  • Data: 2010-02-07 12:07:51
    Temat: Re: kradzieżpr?du
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan PeJot napisał:

    > Jakoś w obiekcie wielkości kamienicy sobie *skutecznego* sterowania
    > nie wyobrażam.

    Dlaczego nie? Kamienica za mała, za duża?

    > To znaczy wiem, że da się to zrobić ale wymaga to wielu eksperymentów
    > z ustawieniami przepływów w pionach. To wymaga czasu a

    W dużym bloku wiele mieszkań jest takich samych, parametry są powtarzalne,
    łatwo się tym steruje. W kamienicy też by się opłacało to wymodelować.

    > komu zależy na tym żeby taką instalację zoptymalizować, choćby pod
    > względem zużycia gazu.

    Spodziewałem się, że może zależeć lokatorom, ale zaczynam mieć
    wątpliwości.

    > I tak zapłacą lokatorzy, którzy nie zdają sobie sprawy, że mogliby
    > płacić 10-20% taniej.

    Czy dalej jest tak, że decyzje dotyczące ważnych spraw związanych
    z budynkami wielorodzinnymi postrzegane zą w kategoriach opozycji
    MY-ONI? Nie mam z tym żadnych doświadczeń.

    --
    Jarek