eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[media] Czas ołowiu kontra likwidacja strefy czystego transportuRe: [media] Czas ołowiu kontra likwidacja strefy czystego transportu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.h82-143-187-50
    -static.e-wro.net.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [media] Czas ołowiu kontra likwidacja strefy czystego transportu
    Date: Wed, 17 Jan 2024 09:07:36 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <k...@4...net>
    References: <uo78o4$au8$8$niusy.pl@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl:82.143.187.50";
    logging-data="13304";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:aImIz68nsGKh0LlilaqVE2Mpbvw=
    sha256:aaZRJHNCRa+MBIF34mNQVx/SmTs9i89vqIhNTPZDfoo=
    sha1:Lrzq6YAG7NGSaXSYbSamZ1yY9Us=
    sha256:Nz23CsWl/60Fq70zIZmgbRreex7+CydKscTav1O4I6A=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719082
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 17 Jan 2024 02:06:32 +0100, io wrote:
    > "Midgley szukał dalej. I po jakimś czasie znalazł. Ołów. Dokładnie
    > czteroetylek ołowiu (TEL), który nadawał się do opatentowania, a więc
    > nadawał się także do tego, by mogła na nim zarabiać korporacja."

    Zadnych takich spisków.
    To był po prostu najlepszy znany wtedy środek.
    Gdyby inne były dobre, to by inni ich uzywali, i nie musieli płacić za
    patent.

    > "Wielu robotników umarło z powodu zatrucia ołowiem, a inni tracili
    > zdrowie. Wyliczenia z jednej z takich fabryk mówiły, że chorowało 80
    > proc. załogi."

    ten srodek jest wredny, i w fabryce stanowi duze zagrozenie.
    W benzynie tez, tylko musiałby sie ktos w ten benzynie myc,
    pic, czy wąchac nałogowo.

    > "Skutki wykorzystania ołowiu były opłakane dla zdrowia publicznego.
    > Wyrzucany przez rury wydechowe samochodów toksyczny pierwiastek,
    > odkładał się na ulicach, wisiał w powietrzu, trafiał do jedzenia i wody.
    > W miarę jak przybywało samochodów, jego ilość kumulowała się, bo ołów
    > się nie rozkłada i rosły jego stężenia w środowisku. Kiedy było go
    > więcej w środowisku, przybywało go także we krwi ludzi. Tym neurotoksyny
    > na ogół nie służą. Ołów szczególnie szkodzi dzieciom."
    >
    > "W 1978 r. przeciętne amerykańskie dziecko miało w decylitrze krwi 15
    > mikrogamów ołowiu. Te, które mieszkały przy ruchliwych ulicach -
    > wielokrotnie więcej."

    I tu sie wlasnie zaczyna czesc ciekawa.
    Ołów musiał przez rure wyleciec. Chyba w postaci tlenku.
    Gdzies w okolicy powinien osiąść.

    Ołów jest bardzo szkodliwy, tego nikt nie neguje.
    Przyjmijmy, ze wyniki pomiarów podano prawdziwe.

    I ... jaki wpływ na zdrowie?
    Znikomy/żaden?
    Bo te dzieci przeciez zdrowe były. Srednia długosc zycia sie
    wydłuzyła.

    Tylko tak patrząc na amerykanskie spoleczenstwo ... ołów powoduje
    otyłość i HIV :-)

    No ale potem etylinę wycofano.
    Ile mają ołowiu dziś? O ile są zdrowsze od tych z lat 70/80?

    P.S. w USA były stosowane ołowiane rury wodociągowe.
    Dzis powodują ołowicę.

    >
    > http://niusy.pl/@onet.pl/asc
    >
    > Ale to smoglab.pl. No i ołów a nie spaliny.
    >
    > A tymczasem....
    >
    > "W czwartek 11 stycznia Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie podjął
    > kluczową decyzję ws. krakowskiej SCT. Uchwała została unieważniona w
    > całości ze względu na braki formalne dotyczące granic Strefy Czystego
    > Transportu"
    >
    > "To, że powietrze w Krakowie wymaga dalszych działań, wiemy np. z
    > odczytów stacji prowadzonej przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
    > przy al. Krasińskiego. Od lat notuje się tam najgorsze w Polsce
    > wskazania dla stężeń NO2. Jest to stacja komunikacyjna badająca rolę
    > transportu. Do tego w badaniach stężeń NO2 prowadzonych przez Krakowski
    > Alarm Smogowy w 2021 r. za pomocą próbników pasywnych, na 88 punktów
    > pomiarowych w Krakowie w aż 52 odnotowano przekroczenie normy."
    >
    > A pod spodem obrazek PM10. To chyba nie to samo, prawda?

    > "Dyskusja na temat kształtu SCT wróciła wraz z obywatelską inicjatywą
    > uchwałodawczą w sprawie zupełnego wycofania przepisów. Pismo pojawiło
    > się tuż przed wyborami parlamentarnymi z października 2023 r., a jednym
    > ze współautorów był kandydat na posła z ramienia Konfederacji. Do tej
    > inicjatywy dołączyły inne prawicowe organizacje, w tym m.in. jeden z
    > polityków z podkrakowskiej Wieliczki. ,,Palę drewnem, jeżdżę dieslem" -
    > tak brzmiało jego flagowe hasło wyborcze."
    >
    > To niech siedzi w Wieliczce a nie jeździ do Krakowa smrodzić mieszkańcom.

    I sobie pali w tej wieliczce, tylko czeka na dobry wiatr :-)

    >
    > http://niusy.pl/@smoglab.pl/asd
    >
    > Już całkiem ze smoglab.pl ... no ale cóż

    Ale ale - radnym Krakowa nalezy przypomniec: "Pamietaj Detroit !"

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: