  • 41. Data: 2010-06-07 23:14:13
    Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "wawior85" <w...@g...com> wrote in message
    news:hujhbm$345$1@inews.gazeta.pl...
    > z jakieś do 4 mm ponad podziałkę będzie;/
    [...]
    > A jak wygląda odsysanie: odbywa się to przez rurkę na bagnet, tak?

    Nikt przez bagnet nic nie odsysa - po prostu autem wjeżdżają na
    warsztat i odkręcają na wyczucie na moment śrubę spustową na
    misce oleju...

    Ale jak przyjedziesz z 4mm to uznają że jesteś trochę niepoważny :-)

    4mm to naprawdę niewiele - dałbym sobie spokój z jakimś odsysaniem.
    W starych, zajechanych autach rutynowo nalewają tak właśnie ciut ponad
    maksimum bo zakłada się że auto bierze olej i szybko spali nadwyżkę.
    Ty nie masz jeszcze przebiegu gdzie miałbyś te problemy, ale to nie
    apteka, ten bagnet i tak nie jest dokładnym przyrządem pomiarowym,
    więc nie przejmowałbym się różnicą 4mm...

    W każdym razie to nie jest przyczyna Twoich objawów, szukałbym
    gdzieś indziej...

  • 42. Data: 2010-06-07 23:19:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemyslaw Czaja" <p...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "wawior85"

    > Genetalnie tak.
    > Ja sobie kiedyś poradziłem w ten sposób, że skombinowałem wężyk od
    > kroplówki, przez rurkę do miski i delikatnie zassać - jak wylot będzie
    > nizej niż miska to ściągniesz ile chcesz

    Jak by Cię przy tym procederze "odsysania" mechanik zobaczył
    to polałby chyba w pory... :-)

  • 43. Data: 2010-06-07 23:21:08
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 07 Jun 2010 22:39:38 +0200, DoQ <p...@g...com>
    wrote:

    > Oj oj, po twoich wypowiedziach widać ze jesteś rowniez ekspertem od
    > męskich zwieraczy (niedawno wystosowałeś podobny zwrot do Roberta).

    Drób jest przede wszystkim Miszczem Ciętej Riposty ;)

    r.
    _____________

  • 44. Data: 2010-06-07 23:23:03
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > męskich zwieraczy (niedawno wystosowałeś podobny zwrot do Roberta).
    > Rozczaruję cię,  nie jestem zainteresowany zabawą w podglądanie majtek

    Jak mu zwieracze puściły tak jak Tobie to go tak jak Ciebie o tym
    poinformowałem. Jedno jest pewne. W dalszym ciągu nie wiesz jak odróżnić filtr
    bocznikowy od pełnego przepływu. A to proste. Wystarczy popatrzeć. Ale gdzie
    musisz dojść sam. Google nie pomogły. Żebyś mógł coś napisać to przecinków nie
    postawiłem. Ulżyj sobie i mi to wykrzycz. Jest takie powiedzonko. Wygrać nie
    umie przegrać nie potrafi. Pasuje do Ciebie jak ulał. A mogłeś jak człowiek
    zapytać. Te kogutek napisz czym się różnią, bo nie wiem. I bym napisał. Nigdy by
    Ci nie wcisnęli złego filtra bo byś zerknął i wiedział. A tak Ty nie wiesz, inni
    też nie wiedzą. Najgorszy sabotaż to zaszkodzić sobie.

  • 45. Data: 2010-06-07 23:33:48
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Nikt przez bagnet nic nie odsysa - po prostu autem wjeżdżają na
    > warsztat i odkręcają na wyczucie na moment śrubę spustową na
    > misce oleju...

    Być może mechanik by się posikał patrząc jak poradziłem sobie z
    nadmiarem oleju, jednak równie ubawiony byłby, gdybym stojąc obok
    maszyny do ossysania odkręcał korek spustowy. Myślę, że powinieneś
    zrozumieć, że jeśli czegoś nie widziałeś nie znaczy, że to nie istnieje,
    tym bardziej, że to dość popularne w warsztatach zajmujących się
    wymianami oleju urządzenie.

  • 46. Data: 2010-06-07 23:35:44
    Od: "kog" <k...@o...pl>

> [...]
    > kroplówki, przez rurkę do miski i delikatnie zassać - jak wylot będzie
    > nizej niż miska to ściągniesz ile chcesz

    To mu jeszcze poradź żeby sobie na okoliczność spuszczania oleju, przez rurkę co
    ma 2,5mm średnicy w środku , zanabył czteropak piwa i paczkę fajek. Jak skończy
    piwo i wypali fajki to ze dwie szklanki oleju wylecą. Tak wiem robiłeś to nie
    raz i zawsze chlustało olejem z rurki. Jemu tak się nie uda. Generalnie gitarę
    zawraca. Za moment mu wywali uszczelkami nadmiar i będzie miał przepisowe 5mm
    poniżej minimum. Czy to kur.. wa takie trudne wymyślić żeby filtr oleju wykręcić
    i z niego wylać.

  • 47. Data: 2010-06-07 23:49:47
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kog"

> [...]
    > Jak skończy
    > piwo i wypali fajki to ze dwie szklanki oleju wylecą.

    No i to będzie pewnie te 4 mm ;-) a jak mu się spieszy, to do wężyka
    można jakąś większą strzykawkę podpiąć i masz maszynę prózniową ;-)

    Filtr wykręcać? jaaasne...spróbował byś w Vectrze 1.9 cdti, to by Ci się
    odechciało, pozatym zalane pół bloku silnika i cała osłona też zbyt
    fajna nie jest - ale jak kto się lubi babrać to proszę bardzo :)

  • 48. Data: 2010-06-07 23:50:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > jeśli czegoś nie widziałeś nie znaczy, że to nie istnieje, tym bardziej,
    > że to dość popularne w warsztatach zajmujących się wymianami oleju

    Maszyny do odsysania?? :-))) A kto takie maszyny produkuje?
    Znasz jakieś auta które nie mają śruby spustowej na misce oleju?

    I skąd nagle taka maszyna się tu wzięła skoro wcześniej pisałeś
    o startowaniu syfonu przy rurce umieszczonej niżej niż miska,
    czyli ewidentnie żadnej maszyny ssącej nie używałeś?

    Ty nam tu nie kituj bo nie wychodzi Ci to zbyt dobrze... jak to odsysanie.

  • 49. Data: 2010-06-08 00:08:01
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]
    > czyli ewidentnie żadnej maszyny ssącej nie używałeś?
    >
    > Ty nam tu nie kituj bo nie wychodzi Ci to zbyt dobrze... jak to

    Nie używałem maszyny, bo jej nie miałem, nie sądzisz chyba, że mam w
    domu wszystkie urządzenia warsztatowe ;-)))
    Wszytkie moje dotychczasowe samochody zdaje się, że obecne jest 16 - tym
    albo 17-tym miały korek spustowy oleju ;-)

    Pozdro.

  • 50. Data: 2010-06-08 00:11:54
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > czyli ewidentnie żadnej maszyny ssącej nie używałeś?
    >
    > Ty nam tu nie kituj bo nie wychodzi Ci to zbyt dobrze... jak to odsysanie.

    Bez przesady, takie wysysacze są. Czterdzieści lat temu w Polsce produkowali.
    Miałem takie cudo trzydzieści lat temu. Się wysysało jak klienta nie było, bo
    jak był to miał typowe do nie znającego się na mechanice specjalisty od
    samochodów opory myślowe. A to że nie wysysał rurką to fakt. Kiedyś tak do
    skrzyni biegów nalewałem olej przez mechanizm zmiany biegów. Naiwny byłem.
    Rozgrzałem olej żeby szybciej leciało. Nie leciało bo w połowie rurki był już
    zimny. Butelka hipolu prawie dobę leciała.