  • 11. Data: 2016-12-20 09:50:59
    Temat: Re: kontrola trakcji itp a podjazdy po śliskim
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 19 Dec 2016 14:17:02 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    >
    > oprocz ESP ma tez TCS/ASR czy jak to sie tam nazywa, czy ta opcja za
    > doplata ?
    > (a to teraz tylko dodatkowy program w sterowniku ESP)

    Chyba nie ma (nigdy nie było?) dostępnych aut z ESP, a bez ASR.
    To raczej była ewolucja systemu od czasu kiedy ASR z elementów wykonawczych
    miał tylko dodatkową przepustnicę do zmniejszania mocy silnika, do teraz
    kiedy wszędzie pedał gazu jest elektroniczny, a system używa wszystkiego co
    ma ESP do ograniczenia buksowania + jeszcze stabilności jazdy prosto.

  • 12. Data: 2016-12-20 10:09:03
    Od: p...@g...com

    --brakuje mi w aucie opcji wylaczenia ESP.

    pewnie golas ... to samo bylo w Astrze i Zafirze, dopiero w wyzszych wersjach
    wyposazeniowych gdzie m.in byl dostepny przycisk Sport mozna bylo wylaczyc ESP, na
    forum Astry H powinien byc przewodnik jak dolozyc wylacznik ...

    P.

  • 13. Data: 2016-12-20 10:17:23
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam zwykly manual. Kola sie zatrzymuja i ESP wesolo sobie do mnie mruga.
    > Brakuje mi w aucie opcji wylaczenia ESP.

    Oba przednie koła się zatrzymują, a silnik nadal się kręci przy włączonym
    biegu?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2016-12-20 10:26:22
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Oba przednie koła się zatrzymują, a silnik nadal się kręci przy
    > włączonym biegu?

    Na 100% pewny nie jestem, chyba tak jest. Sprawdze jak przyjdzie zima.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 15. Data: 2016-12-20 11:17:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...

    >Chyba nie ma (nigdy nie było?) dostępnych aut z ESP, a bez ASR.

    Jak pisalem - to tylko nieco inny program w sterowniku, bo caly
    hardware juz jest ... ale czemu nie zerznac klienta za dodatkowa opcje
    ?

    >To raczej była ewolucja systemu od czasu kiedy ASR z elementów
    >wykonawczych
    >miał tylko dodatkową przepustnicę do zmniejszania mocy silnika, do
    >teraz

    Ale teraz ESP jest obowiazkowy, a za ASR mozna opcjonalnie i za
    doplata :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-12-20 11:21:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Na 100% pewny nie jestem, chyba tak jest. Sprawdze jak przyjdzie
    >zima.

    Przy "zwyklym manualu" niemozliwe.

    Jedyne co moze wylaczyc naped z silnika na kola to sprzeglo ... chyba,
    ze dorobili do niego dodatkowy silownik sterowany komputerem.

    J.

  • 17. Data: 2016-12-20 18:13:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

    > Masz tam jeszcze jakis automat ?
    >
    > Bo przy recznej skrzyni kola raczej stanac w miejscu nie moga.

    Mam zwykly manual. Kola sie zatrzymuja i ESP wesolo sobie do mnie mruga.
    Brakuje mi w aucie opcji wylaczenia ESP.
    ---
    Co to za samochód ?

  • 18. Data: 2016-12-22 09:18:00
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 20.12.2016 18:13, re wrote:

> [...]
    >
    > Mam zwykly manual. Kola sie zatrzymuja i ESP wesolo sobie do mnie mruga.
    > Brakuje mi w aucie opcji wylaczenia ESP.
    pisalem wyzej. meriva 2006.
    dzis sie esp wlaczylo przy ruszaniu spod swiatel. Bylo tak: uslizg kol z
    prawej strony, przychamowanie lewej i samochod prawie sie zatrzymal.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 19. Data: 2016-12-22 12:26:08
    Od: p...@g...com

    http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.htm
    l?attachmentId=604430

    wypnij wtyczke i zobacz czy ABS tez zniknie ... ESP nie mozna wylaczyc bo wg Opla
    srodek ciezkosci polozony jest za wysoko czyli np wywali sie na plecy przy tescie
    losia
    http://www.biztok.pl/moto/najwieksze-wpadki-podczas-
    testu-losia_s13483

    45s to chyba Meriva ?
    https://www.youtube.com/watch?v=8eeGwoepK1o

    P.

  • 20. Data: 2016-12-22 22:10:02
    Od: "Jarek" <...@...pl>

    > pisalem wyzej. meriva 2006.
    > dzis sie esp wlaczylo przy ruszaniu spod swiatel. Bylo tak: uslizg kol z
    > prawej strony, przychamowanie lewej i samochod prawie sie zatrzymal.

    To masz coś zwalone.
    Jeśli poślizgnął się z prawej, to powinien przyHamować prawą, a nie lewą.