  • 81. Data: 2010-06-09 00:36:04
    Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote in message
    news:hum9mq$btk$1@news.onet.pl...

    > akurat pracuję nad ASO i zszedłem spytać gdzie ta "rura" sięga... mówił mi
    > gość że na samiusieńkie dno i że więcej tym zbierzesz niż odkręcając
    > korek... Kłamał?

    A kogo pytałeś i o które auto konkretnie pytałeś? :-)

  • 82. Data: 2010-06-09 08:45:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-06-08 22:23, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Podziwiam ludzi którzy z wymianą oleju gdziekolwiek jeżdżą zamiast
    > samemu sobie to dobrze zrobić... No ale za głupotę zawsze się płaci.

    Ja podziwiam ludzi, którzy chleb kupują w sklepie, zamiast sobie lepszy
    na zakwasie upiec samemu.
    Równie mocno, a nawet bardziej podziwiam ludzi, którzy wynajmują
    fachowca zamiast poświęcić urlop na położenie płytek w łazience.

    Podziwiam tez ludzi, którzy mają czas i chęci, żeby wymieniać olej
    samemu, na dodatek zostając z kilkom litrami odpadu, który trzeba gdzieś
    oddać do utylizacji. Pewnie za czysta ta robota też nie jest.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 83. Data: 2010-06-09 08:53:03
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Napastliwy jesteś jak nie wiem co, a g... wiesz: http://tinyurl.com/33jv6t9

    > Nie znaczy to wcale że taka metoda jest lepsza w stosunku do spuszczenia
    > przez śrubę spustową...

    Jasne - bo w hameryce tak nie robia czy dlatego ze nie slyszales nigdy
    wczesniej o takiej metodzie?

    > To Ty przeczytaj z czego ja się śmiałem...

    Czytalem. Wysmiewales sie z tych, ktorzy zwrocili uwage na twoja
    niewiedze. Narazie widze ze brniesz w nią dalej.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 84. Data: 2010-06-09 08:56:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Jun 2010 08:45:06 +0200, Mirek Ptak wrote:
    >Ja podziwiam ludzi, którzy chleb kupują w sklepie, zamiast sobie lepszy
    >na zakwasie upiec samemu.

    Widziales te wspolczesne maszynki ?
    Tylko kuchnie trzeba miec duza, zeby sie to wszystko zmiescilo :-)

    >Równie mocno, a nawet bardziej podziwiam ludzi, którzy wynajmują
    >fachowca zamiast poświęcić urlop na położenie płytek w łazience.

    Kolega po ilus tam fachowcach przy remoncie ostatnie kafelki polozyl
    sam. "Wiesz, krzywo polozyc to i ja potrafie"

    >Podziwiam tez ludzi, którzy mają czas i chęci, żeby wymieniać olej
    >samemu, na dodatek zostając z kilkom litrami odpadu, który trzeba gdzieś
    >oddać do utylizacji. Pewnie za czysta ta robota też nie jest.

    Zalezy od infrastruktury - jak masz kanal i stary drewniany plot, to
    nawet nie taka brudna ..

    J.

  • 85. Data: 2010-06-09 09:02:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > na dodatek zostając z kilkom litrami odpadu, który trzeba gdzieś oddać do
    > utylizacji. Pewnie za czysta ta robota też nie jest.

    Wbrew pozorom samodzielna wymiana oleju w samochodzie
    jest łatwiejsza i zajmie mniej czasu niż upieczenie chleba...

    A z pewnością jest mniej pracochłonna niż układanie płytek.

    Ja się uwijam z autem w pół godziny bez pośpiechu, raczej się
    tym bawię i odczekuję ponad 10 minut aby wszystko ściekło.

    Co do odpadów - nie wiem jak jest w Polsce... Mieszkam w USA
    i tu zużyty olej do recyklingu zbierają od ludzi w każdym większym
    sklepie/supersamie motoryzacyjnym. Ja oddaję zlewki (nie tylko
    olej ale i płyn z chłodnicy, hamulców czy automatycznej skrzyni)
    w lokalnym sklepie Pepboys. Nic to nie kosztuje...

  • 86. Data: 2010-06-09 09:06:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Napastliwy jesteś jak nie wiem co, a g... wiesz:
    > http://tinyurl.com/33jv6t9

    Co mi tu pokazujesz??? Po co mi pojemność silnika?

    > Jasne - bo w hameryce tak nie robia czy dlatego ze nie slyszales nigdy
    > wczesniej o takiej metodzie?

    Słyszałem o takiej metodzie, nie zmienia to faktu że nie widzę zalet
    takiej ssącej maszyny dla klienta... Bo dla serwisanta korzyść jest
    oczywista.

    > Czytalem. Wysmiewales sie z tych, ktorzy zwrocili uwage na twoja
    > niewiedze. Narazie widze ze brniesz w nią dalej.

    Nie, wyśmiewałem się z pomysłu odsysania oleju PRZEZ RURKĘ OD
    KROPLÓWKI i za pomocą strzykawki. Czytaj uważniej następnym razem...

  • 87. Data: 2010-06-09 09:13:08
    Temat: Re: [kontrolka ci?nienia oleju] ?wieci się dłużej
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zalezy od infrastruktury - jak masz kanal i stary drewniany
    > plot, to nawet nie taka brudna ..

    Nie wiem po co płot a i kanał do niczego nie jest potrzebny.

    Ja wymieniam teraz swój olej po prostu unosząc nieco auta
    z jednego narożnika aby można było zdjąć prawe przednie
    koło i dostać się łatwiej do filtra umiejscowionego z tyłu
    silnika po prawej stronie (pasażera). Filtr jest tuż za kołem.

    We wcześniejszym aucie (toyota camry 1995) nawet tego
    nie trzeba było robić bo filtr był z przodu silnika na wężach
    umocowany stercząco pod kątem do góry i patrzył na Ciebie
    jak otworzyłeś maskę silnika. Wystarczyło się wtedy schylić
    pod auto, podłożyć miskę na stary olej, sięgnąć ręką z kluczem
    pod śrubę spustową - wykręcić ją i po kłopocie...
    Ładnie to przemyśleli bo olej ściekał z filtra i nawet upaprać
    się nie dało silnika przy wymianie filtra bo filtr był pusty
    w czasie wykręcania go z kadłuba silnika.
    W tej toyocie miałem już taki obcyk że wymiana oleju trwała
    może 15-20 minut, z 10 minutowym zostawieniem na odciek
    włącznie... W Hondach jest już nieco trudniej ze względu na
    dużo bardziej niewygodne umiejscowienie filtra.

  • 88. Data: 2010-06-09 09:16:51
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Pszemol pisze:
    (...)

    > Co mi tu pokazujesz??? Po co mi pojemność silnika?

    Doq pewnie powinien to flamastrami pokolorować.

    > Słyszałem o takiej metodzie, nie zmienia to faktu że nie widzę zalet
    > takiej ssącej maszyny dla klienta... Bo dla serwisanta korzyść jest
    > oczywista.

    No cóż, gdybyś dokładniej sie zainteresował tym co pokazano, to byś
    jasno zobaczył, że zyski są dla klienta są spore.

  • 89. Data: 2010-06-09 09:22:35
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Pszemol pisze:
    (...)
    > Podziwiam ludzi którzy z wymianą oleju gdziekolwiek jeżdżą zamiast
    > samemu sobie to dobrze zrobić... No ale za głupotę zawsze się płaci.

    No, ja podziwiam ludzi, którzy z wykonywania takiej czynności tworzą
    ideologię mądrości, jakości i wyższości nad setkami głupców, którzy
    to wykonują w warsztatach.

  • 90. Data: 2010-06-09 09:27:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości news:

    > Przecież nie mówimy ogólnie o silniku tylko o dziurze w misce olejowej.

    Która jak powszechnie wiadomo jest częścią koła.

    > Silnik 1.8L jest dosyć popularny i oprócz Twojego HGT używany jest
    > w masie innych samochodów, między innymi Alfie - czy tam też korka
    > nie wolno odkręcać bo się gwint urywa?

    A gdzieś napisałem że nie wolno?
    Nie pytałem zresztą o te auta, ale że serwis naprawia również i Alfę i
    Lancię, to zakładam że robią tak samo.

    > To są jakieś pierdoły...
    >
    > Dajesz sobie wciskać kit nieprzeciętny.
    >
    > Wymień sobie tam choć raz olej sam, co?

    LOL
    Nie jestem fizyczny, a tego auta nie mam już z 6 lat.

    > Sądzę że mogą wiedzieć o tym, że nie używają kluczy dynamometrzycznych
    > i że często ten gwint już jest skopany w momencie gdy klient od nich
    > wyjeżdza
    > z warsztatu i jest jakieś tam ryzyko że śruba zostanie w ręce przy próbie
    > odkręcania :-)

    Problem w tym, że to było nowe auto, z nigdy nie odkręcanym gwintem, więc
    nie trafiłeś.
    Wymyślaj swoje bzdety dalej.
    Widzę że z Ciebie jest niezły mitoman i fantasta, najbardziej lubisz
    udzielać się w tematach o których nie masz zielonego pojęcia.

    > Czy ja wiem...

    Ale ja wiem, bo się przyglądałem na przeglądach.

    >Nie byłoby takie popularne gdyby nie było wygodniejsze...

    Nie jest popularne.
    Serwisowałem z 10 aut, w tym z 5 w tym właśnie ASO i nigdy nie używali
    odsysania poza tym silnikiem.

    > Ja myślę że sobie nie dokłada roboty...

    Ja sądzę, że raczej próbujesz trzeszczeć na temat o którym nie masz pojęcia,
    a nie myślisz.