  • 51. Data: 2018-11-17 00:38:58
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > Swoją drogą, jaką polecasz elektryczną terenówkę? Taką dla Kowalskiego ma
    > się rozumieć, który nie wygrał przedwczoraj w totka.

    A po co komu terenówka. Do życia miały wystarczyć: świnia, 2 ha pola, no
    i kobieta.
    :->

    --
    Kaczin

  • 52. Data: 2018-11-17 09:00:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 17 Nov 2018 00:38:58 +0100, Kaczin wrote:

    > A po co komu terenówka. Do życia miały wystarczyć: świnia, 2 ha pola, no
    > i kobieta.
    > :->

    Tak, ale to pod warunkiem że wszyscy razem się przerzucamy. Pojedyncza
    inicjatywa nie zadziała, przegoniliby mnie (tj. uprzejmie przemigali) z
    dróg, mnie i mojego osiołka z przyczepką. A że na osiołku nie da się
    jechać 200 km/h, to 1/3 tutejszych grupowiczów nie zgodzi się na taką
    przerzutkę. Poza tym osiołek nie jest elektryczny, więc kolejna 1/3
    odpadnie, bo nie jest "ekologicznie". Reszta natomiast machnie ręką jak
    dowie się, że na osiołku klimy nie ma. Stąd mój wniosek, że jedyna
    nadzieja w WW3. A póki co zostaje terenówka.

    Mateusz

  • 53. Data: 2018-11-17 09:01:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 17 Nov 2018 00:33:45 +0100, Kaczin wrote:

    > Co ty bredzisz?

    Całkiem od rzeczy. Też się powstrzymywałem. Przecież ta stabilność to na
    18 lat wyliczyli, a nie 8.

    Mateusz

  • 54. Data: 2018-11-17 09:56:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Nov 2018 14:21:05 +0000 (UTC), Q,E,D. napisał(a):

> [...]
    > eneria w małej pojemności, stabilna przez 8 lat. To najciekawszy nowy
    > kierunek, bo standardowe baterie, ładowany w sieciach miejskich to ślepa

    Niestety, nie elektryczna tylko cieplna.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 55. Data: 2018-11-17 11:03:58
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    > Fri, 16 Nov 2018 13:28:23 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski

    > Pojemnosc troche tez. Na gazie mialem ~300km zasiegu i to bylo troche
    > uciazliwe..

    Właśnie, a jakby był od początku zaprojektowany dla gazu to by miał
    zbiorniki na 600 albo i 1000 km.

    Nie wiem czemu o lpg czy cng jest taka cisza, zero o jego
    ekologiczności, ekonomiczności. Za mało pieniędzy da się z tego
    wyciągnąć dla przemysłu i ekologów?

  • 56. Data: 2018-11-17 12:01:18
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-11-16 10:34, Mateusz Viste wrote:
    [...]
    > Raczej trzeźwo myślący. Diesel to nie jest żadne zło - przynajmniej nie w
    > perspektywie wyboru diesel vs benzyna.
    Stałem dzisiaj kilka minut przed zamkniętym przejazdem kolejowym za
    jakimś passatem TDI. Śmierdziało z niego okrutnie. Chociaż na szczęście
    nie kopciło. :-) Po prosu śmierdziało jakąś dziwną mieszanką. Jednak
    dizle to zło.

  • 57. Data: 2018-11-17 12:07:59
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 17 Nov 2018 12:01:18 +0100, JDX wrote:

> [...]
    > jakimś passatem TDI. Śmierdziało z niego okrutnie. Chociaż na szczęście
    > nie kopciło. :-) Po prosu śmierdziało jakąś dziwną mieszanką. Jednak

    Może na frytkach jechał. Albo jakiś mądry inaczej co połowę linii
    wydechowej powycinał, na wschodzie tacy bywają.

    Albo po prostu stary trup. Pozwól że sprostuję moją wcześniejszą
    wypowiedź: nowoczesny (mniej niż 10 lat) i sprawny diesel to nie jest

  • 58. Data: 2018-11-17 12:34:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-11-17 12:07, Mateusz Viste wrote:
    [...]
    > Może na frytkach jechał. Albo jakiś mądry inaczej co połowę linii
    > wydechowej powycinał, na wschodzie tacy bywają.
    Frytki przeszły mi przez myśl. Ale to nie był jakiś kompletny staroć, na
    pewno wyprodukowany już w tym tysiącleciu, a te chyba mają silniki zbyt
    nowoczesne, aby pojechać na przepale z frytek.

    > Albo po prostu stary trup. Pozwól że sprostuję moją wcześniejszą
    > wypowiedź: nowoczesny (mniej niż 10 lat) i sprawny diesel to nie jest
    > żadne zło - przynajmniej nie w perspektywie wyboru diesel vs benzyna.
    Eee, nowy diesel jest droższy od nowej benzyny, do od pewnego czasu cena
    ON wyższa niż Pb95, droższy w eksploatacji (jakieś tam przeglądy
    częstsze). Gdzie tu sens? Na pewno nie jako prywatna osobówka. Być może
    nawet nie jako służbowa osobówka. Wątpię, aby mniejsze spalanie
    rekompensowało inne koszty.

  • 59. Data: 2018-11-17 12:43:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 17 Nov 2018 12:34:51 +0100, JDX wrote:
> [...]
    > ON wyższa niż Pb95, droższy w eksploatacji (jakieś tam przeglądy
    > częstsze). Gdzie tu sens? Na pewno nie jako prywatna osobówka.

    Ja nie twierdzę że jest ekonomicznie dla każdego, tylko że nie jest
    diabłem wcielonym. A policzyć to sobie musi każdy sam. Mi to wsio ryba,
    ja i tak na 98 jeżdżę.

    Mateusz

  • 60. Data: 2018-11-17 13:29:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>