  • 31. Data: 2010-06-07 21:22:14
    Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Pszemol"

    > I sądzisz że nie miało to żadnego znaczenia na żywotność Twojego
    > silnika? :-)

    Dla mnie nie miało, znajomy też nigdy złego słowa na silnik nie
    powiedział, co oczywiście nic nie znaczy ;-)

    Pozdro.

  • 32. Data: 2010-06-07 21:25:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

    kogutek pisze:

    > Co ma inteligencja do rozpoznawania który filtr jest bocznikowy a który nie. To
    > był test. Nie zdałeś go. Na temat filtrów powinni wypowiadać się tylko ci co
    > wiedza jak działają, czym się różnią. Są tylko dwa rodzaje filtrów do silników
    > samochodowych. Różnicę miedzy nimi widać.

    Wez sobie zimny kompresik na rozpalone czółko. Później wyobraź sobie co
    się dzieje jeśli ciśnienie na filtrze szeregowym (czy jak to nazwałeś
    pełnoprzepływowym) ma straty większe niż zakładane, a ktoś wymyślił aby
    mierzyć je właśnie za filtrem.
    Trzy posty wyżej popieprzyły ci się 2 układy szeregowy z bocznikowym i
    zacząłeś je mieszać ze sobą - przy czym założyłeś iż w omawianym oplu
    jest właśnie szeregowy. W bocznikowym filtruje się ok 1/10 przepływu. W
    szeregowym cały "strumień" oleju wypychany przez pompę przechodzi przez
    filtr. I uwierz na słowo - nie ma tam wanny, wiadra i durszlaka.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 33. Data: 2010-06-07 21:29:57
    Od: wawior85 <w...@g...com>

    > Co to znaczy WYDAJE Ci się?? Umiesz Ty sprawdzać poziom oleju?
    > Skąd ta niepewność? Może masz go dużo za mało i źle odczytujesz bagnet?

    Panie Kolego, bez przesady ;)
    cała podziałka na bagnecie jest w oleju i dzisiaj zmierzyłem dokładniej,
    z jakieś do 4 mm ponad podziałkę będzie;/

    wcześniej aż tak bardzo nie zwracałem na to uwagi: wyjmuje
    bagnet->czyszczę->wsadzam->wyjmuję->jest cała miarka w
    oleju->good!->wsadzam z powrotem - bez większego dopatrywania się,
    szczególnie jak olej świeży to ciężko zauważyć czy jest gdzieś indziej
    niż na "ząbkach" na bagnecie.

    A jak wygląda odsysanie: odbywa się to przez rurkę na bagnet, tak?

    Pozdr
    --
    http://qos.wawit.pl

  • 34. Data: 2010-06-07 21:35:43
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > szeregowym cały "strumień" oleju wypychany przez pompę przechodzi przez
    > filtr. I uwierz na słowo - nie ma tam  wanny, wiadra i durszlaka.

    Wanna, durszlak i makaron to był przykład żeby głupi zrozumiał. To ze 10%
    znalazłeś w internecie. Dobrze ze choć tyle już wiesz. Ale na pewno nie jest
    napisane czym się różnią w wyglądzie. W Oplu jest szeregowy. Na 100%. Drobna
    uwaga. Przez obudowę filtra szeregowego przepływa 100%, chyba że dziurawy jest.
    Przez wkład filtrujący przepływa kilka procent. Jak przepływa 100% przez wkład
    filtra szeregowego to odnajduje się część części filtrującej zmielone w misce.
    Trochę Ci pomogę, bo widzę że nie wiesz i zaczynasz się denerwować. Jak ktoś się
    pomyli i założy filtr bocznikowy zamiast szeregowego to jak czujnik ciśnienia
    oleju jest za filtrem to pokaże brak ciśnienia, jak czujnik jest przed filtrem
    to nawet jak nie będzie w samochodzie panewek i wału to pokaże że ciśnienie
    jest. W przypadku takiej pomyłki najczęściej obudowa filtra ulega zniszczeniu.

  • 35. Data: 2010-06-07 22:08:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "wawior85" <w...@g...com> napisał w wiadomości

    (...)

    sprawdz czy czasem przez przypadek nie wgniotłeś (nawet delikatnie) miski
    olejowej.
    W niektórych samochodach (np. wlasnie w niektorych oplach) smok umieszczony
    jest bardzo blisko dna miski i nawet lekkie wgniecenie miski mozne
    powodować, ze smok ma problem z zassysaniem oleju i objawy bywają podobne.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 36. Data: 2010-06-07 22:13:10
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Ja tez ci pomoge - EOT.
    > Widze ze lubisz jałowo brandzlować powietrze powtarzając niemal slowo w
    > slowo to co napisalem.
    > PS - jesteś jakimś niedocenionym nauczycielem ZPT?
    >

    > Pozdrawiam
    > Paweł
    Ha ha ha. Nie dość ze nie wiesz to Ci jeszcze zwieracz puścił.

  • 37. Data: 2010-06-07 22:15:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

  • 38. Data: 2010-06-07 22:39:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    kogutek pisze:

    > Ha ha ha. Nie dość ze nie wiesz to Ci jeszcze zwieracz puścił.

    Oj oj, po twoich wypowiedziach widać ze jesteś rowniez ekspertem od
    męskich zwieraczy (niedawno wystosowałeś podobny zwrot do Roberta).
    Rozczaruję cię, nie jestem zainteresowany zabawą w podglądanie majtek
    więc szukaj dalej ;-)
    Tym razem EOT definitywnie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 39. Data: 2010-06-07 22:42:56
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "wawior85"

    > A jak wygląda odsysanie: odbywa się to przez rurkę na bagnet, tak?

    Tak

  • 40. Data: 2010-06-07 22:45:10
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "wawior85"

    > A jak wygląda odsysanie: odbywa się to przez rurkę na bagnet, tak?

    Genetalnie tak.
    Ja sobie kiedyś poradziłem w ten sposób, że skombinowałem wężyk od
    kroplówki, przez rurkę do miski i delikatnie zassać - jak wylot będzie
    nizej niż miska to ściągniesz ile chcesz