eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklekross na asfalcieRe: kross na asfalcie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: kross na asfalcie
    Date: Wed, 04 May 2011 02:17:49 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <ipq5ve$3dc$1@news.onet.pl>
    References: <608eb9dabb0d32403505183579fb9f8c$1@grupy.scigacz.pl>
    <ipp1bu$mk8$1@inews.gazeta.pl> <ipp2sm$pk$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-186-75-93.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1304468270 3500 213.186.75.93 (4 May 2011 00:17:50 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 May 2011 00:17:50 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    In-Reply-To: <ipp2sm$pk$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:639137
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-05-03 16:19, Marcin N pisze:
    > Użytkownik "KJ Siła Słów" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ipp1bu$mk8$...@i...gazeta.pl...
    >
    > W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
    >> Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na
    >> oponach z kostką na asfalcie i oponach "gładkich- szosowych"?
    >
    > Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym
    > ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo.
    >
    > ==============
    >
    > Czy aby na pewno stoppie jest wyznacznikiem siły hamowania? Wydaje mi
    > się, że większe znaczenie ma tu odpowiednie przemieszczenie środka
    > ciężkości i poderwanie tylnego koła.

    A jak ci się niby przemieści ten środek ciężkości jak nie przez
    odpowiednie zwalnianie czyli odpowiednią przyczepność?

    A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba że
    uwzględnimy kierowce, tylko zmienia się wektor wypadkowej siły cięzkości
    i siły bezwałdności... a stoppie jest wtedy jeżeli wektor przekroczy
    granice (od śr.ć do p.p) w której jest podparty motocykl - punkt styku
    przedniego koła z nawierzchnią.


    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: