eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[media] Czas ołowiu kontra likwidacja strefy czystego transportu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2024-01-17 02:06:32
    Temat: [media] Czas ołowiu kontra likwidacja strefy czystego transportu
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    "Midgley szukał dalej. I po jakimś czasie znalazł. Ołów. Dokładnie
    czteroetylek ołowiu (TEL), który nadawał się do opatentowania, a więc
    nadawał się także do tego, by mogła na nim zarabiać korporacja."

    "Wielu robotników umarło z powodu zatrucia ołowiem, a inni tracili
    zdrowie. Wyliczenia z jednej z takich fabryk mówiły, że chorowało 80
    proc. załogi."

    "Skutki wykorzystania ołowiu były opłakane dla zdrowia publicznego.
    Wyrzucany przez rury wydechowe samochodów toksyczny pierwiastek,
    odkładał się na ulicach, wisiał w powietrzu, trafiał do jedzenia i wody.
    W miarę jak przybywało samochodów, jego ilość kumulowała się, bo ołów
    się nie rozkłada i rosły jego stężenia w środowisku. Kiedy było go
    więcej w środowisku, przybywało go także we krwi ludzi. Tym neurotoksyny
    na ogół nie służą. Ołów szczególnie szkodzi dzieciom."

    "W 1978 r. przeciętne amerykańskie dziecko miało w decylitrze krwi 15
    mikrogamów ołowiu. Te, które mieszkały przy ruchliwych ulicach -
    wielokrotnie więcej."

    http://niusy.pl/@onet.pl/asc

    Ale to smoglab.pl. No i ołów a nie spaliny.





    A tymczasem....





    "W czwartek 11 stycznia Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie podjął
    kluczową decyzję ws. krakowskiej SCT. Uchwała została unieważniona w
    całości ze względu na braki formalne dotyczące granic Strefy Czystego
    Transportu"

    "To, że powietrze w Krakowie wymaga dalszych działań, wiemy np. z
    odczytów stacji prowadzonej przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
    przy al. Krasińskiego. Od lat notuje się tam najgorsze w Polsce
    wskazania dla stężeń NO2. Jest to stacja komunikacyjna badająca rolę
    transportu. Do tego w badaniach stężeń NO2 prowadzonych przez Krakowski
    Alarm Smogowy w 2021 r. za pomocą próbników pasywnych, na 88 punktów
    pomiarowych w Krakowie w aż 52 odnotowano przekroczenie normy."

    A pod spodem obrazek PM10. To chyba nie to samo, prawda?

    "Dyskusja na temat kształtu SCT wróciła wraz z obywatelską inicjatywą
    uchwałodawczą w sprawie zupełnego wycofania przepisów. Pismo pojawiło
    się tuż przed wyborami parlamentarnymi z października 2023 r., a jednym
    ze współautorów był kandydat na posła z ramienia Konfederacji. Do tej
    inicjatywy dołączyły inne prawicowe organizacje, w tym m.in. jeden z
    polityków z podkrakowskiej Wieliczki. ,,Palę drewnem, jeżdżę dieslem" -
    tak brzmiało jego flagowe hasło wyborcze."

    To niech siedzi w Wieliczce a nie jeździ do Krakowa smrodzić mieszkańcom.

    http://niusy.pl/@smoglab.pl/asd

    Już całkiem ze smoglab.pl ... no ale cóż


  • 2. Data: 2024-01-17 09:07:36
    Temat: Re: [media] Czas ołowiu kontra likwidacja strefy czystego transportu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 02:06:32 +0100, io wrote:
    > "Midgley szukał dalej. I po jakimś czasie znalazł. Ołów. Dokładnie
    > czteroetylek ołowiu (TEL), który nadawał się do opatentowania, a więc
    > nadawał się także do tego, by mogła na nim zarabiać korporacja."

    Zadnych takich spisków.
    To był po prostu najlepszy znany wtedy środek.
    Gdyby inne były dobre, to by inni ich uzywali, i nie musieli płacić za
    patent.

    > "Wielu robotników umarło z powodu zatrucia ołowiem, a inni tracili
    > zdrowie. Wyliczenia z jednej z takich fabryk mówiły, że chorowało 80
    > proc. załogi."

    ten srodek jest wredny, i w fabryce stanowi duze zagrozenie.
    W benzynie tez, tylko musiałby sie ktos w ten benzynie myc,
    pic, czy wąchac nałogowo.

    > "Skutki wykorzystania ołowiu były opłakane dla zdrowia publicznego.
    > Wyrzucany przez rury wydechowe samochodów toksyczny pierwiastek,
    > odkładał się na ulicach, wisiał w powietrzu, trafiał do jedzenia i wody.
    > W miarę jak przybywało samochodów, jego ilość kumulowała się, bo ołów
    > się nie rozkłada i rosły jego stężenia w środowisku. Kiedy było go
    > więcej w środowisku, przybywało go także we krwi ludzi. Tym neurotoksyny
    > na ogół nie służą. Ołów szczególnie szkodzi dzieciom."
    >
    > "W 1978 r. przeciętne amerykańskie dziecko miało w decylitrze krwi 15
    > mikrogamów ołowiu. Te, które mieszkały przy ruchliwych ulicach -
    > wielokrotnie więcej."

    I tu sie wlasnie zaczyna czesc ciekawa.
    Ołów musiał przez rure wyleciec. Chyba w postaci tlenku.
    Gdzies w okolicy powinien osiąść.

    Ołów jest bardzo szkodliwy, tego nikt nie neguje.
    Przyjmijmy, ze wyniki pomiarów podano prawdziwe.

    I ... jaki wpływ na zdrowie?
    Znikomy/żaden?
    Bo te dzieci przeciez zdrowe były. Srednia długosc zycia sie
    wydłuzyła.

    Tylko tak patrząc na amerykanskie spoleczenstwo ... ołów powoduje
    otyłość i HIV :-)

    No ale potem etylinę wycofano.
    Ile mają ołowiu dziś? O ile są zdrowsze od tych z lat 70/80?

    P.S. w USA były stosowane ołowiane rury wodociągowe.
    Dzis powodują ołowicę.

    >
    > http://niusy.pl/@onet.pl/asc
    >
    > Ale to smoglab.pl. No i ołów a nie spaliny.
    >
    > A tymczasem....
    >
    > "W czwartek 11 stycznia Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie podjął
    > kluczową decyzję ws. krakowskiej SCT. Uchwała została unieważniona w
    > całości ze względu na braki formalne dotyczące granic Strefy Czystego
    > Transportu"
    >
    > "To, że powietrze w Krakowie wymaga dalszych działań, wiemy np. z
    > odczytów stacji prowadzonej przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
    > przy al. Krasińskiego. Od lat notuje się tam najgorsze w Polsce
    > wskazania dla stężeń NO2. Jest to stacja komunikacyjna badająca rolę
    > transportu. Do tego w badaniach stężeń NO2 prowadzonych przez Krakowski
    > Alarm Smogowy w 2021 r. za pomocą próbników pasywnych, na 88 punktów
    > pomiarowych w Krakowie w aż 52 odnotowano przekroczenie normy."
    >
    > A pod spodem obrazek PM10. To chyba nie to samo, prawda?

    > "Dyskusja na temat kształtu SCT wróciła wraz z obywatelską inicjatywą
    > uchwałodawczą w sprawie zupełnego wycofania przepisów. Pismo pojawiło
    > się tuż przed wyborami parlamentarnymi z października 2023 r., a jednym
    > ze współautorów był kandydat na posła z ramienia Konfederacji. Do tej
    > inicjatywy dołączyły inne prawicowe organizacje, w tym m.in. jeden z
    > polityków z podkrakowskiej Wieliczki. ,,Palę drewnem, jeżdżę dieslem" -
    > tak brzmiało jego flagowe hasło wyborcze."
    >
    > To niech siedzi w Wieliczce a nie jeździ do Krakowa smrodzić mieszkańcom.

    I sobie pali w tej wieliczce, tylko czeka na dobry wiatr :-)

    >
    > http://niusy.pl/@smoglab.pl/asd
    >
    > Już całkiem ze smoglab.pl ... no ale cóż

    Ale ale - radnym Krakowa nalezy przypomniec: "Pamietaj Detroit !"

    J.


  • 3. Data: 2024-01-17 13:19:18
    Temat: Re: kretynek reklamuje portal
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 02:06, io pisze:

    > http://niusy.pl/@smoglab.pl/asd
    >
    > Już całkiem ze smoglab.pl ... no ale cóż

    Znowu kretynku reklamujesz ten portal.


    Pozdrawiam


  • 4. Data: 2024-01-20 18:07:00
    Temat: Re: [media] Czas ołowiu kontra likwidacja strefy czystego transportu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 09:07, J.F pisze:
    >> "Midgley szukał dalej. I po jakimś czasie znalazł. Ołów. Dokładnie
    >> czteroetylek ołowiu (TEL), który nadawał się do opatentowania, a więc
    >> nadawał się także do tego, by mogła na nim zarabiać korporacja."
    > Zadnych takich spisków.
    > To był po prostu najlepszy znany wtedy środek.
    > Gdyby inne były dobre, to by inni ich uzywali, i nie musieli płacić za
    > patent.
    Guzik prawda, właśnie dlatego wybrali ołów bo nas tym można było
    zarobić, a na innym nie, a że byli potentatem to inni od nich kupowali.

    --
    Janusz


  • 5. Data: 2024-01-22 12:56:07
    Temat: Re: [media] Czas ołowiu kontra likwidacja strefy czystego transportu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Jan 2024 18:07:00 +0100, Janusz wrote:
    > W dniu 17.01.2024 o 09:07, J.F pisze:
    >>> "Midgley szukał dalej. I po jakimś czasie znalazł. Ołów. Dokładnie
    >>> czteroetylek ołowiu (TEL), który nadawał się do opatentowania, a więc
    >>> nadawał się także do tego, by mogła na nim zarabiać korporacja."
    >> Zadnych takich spisków.
    >> To był po prostu najlepszy znany wtedy środek.
    >> Gdyby inne były dobre, to by inni ich uzywali, i nie musieli płacić za
    >> patent.
    > Guzik prawda, właśnie dlatego wybrali ołów bo nas tym można było
    > zarobić, a na innym nie, a że byli potentatem to inni od nich kupowali.

    To dlaczego inni nie wybrali tych tanszych dodatków?

    Etylina była na całym swiecie stosowana - cały swiat chciał płacic?

    Poza tym patenty wygasły, a etylinę nadal używano - czemu?

    J.


  • 6. Data: 2024-01-23 16:44:43
    Temat: Re: [media] Czas ołowiu kontra likwidacja strefy czystego transportu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 22.01.2024 o 12:56, J.F pisze:
    > On Sat, 20 Jan 2024 18:07:00 +0100, Janusz wrote:
    >> W dniu 17.01.2024 o 09:07, J.F pisze:
    >>>> "Midgley szukał dalej. I po jakimś czasie znalazł. Ołów. Dokładnie
    >>>> czteroetylek ołowiu (TEL), który nadawał się do opatentowania, a więc
    >>>> nadawał się także do tego, by mogła na nim zarabiać korporacja."
    >>> Zadnych takich spisków.
    >>> To był po prostu najlepszy znany wtedy środek.
    >>> Gdyby inne były dobre, to by inni ich uzywali, i nie musieli płacić za
    >>> patent.
    >> Guzik prawda, właśnie dlatego wybrali ołów bo nas tym można było
    >> zarobić, a na innym nie, a że byli potentatem to inni od nich kupowali.
    >
    > To dlaczego inni nie wybrali tych tanszych dodatków?
    Nie wiem, zapytaj ich :)
    Sam się zdziwiłem ale tak właśnie kiedyś przeczytałem w ramach ciekawostek.
    "Tę wynalazł dzięki wspomnianej intuicji. Kiedy jego szef, słynny
    inżynier Charles Kettering, powierzył mu zadanie zlikwidowania stuków w
    silnikach, obaj panowie zwrócili uwagę na stosowane paliwo. W tamtym
    czasie nie było to wcale oczywiste. Legenda głosi też, że wspólnie
    doszli do wniosku, że rozwiązaniem będzie domieszka do benzyny, która
    będzie w kolorze czerwonym. Midgley Jr. rozpoczął eksperymenty i trafił
    na jodynę, która wlana do baku wraz z benzyną, likwidowała spalanie
    stukowe. Sama była zbyt droga, by ją wykorzystać, ale potwierdziła jego
    intuicje. Zaczął więc testować inne substancje. Problem udało mu się
    zlikwidować z pomocą alkoholu.

    Z tym był jednak taki problem, że mógł mu zapewnić co najwyżej trochę
    inżynierskiej sławy, bo nie dało się go niestety opatentować. Do tego
    wielu potrafiło go pędzić w domu. Jedno i drugie oznaczało, że z
    biznesowego punktu widzenia alkohol etylowy, nie ma sensu. Midgley
    szukał dalej. I po jakimś czasie znalazł. Ołów. Dokładnie czteroetylek
    ołowiu (TEL), który nadawał się do opatentowania, a więc nadawał się
    także do tego, by mogła na nim zarabiać korporacja. To było ważne także
    dlatego, że w międzyczasie firmę DELCO przejęło General Motors i liczono
    na zyski.

    Zastosowanie ołowiu miało je zapewnić. Pierwotne szacunki mówiły o tym,
    że jego opatentowanie i zastosowanie pozwoli zdobyć 20 proc. rynku i
    zarobić 3 centy na litrze. Ostatecznie zarobiono o wiele więcej. Klienci
    wybierali ją, bo przekonano ich, że dodaje mocy samochodom. Sukces nie
    był jednak oczywisty od samego początku. Właściwie to był on raczej
    niespodziewany. Gdyby bowiem uznać, że ludzie są racjonalni i cokolwiek
    wiedzą o świecie, trudno byłoby przewidywać, że będą masowo lać do baków
    truciznę, której szkodliwe właściwości znano od co najmniej 3 tys. lat.
    Tymczasem wystarczyło kilkanaście lat, by 80 proc. benzyny wlewanej do
    baków w USA zawierało ołów."

    https://smoglab.pl/benzyna-olowiowa-dla-zysku-zatrul
    i-miliony-ludzi-w-polsce-tez/

    >
    > Etylina była na całym swiecie stosowana - cały swiat chciał płacic?
    >
    > Poza tym patenty wygasły, a etylinę nadal używano - czemu?
    Z rozpędu? bo alkohol był droższy? przestano dopiero jak weszły
    katalizatory, w artykule pisze o tym autor.

    --
    Janusz

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: