eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikakrytykaRe: krytyka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!takemy.news.telefonica.de!telefonica.de!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.
    118.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-e
    xc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED
    !not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <5637b3c4$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <56390172$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <56390172$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: krytyka
    Date: Tue, 3 Nov 2015 19:56:59 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 54
    Message-ID: <5639037e$0$22821$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.162.80
    X-Trace: 1446577022 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22821 83.27.162.80:61998
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3022
    X-Received-Body-CRC: 3236225500
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:687992
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik " (c)RaSz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:56390172$0$693$6...@n...neostrada.
    pl...
    >A zaś co do akumulatorów na niej, to nie wiem za bardzo, jakie były
    >wtedy
    >konstrukcje tych "krytykowanych", czy ich lepszych zamienników, ale
    >jeśli te
    >pierwsze miały być kwasowo-ołowiowe, to byłby to kiepski pomysł. Jak
    >już było w
    >wątku:
    >"Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego
    >przetwornicy 230V"
    > - one mają tak, że szkodzi im stan rozładowania, w którym szybko
    > następuje
    >rakrystalizacja siarczanu ołowiu, co powoduje nieodwracalny (przez
    >samą tylko
    >próbę ładowania) spadek ich pojemności. One muszą być natychmiast
    >ładowane, i z
    >tego względu nie nadają się na pracę "trakcyjną", choś doskonale
    >spisują się
    >jako rozruchowe.

    Tylko ze olowiowe, ale trakcyjne, na tyle dobrze sprawdzaja sie w tym
    trybie pracy, ze sa do tej pory uzywane, i chyba dopiero litowe je
    wypra.
    Ale to w samochodach, a nie w okretach podwodnych :-)

    > No a na submarinie potrzeba czegoś, co nie tylko da jak
    >najwięcej kWh, ale i przetrwa okres, gdy łódź się będzie ukryywać w
    >zanurzeniu,
    >czasem dość długo. A wtedy przecież o szybkim naładowaniu aku - nie
    >ma mowy.

    W owym czasie raczej niedlugo. 24h ?
    Nowoczesne ponoc do 2 tygodni wytrzymuja pod woda ... choc raczej
    powolutku sobie zuzywajac prad.

    >Inną wadą wielu akumulatorów jest (wspomniane już przez innych)
    >odgazowywanie,
    >podczas intensywnego czerpania z nich prądu. One przecież się wtedy
    >nagrzewają,
    >więc będzie odparowywać woda, ale czasami też ulatniać się może
    >wodór. A to już
    >w tych warunkach jest baaardzo niebezpieczne, bowiem w skrajnych
    >wypadkach dojść
    >może nawet do eksplozji.

    Hm - przy czerpaniu pradu ?

    No coz - od tego jest obsluga, zeby wody dolewala. Teraz juz zreszta
    musi coraz mniej, ale dawniej dolewala.
    Wodor IMO to raczej przy ladowaniu - wtedy wentylacja jest.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: