  • Data: 2015-11-03 19:48:10
    Temat: Re: krytyka
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w
    news:4264f70d-6569-472f-ab7f-6767bf3d26cc@googlegrou
    ps.com ...
    :
    : Ja myślę ze mnie to nie dotyczy, tak jak gościa
    : co pies go ugryzł w protezę nogi.
    :

    Czy dlatego, że się już pozbyłeś... łodzi podwodnej? ;)

    A zaś co do akumulatorów na niej, to nie wiem za bardzo, jakie były wtedy
    konstrukcje tych "krytykowanych", czy ich lepszych zamienników, ale jeśli te
    pierwsze miały być kwasowo-ołowiowe, to byłby to kiepski pomysł. Jak już było w
    wątku:
    "Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V"
    - one mają tak, że szkodzi im stan rozładowania, w którym szybko następuje
    rakrystalizacja siarczanu ołowiu, co powoduje nieodwracalny (przez samą tylko
    próbę ładowania) spadek ich pojemności. One muszą być natychmiast ładowane, i z
    tego względu nie nadają się na pracę "trakcyjną", choś doskonale spisują się
    jako rozruchowe. No a na submarinie potrzeba czegoś, co nie tylko da jak
    najwięcej kWh, ale i przetrwa okres, gdy łódź się będzie ukryywać w zanurzeniu,
    czasem dość długo. A wtedy przecież o szybkim naładowaniu aku - nie ma mowy.
    Inną wadą wielu akumulatorów jest (wspomniane już przez innych) odgazowywanie,
    podczas intensywnego czerpania z nich prądu. One przecież się wtedy nagrzewają,
    więc będzie odparowywać woda, ale czasami też ulatniać się może wodór. A to już
    w tych warunkach jest baaardzo niebezpieczne, bowiem w skrajnych wypadkach dojść
    może nawet do eksplozji.

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.