eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › kross na asfalcie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 1. Data: 2011-05-03 09:26:15
    Temat: kross na asfalcie
    Od: mniemniak <k.dymek@_NOSPAM_kd-projekt.pl>

    Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na
    oponach z kostką na asfalcie i oponach "gładkich- szosowych"?
    Idealne byłoby szczególnie porównanie skuteczności np hamowania tym samym
    moto na różnych oponach lub inny test.
    Może jakiś odważny robił taki test? Ja nie mam odwagi. Po prostu
    ślizgam się na nie właściwych nawierzchniach i to mi wystarczy.
    Pytanie jest o tyle trudne w przypadku użyczenia motocykla komuś
    innemu. Jeśli wypożyczę motor na kostkach kierowcy który wyjedzie na
    asfalt i zabiję kogoś lub siebie to czy czy to jest moja wina czy
    kierowcy?
    Czy jakiś przepis to reguluje poza zwykłym rozsądkiem ?

    mniemniak

    k...@k...pl

    --
    Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/


  • 2. Data: 2011-05-03 10:53:39
    Temat: Re: kross na asfalcie
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
    Jeśli wypożyczę motor na kostkach
    > kierowcy który wyjedzie na asfalt i zabiję kogoś lub siebie to czy czy
    > to jest moja wina czy kierowcy? Czy jakiś przepis to reguluje poza
    > zwykłym rozsądkiem ?
    >
    Niech mnie ktoś uszczypnie....

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050


  • 3. Data: 2011-05-03 12:26:20
    Temat: Re: kross na asfalcie
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Qlfon pisze:
    > W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
    > Jeśli wypożyczę motor na kostkach
    >> kierowcy który wyjedzie na asfalt i zabiję kogoś lub siebie to czy czy
    >> to jest moja wina czy kierowcy? Czy jakiś przepis to reguluje poza
    >> zwykłym rozsądkiem ?
    >>
    > Niech mnie ktoś uszczypnie....
    >

    a co w tym dziwnego?

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
    '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
    '99 Mazda 323F 2,0 DiTD


  • 4. Data: 2011-05-03 12:30:24
    Temat: Re: kross na asfalcie
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-05-03 14:26, Arni pisze:
    > Qlfon pisze:
    >> W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
    >> Jeśli wypożyczę motor na kostkach
    >>> kierowcy który wyjedzie na asfalt i zabiję kogoś lub siebie to czy czy
    >>> to jest moja wina czy kierowcy? Czy jakiś przepis to reguluje poza
    >>> zwykłym rozsądkiem ?
    >>>
    >> Niech mnie ktoś uszczypnie....
    >>
    >
    > a co w tym dziwnego?
    >
    W sumie biorąc pod uwagę skąd to przyszło to już chyba nic:)

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050


  • 5. Data: 2011-05-03 13:52:43
    Temat: Re: kross na asfalcie
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
    > Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na
    > oponach z kostką na asfalcie i oponach "gładkich- szosowych"?

    Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym
    ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo.

    > Pytanie jest o tyle trudne w przypadku
    > użyczenia motocykla komuś innemu. Jeśli wypożyczę motor na kostkach
    > kierowcy który wyjedzie na asfalt

    Pytasz czy opony kostkowe sa dopuszczone prawnie na ulice?
    Nie mam pojecia.

    KJ


  • 6. Data: 2011-05-03 14:19:04
    Temat: Re: kross na asfalcie
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ipp1bu$mk8$...@i...gazeta.pl...

    W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
    > Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na
    > oponach z kostką na asfalcie i oponach "gładkich- szosowych"?

    Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym
    ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo.

    ==============

    Czy aby na pewno stoppie jest wyznacznikiem siły hamowania? Wydaje mi się,
    że większe znaczenie ma tu odpowiednie przemieszczenie środka ciężkości i
    poderwanie tylnego koła.


  • 7. Data: 2011-05-03 14:56:07
    Temat: Re: kross na asfalcie
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    mniemniak pisze:
    > Jeśli wypożyczę motor na kostkach
    > kierowcy który wyjedzie na asfalt i zabiję kogoś lub siebie to czy czy
    > to jest moja wina czy kierowcy? Czy jakiś przepis to reguluje poza
    > zwykłym rozsądkiem ?

    Chcesz otworzyć wypożyczalnię? Kostka bardzo słabo się nadaje na asfalt,
    zresztą nikt nie zamierza zakładać takich opon do jazdy po mieście.
    Raczej jest to konieczność dojechania do off-roadu. Kostka słabo nadaje
    się do hamowania na asfalcie, nawet przy skręcaniu nie wyrabia, zresztą
    sam o tym wiesz, jak piszesz.
    Niektóre opony maja homologację na asfalt, co nie oznacza że są dobre do
    jazdy.
    Po prostu jadąc na kostce trzeba przewidzieć większy zapas bezpieczeństwa.

    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar


  • 8. Data: 2011-05-04 00:17:49
    Temat: Re: kross na asfalcie
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-03 16:19, Marcin N pisze:
    > Użytkownik "KJ Siła Słów" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ipp1bu$mk8$...@i...gazeta.pl...
    >
    > W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
    >> Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na
    >> oponach z kostką na asfalcie i oponach "gładkich- szosowych"?
    >
    > Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym
    > ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo.
    >
    > ==============
    >
    > Czy aby na pewno stoppie jest wyznacznikiem siły hamowania? Wydaje mi
    > się, że większe znaczenie ma tu odpowiednie przemieszczenie środka
    > ciężkości i poderwanie tylnego koła.

    A jak ci się niby przemieści ten środek ciężkości jak nie przez
    odpowiednie zwalnianie czyli odpowiednią przyczepność?

    A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba że
    uwzględnimy kierowce, tylko zmienia się wektor wypadkowej siły cięzkości
    i siły bezwałdności... a stoppie jest wtedy jeżeli wektor przekroczy
    granice (od śr.ć do p.p) w której jest podparty motocykl - punkt styku
    przedniego koła z nawierzchnią.


    Pozdrawiam
    Rafał


  • 9. Data: 2011-05-04 05:23:16
    Temat: Re: kross na asfalcie
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    The_EaGle pisze:

    > A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba że
    > uwzględnimy kierowce,

    Pewnie właśnie o tym mówił Marcin. Biorąc pod uwagę wagę krosa i wagę
    kierowcy myślę że zrobienie stoppie na tego typu motocyklu może być
    łatwiejsze niż na innych.
    PS: tylko teoretyzuję, nie robiłem tego w praktyce.

    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar


  • 10. Data: 2011-05-04 05:57:35
    Temat: Re: kross na asfalcie
    Od: "rrolek" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości
    news:ipq5ve$3dc$1@news.onet.pl...
    > A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba że
    uwzględnimy kierowce....

    Dokładnie tak, kierowca może "dosiąść" do kierownicy lub przesunąc kuper aż
    na tylni błotnik. Może też wstać i przesuwać się na boki. To bardzo zmienie
    położenie środka ciężkości i jest stosowane zawsze przy jeździe w terenie
    (również przy hamowaniu).

    Pozdr
    rr


strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: