  • 21. Data: 2010-12-29 08:01:43
    Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-27 12:25, Wojtek Borczyk pisze:

    > To, że drugie koło się nie kręci nie znaczy wcale, że nie jest napędzane
    > ;) I rzecz dotyczy zarówno FWD jak i RWD :)

    W RWD możesz mieć blok. :)

  • 22. Data: 2010-12-29 13:17:24
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010, Filip KK wrote:

    > W RWD możesz mieć blok. :)

    W FWD też :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 23. Data: 2010-12-29 13:46:53
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-28 09:51, komar pisze:

    > identyczny objaw miałem kiedyś w Renault 19. W każdych warunkach napędzał tylko
    prawe koło, nawet na suchym asfalcie jak się ruszało "z piskiem" :) to zostawiał
    tylko jeden ślad.

    To świadczy tylko o tym że prawe się ślizgało czyli było mniej przyczepne.

    Bez przeróbki mechanizmu różnicowego nie ma możliwości, żeby nie napędzał lewego
    koła,
    poza przypadkiem, że było ono mechanicznie zablokowane - ale wtedy byłoby wleczone.

  • 24. Data: 2010-12-29 13:59:19
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 27.12.2010 Filip KK <n...@n...pl> napisał/a:

    > 95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D
    >
    > Nie ma to jak napęd FWD z napędem na jedno koło ;DDD

    Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto
    ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)

    W przypadku topikowego uszkodzenia to wyobrażam sobie takie uszkodzenie
    dyfra aby napęd był stale przekazywany na jedno koło. Np zakleszczenie
    jednej ze satelitek, albo koronowego, przy jednoczesnym jechaniu drugiej
    satelitki (tej od niepracującego koła) :D

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 25. Data: 2010-12-29 16:25:56
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:

    > Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto
    > ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)

    Powielasz mit, nie mający najmniejszego potwierdzenia w rzeczywistości :)
    W przypadku "klasycznego" mechanizmu różnicowego niezależnie od tego, czy
    jedno koło się ślizga, czy też nie, na obu napędzanych kołach moment siły
    napędzającej jest zawsze *dokładnie*równy* :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 26. Data: 2010-12-29 16:53:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtek,

> [...]
    > jedno koło się ślizga, czy też nie, na obu napędzanych kołach moment siły
    > napędzającej jest zawsze *dokładnie*równy* :)

    Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów
    mechanizmu(ów) różnicowego(ych).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2010-12-29 16:55:19
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał/a:

    > auto
    >
    > Powielasz mit, nie maj=B1cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto=B6ci =
    >:)
    > W przypadku "klasycznego" mechanizmu r=F3=BFnicowego niezale=BFnie od tego,=
    > czy=20
    > jedno ko=B3o si=EA =B6lizga, czy te=BF nie, na obu nap=EAdzanych ko=B3ach m=
    > oment si=B3y=20
    > nap=EAdzaj=B1cej jest zawsze *dok=B3adnie*r=F3wny* :)

    A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
    zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
    powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
    Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.

  • 28. Data: 2010-12-29 17:25:23
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:

    > A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
    > zawsze równy?

    Właśnie dlatego, żeby *nie*był* równy ;)

    > Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
    > powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?

    Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 29. Data: 2010-12-29 17:27:39
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów
    > mechanizmu(ów) różnicowego(ych).

    Ale my nie mówimy o żadnych "torsenach" ani podobnych patentach, tylko o
    zwykłym, "otwartym" dyfrze, w którym te różnice są zaniedbywalnie małe w
    porównaniu z momentem siły potrzebnym do ruszenia samochodem z miejsca :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 30. Data: 2010-12-29 17:30:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sergiusz,

> [...]
    > powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
    > Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.

    Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
    stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
    mechanizm?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl