  • 11. Data: 2012-09-03 23:28:00
    Temat: Re: korozja 2
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 3 September 2012 21:15:23 UTC+1, J.F. wrote:
    > Ale to nie wyjasnia jak Chinczyk to zrobi. Jak tak ladnie zasklepic rurke
    > zeby sladow nie bylo ?

    Ale pokaż o jakie zasklepienie chodzi? Zasadniczo to tak: przyciąć materiał tak żeby
    z grubsza pasowało, potem nasmarkać lutu, wyszlifować nadmiar, sprawdzić szczelność,
    naprawić odrzuty i gotowe. Lut może być w postaci pręta, wtedy się ręcznym palnikiem
    go nakłada, albo w postaci pasty, wtedy nakładasz pędzelkiem/strzykawką na zimno,
    zbierasz taką partię i ładujesz do pieca. Masz zdolności w szukaniu po różnych "how
    it's made", możesz sam znaleźć.
    Konrad

  • 12. Data: 2012-09-04 07:59:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Sep 2012 14:28:00 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    zdolności w szukaniu po różnych "how it's made", możesz sam znaleźć.

    Cos takiego:
    http://www.ferro.pl/produkt-wylewka-34-plaska-160mm-
    2948-CNK411.html

    Wychodzimy jak sie domyslam od zwiniecia i zgrzania plaskiej rurki,
    albo od splaszczenia okraglej. Gotowe "podkladki" z gwintami sie na koncu
    wlutuje.
    Ale jak tu zgrabnie przygotowac miejsce na "podkladki" ?
    trzeba wyciac kawalek scianki (to nie problem), a druga strone jakos tak
    sprytnie zagiac, zeby sie utworzyla scianka na koncu rurki, ale sie przy
    tym nie pofaldowaly scianki, bo ma byc piekne.

    J.

  • 13. Data: 2012-09-04 09:46:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 4 September 2012 06:59:05 UTC+1, J.F. wrote:
    > druga strone jakos tak
    > sprytnie zagiac, zeby sie utworzyla scianka

    To nie origami, można z kilku części poskładać.

  • 14. Data: 2012-09-04 11:13:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >To nie origami, można z kilku części poskładać.

    Ale ja widze co w srodku - nie ma sladow laczenia.

    Poza tym pamietaj ze musi byc tak dobrze poskladane zeby na niklu
    sladu nie bylo :-)

    J.

  • 15. Data: 2012-09-04 11:18:56
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 4 September 2012 10:14:15 UTC+1, J.F wrote:
    > Ale ja widze co w srodku - nie ma sladow laczenia.

    A ja nie widzę co w środku. Nie dogadamy się chyba.

    > Poza tym pamietaj ze musi byc tak dobrze poskladane zeby na niklu
    >
    > sladu nie bylo :-)

    Najpierw lutowanie, potem szlifowanie, na koniec niklowanie. Szpachlowałeś coś
    kiedyś?
    Konrad

  • 16. Data: 2012-11-05 13:55:55
    Od: "Michal Sz." <m...@z...com.pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > [...]

    Witam

    Najwiecej wzerów uklada sie po liniach wlókien, wiec moze to jakies
    zawalcowania? Niejednorodnosci materialu lub po prostu zly gatunek mosiadzu,
    a moze chinczycy przy produkcji nie uwzgednili wysoko chlorowanej
    wroclawskiej wody ;)

    Tak czy owak wyglada to na korozje selektywna. Powstaje w wyniku
    "odcynkowania" mosiadzu. Sprzyja jej powstawaniu obecnosc jonów chlorkowych.
    W efekcie w skorodowanym miejscu pozostaje jedynie czerwona porowata
    (gabczasta) miedz z zanieczyszczeniami.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 17. Data: 2012-11-05 22:29:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Nov 2012 13:55:55 +0100, Michal Sz. napisał(a):
    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Witam
    > Najwiecej wzerów uklada sie po liniach wlókien, wiec moze to jakies
    > zawalcowania?

    Owszem, wzdluz pewnych linii gesto, ale duze kropy rozrzucone
    nieregulalnie.

> [...]
    > "odcynkowania" mosiadzu. Sprzyja jej powstawaniu obecnosc jonów chlorkowych.
    > W efekcie w skorodowanym miejscu pozostaje jedynie czerwona porowata

    Tak to wlasnie jakos wyglada, czerwone i jakby porowate ... ale nie
    sadzilem ze takie "odcynkowanie" jest mozliwe.

    To normalne, czy trzeba jakiegos bledu przy produkcji ?
    A moze za malo miedzi ?

    J.

  • 18. Data: 2012-11-06 07:14:45
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 3 września 2012 21:40:16 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > ale jak zrobic cos takiego:
    >
    > http://www.ferro.pl/produkt-wylewka-34-plaska-160mm-
    2948-CNK411.html

    > tylko - za 15 zl.

    To się zapewne wykonuje maszynowo, metodą hydroformowania.
    Wygina się wstępnie rurkę w S , umieszcza w formie, a następnie
    wtłacza do środka ojej pod ciśnieniem.

    Podobnie robi się mieszki:
    http://www.youtube.com/watch?v=8AGYBfyMuQc

    WM