przydrożnej
    posiadłości lub zatrzymania się na tej stronie.
    </cite>
    PoRD
    <cite>
    Art. 24.
    3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z
    lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10.

    4. Pojazd szynowy może być wyprzedzany tylko z prawej strony, chyba że
    położenie torów uniemożliwia takie wyprzedzanie lub wyprzedzanie odbywa
    się na jezdni jednokierunkowej.

    5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar
    skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.
    </cite>

    > Zwróć uwagę, że w omiawianej w tym wątku sytuacji po namalowaniu jedynie
    (...)

    Wiesz co - znudziło mi się. Od początku piszę o dodatkowym oznakowaniu,
    by nie było wątpliwości, a Ty mi będziesz teraz pisał, bym zwrócił
    na to uwagę.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.