-
31. Data: 2010-06-07 21:22:14
Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Pszemol"
>> E tam - kupiłem kiedyś golfa 1.8 GTI, który miał ułamaną w POŁOWIE
>> taką pomarańczową rurkę w którą się wkłada bagnet a ja myślałem, że
>> tak ma być. Jeździłem tak z 1/2 roku, tylko czasem zapalała sie na
>> zakretach kontrolka oleju i brzęczyk. Gdy w koncu zorientowałem się,
>> że ta rurka jest ułamana i założyłem nową to mi buty spadły...na
>> bagnecie nie było nawet kropli oleju...a silnik - przejeździł u mnie
>> następne 1/2 roku i później u znajomego ze 4 lata i pewnie jeszcze
>> się gdzieś buja.
>
> I sądzisz że nie miało to żadnego znaczenia na żywotność Twojego
> silnika? :-)
Dla mnie nie miało, znajomy też nigdy złego słowa na silnik nie
powiedział, co oczywiście nic nie znaczy ;-)
Pozdro.
-
32. Data: 2010-06-07 21:25:54
Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Od: DoQ <p...@g...com>
kogutek pisze:
>
> Co ma inteligencja do rozpoznawania który filtr jest bocznikowy a który nie. To
> był test. Nie zdałeś go. Na temat filtrów powinni wypowiadać się tylko ci co
> wiedza jak działają, czym się różnią. Są tylko dwa rodzaje filtrów do silników
> samochodowych. Różnicę miedzy nimi widać.
Wez sobie zimny kompresik na rozpalone czółko. Później wyobraź sobie co
się dzieje jeśli ciśnienie na filtrze szeregowym (czy jak to nazwałeś
pełnoprzepływowym) ma straty większe niż zakładane, a ktoś wymyślił aby
mierzyć je właśnie za filtrem.
Trzy posty wyżej popieprzyły ci się 2 układy szeregowy z bocznikowym i
zacząłeś je mieszać ze sobą - przy czym założyłeś iż w omawianym oplu
jest właśnie szeregowy. W bocznikowym filtruje się ok 1/10 przepływu. W
szeregowym cały "strumień" oleju wypychany przez pompę przechodzi przez
filtr. I uwierz na słowo - nie ma tam wanny, wiadra i durszlaka.
Pozdrawiam
Paweł
-
33. Data: 2010-06-07 21:29:57
Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Od: wawior85 <w...@g...com>
>
> Co to znaczy WYDAJE Ci się?? Umiesz Ty sprawdzać poziom oleju?
> Skąd ta niepewność? Może masz go dużo za mało i źle odczytujesz bagnet?
Panie Kolego, bez przesady ;)
cała podziałka na bagnecie jest w oleju i dzisiaj zmierzyłem dokładniej,
z jakieś do 4 mm ponad podziałkę będzie;/
wcześniej aż tak bardzo nie zwracałem na to uwagi: wyjmuje
bagnet->czyszczę->wsadzam->wyjmuję->jest cała miarka w
oleju->good!->wsadzam z powrotem - bez większego dopatrywania się,
szczególnie jak olej świeży to ciężko zauważyć czy jest gdzieś indziej
niż na "ząbkach" na bagnecie.
A jak wygląda odsysanie: odbywa się to przez rurkę na bagnet, tak?
Pozdr
--
http://qos.wawit.pl
-
34. Data: 2010-06-07 21:35:43
Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Od: "kogutek" <k...@v...pl>
> kogutek pisze:
> >
> > Co ma inteligencja do rozpoznawania który filtr jest bocznikowy a który nie. To
> > był test. Nie zdałeś go. Na temat filtrów powinni wypowiadać się tylko ci co
> > wiedza jak działają, czym się różnią. Są tylko dwa rodzaje filtrów do silników
> > samochodowych. Różnicę miedzy nimi widać.
>
> Wez sobie zimny kompresik na rozpalone czółko. Później wyobraź sobie co
> się dzieje jeśli ciśnienie na filtrze szeregowym (czy jak to nazwałeś
> pełnoprzepływowym) ma straty większe niż zakładane, a ktoś wymyślił aby
> mierzyć je właśnie za filtrem.
> Trzy posty wyżej popieprzyły ci się 2 układy szeregowy z bocznikowym i
> zacząłeś je mieszać ze sobą - przy czym założyłeś iż w omawianym oplu
> jest właśnie szeregowy. W bocznikowym filtruje się ok 1/10 przepływu. W
> szeregowym cały "strumień" oleju wypychany przez pompę przechodzi przez
> filtr. I uwierz na słowo - nie ma tam wanny, wiadra i durszlaka.
>
>
> Pozdrawiam
> Paweł
>
>
>
Wanna, durszlak i makaron to był przykład żeby głupi zrozumiał. To ze 10%
znalazłeś w internecie. Dobrze ze choć tyle już wiesz. Ale na pewno nie jest
napisane czym się różnią w wyglądzie. W Oplu jest szeregowy. Na 100%. Drobna
uwaga. Przez obudowę filtra szeregowego przepływa 100%, chyba że dziurawy jest.
Przez wkład filtrujący przepływa kilka procent. Jak przepływa 100% przez wkład
filtra szeregowego to odnajduje się część części filtrującej zmielone w misce.
Trochę Ci pomogę, bo widzę że nie wiesz i zaczynasz się denerwować. Jak ktoś się
pomyli i założy filtr bocznikowy zamiast szeregowego to jak czujnik ciśnienia
oleju jest za filtrem to pokaże brak ciśnienia, jak czujnik jest przed filtrem
to nawet jak nie będzie w samochodzie panewek i wału to pokaże że ciśnienie
jest. W przypadku takiej pomyłki najczęściej obudowa filtra ulega zniszczeniu.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
35. Data: 2010-06-07 22:08:22
Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "wawior85" <w...@g...com> napisał w wiadomości
news:huilqu$l7u$1@inews.gazeta.pl...
(...)
sprawdz czy czasem przez przypadek nie wgniotłeś (nawet delikatnie) miski
olejowej.
W niektórych samochodach (np. wlasnie w niektorych oplach) smok umieszczony
jest bardzo blisko dna miski i nawet lekkie wgniecenie miski mozne
powodować, ze smok ma problem z zassysaniem oleju i objawy bywają podobne.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
-
36. Data: 2010-06-07 22:13:10
Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Od: "kogutek" <k...@v...pl>
> kogutek pisze:
>
> > Trochę Ci pomogę, bo widzę że nie wiesz i zaczynasz się denerwować. Jak ktoś się
> > pomyli i założy filtr bocznikowy zamiast szeregowego to jak czujnik ciśnienia
> > oleju jest za filtrem to pokaże brak ciśnienia, jak czujnik jest przed filtrem
> > to nawet jak nie będzie w samochodzie panewek i wału to pokaże że ciśnienie
> > jest. W przypadku takiej pomyłki najczęściej obudowa filtra ulega zniszczeniu.
>
> Ja tez ci pomoge - EOT.
> Widze ze lubisz jałowo brandzlować powietrze powtarzając niemal slowo w
> slowo to co napisalem.
> PS - jesteś jakimś niedocenionym nauczycielem ZPT?
>
>
> Pozdrawiam
> Paweł
Ha ha ha. Nie dość ze nie wiesz to Ci jeszcze zwieracz puścił.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
37. Data: 2010-06-07 22:15:02
Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Od: DoQ <p...@g...com>
kogutek pisze:
> Trochę Ci pomogę, bo widzę że nie wiesz i zaczynasz się denerwować. Jak ktoś się
> pomyli i założy filtr bocznikowy zamiast szeregowego to jak czujnik ciśnienia
> oleju jest za filtrem to pokaże brak ciśnienia, jak czujnik jest przed filtrem
> to nawet jak nie będzie w samochodzie panewek i wału to pokaże że ciśnienie
> jest. W przypadku takiej pomyłki najczęściej obudowa filtra ulega zniszczeniu.
Ja tez ci pomoge - EOT.
Widze ze lubisz jałowo brandzlować powietrze powtarzając niemal slowo w
slowo to co napisalem.
PS - jesteś jakimś niedocenionym nauczycielem ZPT?
Pozdrawiam
Paweł
-
38. Data: 2010-06-07 22:39:38
Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Od: DoQ <p...@g...com>
kogutek pisze:
> Ha ha ha. Nie dość ze nie wiesz to Ci jeszcze zwieracz puścił.
Oj oj, po twoich wypowiedziach widać ze jesteś rowniez ekspertem od
męskich zwieraczy (niedawno wystosowałeś podobny zwrot do Roberta).
Rozczaruję cię, nie jestem zainteresowany zabawą w podglądanie majtek
więc szukaj dalej ;-)
Tym razem EOT definitywnie.
Pozdrawiam
Paweł
-
39. Data: 2010-06-07 22:42:56
Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "wawior85"
> A jak wygląda odsysanie: odbywa się to przez rurkę na bagnet, tak?
Tak
-
40. Data: 2010-06-07 22:45:10
Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "wawior85"
> A jak wygląda odsysanie: odbywa się to przez rurkę na bagnet, tak?
Genetalnie tak.
Ja sobie kiedyś poradziłem w ten sposób, że skombinowałem wężyk od
kroplówki, przez rurkę do miski i delikatnie zassać - jak wylot będzie
nizej niż miska to ściągniesz ile chcesz