  • Data: 2009-02-18 21:23:31
    Temat: Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni
    Od: "Icek" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ostatnio kupiłem przełącznik HP model 2650 (powiedzmy nie jest to górna
    > półka, ale też nie jest to edimax za 50 zł) i mam na niego naprawdę
    > dobrą cenę w lokalnej firmie, w której kupuję od lat. Poza tym nikt

    dobry przelacznik, dobry ;)

    > Podsumowując: co do cen, mam wrażenie, że członkowie grupy zachwalają,
    > ze kupili gdzieśtam kolejne 433AH za 5 zł taniej. Sorry - ale ja staram
    > się wychodzić z radiówki, a nie w nią wchodzić.

    bez swiatlowodow to tego typu firmy umra/sprzedadza sie.

    daj cynk za ile kupujesz eryka to Ci powiem czy mozna negocjowac dalej ;)

    Ja mam takie wrazenie, ze do czasu jak to jest tylko stowarzyszenie malych
    firm to nic sie nie zmieni. Szum medialny potrzebny to jedno. Ale tak
    naprawde obnizyc koszty mozna tylko laczac sie w wieksze organizmy.

    Wiekszy organizm - mniejszy koszt per abonent.. Tylko tu znowu na
    przeszkodzie stoja ambicje. Bo jak juz ktos ma gen przedsiebiorczosci i
    zaczal robic pare lat temu jakis biznes, ma 200-500 abonentow to najczesciej
    ma jakies takie myslenie malomiasteczkowe "nie, nie polacze sie, nie nie
    sprzedam sie, nie sam wiem najlepiej". A przy nawet 1k abonentow to trudno
    jest zaoferowac dobra usluge.

    Ilosc inwestycji jakie kazdego miesiaca realizuje spolka w ktorej pracuje
    jest ogromna. I co sie okazuje ? Ze gdyby to byl 500 abonentow to moznaby
    conajwyzej zrobic upgrade z RB 532a na 433. Jakosc pozostalaby mizerna.

    Co do kupowania sprzetu klasy operatorskiej to wydaje mi sie, ze po pewnym
    czasie firmy ISP/IAP przekraczaja pewna magiczna granice. I nie chcesz juz
    miec problemow wiec zastepujesz PCeta routerem sprzetowym, chcesz miec dobre
    czasy to inwestujesz w swiatlo, nie chcesz miec problemow z zasilaniem to
    podlaczasz SZR i UPS z duzymi AKU.

    Co do negocjowania cen to powiem tak. Zupelnie inna cena jest za megabit gdy
    bierzesz ich 30 a inna gdy bierzesz ich 300. Tylko jak 10 firm wezmie razem
    300 mega (po 30 kazda) to albo bedzie lepsza cena i sygnal dostarczony w
    jednym kawalku w jednym miejscu albo w 10 miejscach po 30 mega i nie da sie
    negocjowac wiele. W koncu juz teraz najwiekszy koszt to ostatnia mila.

    Icek