-
21. Data: 2010-12-29 08:01:43
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-27 12:25, Wojtek Borczyk pisze:
> On Mon, 27 Dec 2010, Filip KK wrote:
>
>> W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
>>> Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
>>> ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
>>> napraw?
>>>
>>>
>> Samochód z napędem na jedno koło, haha! :D
>
> To, że drugie koło się nie kręci nie znaczy wcale, że nie jest napędzane
> ;) I rzecz dotyczy zarówno FWD jak i RWD :)
>
W RWD możesz mieć blok. :)
-
22. Data: 2010-12-29 13:17:24
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Wed, 29 Dec 2010, Filip KK wrote:
> W RWD możesz mieć blok. :)
W FWD też :)
Pozdrawiam :)
W.
-
23. Data: 2010-12-29 13:46:53
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2010-12-28 09:51, komar pisze:
> W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
>> Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani
drgnie (Clio
>> II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt napraw?
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> identyczny objaw miałem kiedyś w Renault 19. W każdych warunkach napędzał tylko
prawe koło, nawet na suchym asfalcie jak się ruszało "z piskiem" :) to zostawiał
tylko jeden ślad.
To świadczy tylko o tym że prawe się ślizgało czyli było mniej przyczepne.
Bez przeróbki mechanizmu różnicowego nie ma możliwości, żeby nie napędzał lewego
koła,
poza przypadkiem, że było ono mechanicznie zablokowane - ale wtedy byłoby wleczone.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
24. Data: 2010-12-29 13:59:19
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
Dnia 27.12.2010 Filip KK <n...@n...pl> napisał/a:
> W dniu 2010-12-26 23:05, ToMasz pisze:
>
>> PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
>> jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
>> ale przywykniesz.
>>
> 95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D
>
> Nie ma to jak napęd FWD z napędem na jedno koło ;DDD
Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto
ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)
W przypadku topikowego uszkodzenia to wyobrażam sobie takie uszkodzenie
dyfra aby napęd był stale przekazywany na jedno koło. Np zakleszczenie
jednej ze satelitek, albo koronowego, przy jednoczesnym jechaniu drugiej
satelitki (tej od niepracującego koła) :D
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
-
25. Data: 2010-12-29 16:25:56
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:
> Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto
> ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)
Powielasz mit, nie mający najmniejszego potwierdzenia w rzeczywistości :)
W przypadku "klasycznego" mechanizmu różnicowego niezależnie od tego, czy
jedno koło się ślizga, czy też nie, na obu napędzanych kołach moment siły
napędzającej jest zawsze *dokładnie*równy* :)
Pozdrawiam :)
W.
-
26. Data: 2010-12-29 16:53:07
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Wojtek,
Wednesday, December 29, 2010, 4:25:56 PM, you wrote:
>> Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto
>> ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)
> Powielasz mit, nie mający najmniejszego potwierdzenia w rzeczywistości :)
> W przypadku "klasycznego" mechanizmu różnicowego niezależnie od tego, czy
> jedno koło się ślizga, czy też nie, na obu napędzanych kołach moment siły
> napędzającej jest zawsze *dokładnie*równy* :)
Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów
mechanizmu(ów) różnicowego(ych).
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
27. Data: 2010-12-29 16:55:19
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał/a:
>
> On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:
>
>> Jakby nie patrze=E6 to poza jakimi=B6 formami blokad r=F3=BFnic=F3wek, to=
> auto
>> ma nap=EAd na 1 ko=B3o :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem mi=EAdzyosiowym :)
>
> Powielasz mit, nie maj=B1cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto=B6ci =
>:)
> W przypadku "klasycznego" mechanizmu r=F3=BFnicowego niezale=BFnie od tego,=
> czy=20
> jedno ko=B3o si=EA =B6lizga, czy te=BF nie, na obu nap=EAdzanych ko=B3ach m=
> oment si=B3y=20
> nap=EAdzaj=B1cej jest zawsze *dok=B3adnie*r=F3wny* :)
A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.
-
28. Data: 2010-12-29 17:25:23
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:
> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
> zawsze równy?
Właśnie dlatego, żeby *nie*był* równy ;)
> Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)
Pozdrawiam :)
W.
-
29. Data: 2010-12-29 17:27:39
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Wed, 29 Dec 2010, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów
> mechanizmu(ów) różnicowego(ych).
Ale my nie mówimy o żadnych "torsenach" ani podobnych patentach, tylko o
zwykłym, "otwartym" dyfrze, w którym te różnice są zaniedbywalnie małe w
porównaniu z momentem siły potrzebnym do ruszenia samochodem z miejsca :)
Pozdrawiam :)
W.
-
30. Data: 2010-12-29 17:30:16
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Sergiusz,
Wednesday, December 29, 2010, 4:55:19 PM, you wrote:
> Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał/a:
>>
>> On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:
>>
>>> Jakby nie patrze=E6 to poza jakimi=B6 formami blokad r=F3=BFnic=F3wek, to=
>> auto
>>> ma nap=EAd na 1 ko=B3o :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem mi=EAdzyosiowym :)
>>
>> Powielasz mit, nie maj=B1cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto=B6ci =
>>:)
>> W przypadku "klasycznego" mechanizmu r=F3=BFnicowego niezale=BFnie od tego,=
>> czy=20
>> jedno ko=B3o si=EA =B6lizga, czy te=BF nie, na obu nap=EAdzanych ko=B3ach m=
>> oment si=B3y=20
>> nap=EAdzaj=B1cej jest zawsze *dok=B3adnie*r=F3wny* :)
> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
> zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
> Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.
Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)