-
1. Data: 2015-10-21 09:42:39
Temat: konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
Od: sirapacz <n...@s...pl>
Jak zadbac lepiej o podwozie? w starym punciaku baranek pełnił rolę
konstrukcyjną podłogi;) no i zastanawiam się co zrobić z obecnymi. Mają
normalnie lakierowaną podlogę od spodu, bez jakichs sensancji
korozyjnej. baranek z jednej strony ochroni przed kamieniami ale z
drugiej obawiam się, że gdy jakiś wykwit rdzy pojawi się to go nie
zauważę (bo baranek szczelnie przykryje).
co lepiej?
mam już kanał i mogę corocznie robić przegląd budy ale też nie widzi mi
się latanie co roku i oglądanie podłóg wszystkich samochodów szukając
ciapek 2x2mm...
sir
-
2. Data: 2015-10-21 12:15:15
Temat: konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Malowanie na czarno podwozi to zabieg w zasadzie dekoracyjny. Podwozia zbudowane są z
wielu elementów e sobą połączonych. Zabezpieczenie dużych zewnętrznych powierzchni
miękkimi grubymi warstwami jest ważne. Ale o wiele ważniejsze jest zabezpieczenie to
czego nie widać. Czyli połączenia pomiędzy elementami i wzmocnieniami. Profile
zamknięte to się nazywa. I to te profile trzeba przede wszystkim zabezpieczyć od
środka. Zabieg jest prosty o ile posiada się stosowne wyposażenie. Na przeciętny
cztero drzwiowy samochód potrzeba ok 2 litry preparaty do zabezpieczania profili.
Jesli w samochodzie są lub można do niego dokupić plastikowe nadkola to polecam
przestrzenie za nad kołami zabezpieczać preparatem do profili zamkniętych a nie
farbami do podwozi. Woskowe preparaty do profili są dobrymi penetrantami, zwłaszcza
jak są gorące. Poza tym w upalne dni wosk robi się płynny i nawet jak jakiś element
nie został dostatecznie dobrze zabezpieczony to jest spora szansa ze w czasie letnich
upałów wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc.
-
3. Data: 2015-10-21 12:50:51
Temat: Re: konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
Od: sirapacz <n...@s...pl>
W dniu 2015-10-21 o 12:15, Zenek Kapelinder pisze:
> Malowanie na czarno podwozi to zabieg w zasadzie dekoracyjny. Podwozia zbudowane są
z wielu elementów e sobą połączonych. Zabezpieczenie dużych zewnętrznych powierzchni
miękkimi grubymi warstwami jest ważne. Ale o wiele ważniejsze jest zabezpieczenie to
czego nie widać. Czyli połączenia pomiędzy elementami i wzmocnieniami. Profile
zamknięte to się nazywa. I to te profile trzeba przede wszystkim zabezpieczyć od
środka. Zabieg jest prosty o ile posiada się stosowne wyposażenie. Na przeciętny
cztero drzwiowy samochód potrzeba ok 2 litry preparaty do zabezpieczania profili.
Jesli w samochodzie są lub można do niego dokupić plastikowe nadkola to polecam
przestrzenie za nad kołami zabezpieczać preparatem do profili zamkniętych a nie
farbami do podwozi. Woskowe preparaty do profili są dobrymi penetrantami, zwłaszcza
jak są gorące. Poza tym w upalne dni wosk robi się płynny i nawet jak jakiś element
nie został dostatecznie dobrze zabezpieczony to jest spora szansa ze w czasie letnich
upał
ów wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc.
>
mam białe samochody więc malowałem wcześniej na biało podwozie - aby te
kropki dało się zresztą zauważyć:)
profile konserwuje wtryskując w progi i rozbierając podłogę i boczki z
tyłu (o dziwo znalazłem tam w jednym miejscu ponad tylnym pasem całkiem
sporo korozji - pewnikiem bity i spawany)
chodzuilo mi wlsnie o to czy przykryc barankiem by chronic przed
kamieniami czy zrobie sobie tym krzywdę tylko
-
4. Data: 2015-10-21 16:21:48
Temat: Re: konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:
> mam białe samochody więc malowałem wcześniej na biało podwozie -
> aby te kropki dało się zresztą zauważyć:)
i chyba dobrze robiłeś. Ja maluje na jasno zielono, jasny groszek :)
Baranek to początek końca podłogi. Jak rudy wlezie pod niego to potem
odrywa się płatami. Ile tych kamieni uderzy w podłogę.
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.