  • 1. Data: 2015-11-02 20:04:31
    Temat: krytyka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Taki sobie artykulik sprzed wieku
    http://query.nytimes.com/gst/abstract.html?res=9904E
    4D81238E633A25754C2A9659C946496D6CF

    pdf daje sie sciagnac.

    Jak myslicie - czy krytyka uzycia akumulatorow kwasowych na okretach
    podwodnych jest uzasadniona, czy ma cos wspolnego z tym, ze Edison
    opracowal tez akumulatory alkaliczne ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2015-11-03 14:47:21
    Temat: Re: krytyka
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > podwodnych jest uzasadniona, czy ma cos wspolnego z tym, ze Edison
    > opracowal tez akumulatory alkaliczne ? :-)

    W tamtych czasam IMHO była jak najbardziej uzasadniona - przy ładowaniu
    jednak cząsteczki kwasu ulatywały i było to silnie korozyjne, a raczej nie
    było jeszcze aku kwasowych gazoszczelnych. Pół biedy, gdyby był jakiś
    wyciąg... ale na łodzi podwodnej to raczej ciężko o takie coś, a zasadowe
    raczej nie miały chyba aż takiej tendencji... także na mniejszych centralach
    telefonicznych, gdzie nie bardzo było jak oddzielić akumulatornie od sali
    urządzeń, stosowano akumulatory alkaliczne, choć były mniej korzystne
    energetycznie. Dziś, gdy są akumulatory, jak im tam... gazoszczelne, żelowe,
    to się je stosuje.
    Kilka central odwiedziłem i na większości, gdy kanciapa z zasilaniem była na
    sali urządzeń, to siedziały tam zasadowe.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 3. Data: 2015-11-03 16:47:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja myślę ze mnie to nie dotyczy, tak jak gościa co pies go ugryzł w protezę nogi.

  • 4. Data: 2015-11-03 17:12:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Pół biedy, gdyby był jakiś wyciąg... ale na łodzi podwodnej to raczej
    >ciężko o takie coś, a zasadowe raczej nie miały chyba aż takiej

    Minelo z 40 lat, a przez ten czas jakos ciagle kwasowe byly w uzyciu.
    Chyba nadal sa, ale potem technika mogla pojsc naprzod.

  • 5. Data: 2015-11-03 19:48:10
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w
    ps.com ...
    :
    : Ja myślę ze mnie to nie dotyczy, tak jak gościa
    : co pies go ugryzł w protezę nogi.
    :

    Czy dlatego, że się już pozbyłeś... łodzi podwodnej? ;)

    A zaś co do akumulatorów na niej, to nie wiem za bardzo, jakie były wtedy
    konstrukcje tych "krytykowanych", czy ich lepszych zamienników, ale jeśli te
    pierwsze miały być kwasowo-ołowiowe, to byłby to kiepski pomysł. Jak już było w
    wątku:
    "Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V"
    - one mają tak, że szkodzi im stan rozładowania, w którym szybko następuje
    rakrystalizacja siarczanu ołowiu, co powoduje nieodwracalny (przez samą tylko
    próbę ładowania) spadek ich pojemności. One muszą być natychmiast ładowane, i z
    tego względu nie nadają się na pracę "trakcyjną", choś doskonale spisują się
    jako rozruchowe. No a na submarinie potrzeba czegoś, co nie tylko da jak
    najwięcej kWh, ale i przetrwa okres, gdy łódź się będzie ukryywać w zanurzeniu,
    czasem dość długo. A wtedy przecież o szybkim naładowaniu aku - nie ma mowy.
    Inną wadą wielu akumulatorów jest (wspomniane już przez innych) odgazowywanie,
    podczas intensywnego czerpania z nich prądu. One przecież się wtedy nagrzewają,
    więc będzie odparowywać woda, ale czasami też ulatniać się może wodór. A to już
    w tych warunkach jest baaardzo niebezpieczne, bowiem w skrajnych wypadkach dojść
    może nawet do eksplozji.

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 6. Data: 2015-11-03 19:56:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " (c)RaSz" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >ładowane, i z
    >tego względu nie nadają się na pracę "trakcyjną", choś doskonale

    Tylko ze olowiowe, ale trakcyjne, na tyle dobrze sprawdzaja sie w tym
    trybie pracy, ze sa do tej pory uzywane, i chyba dopiero litowe je
    wypra.
    Ale to w samochodach, a nie w okretach podwodnych :-)

> [...]
    >zanurzeniu,
    >czasem dość długo. A wtedy przecież o szybkim naładowaniu aku - nie

    W owym czasie raczej niedlugo. 24h ?
    Nowoczesne ponoc do 2 tygodni wytrzymuja pod woda ... choc raczej
    powolutku sobie zuzywajac prad.

> [...]
    >wodór. A to już
    >w tych warunkach jest baaardzo niebezpieczne, bowiem w skrajnych

    Hm - przy czerpaniu pradu ?

    No coz - od tego jest obsluga, zeby wody dolewala. Teraz juz zreszta
    musi coraz mniej, ale dawniej dolewala.
    Wodor IMO to raczej przy ladowaniu - wtedy wentylacja jest.

    J.